Över modebloggarens axlar

Jag är här för att reda ut för alla bloggläsare vad som styr Kellys klädval varje morgon. Och vem är jag? Jag är Sharpen och är projektledare för en utredning som pågått under en tid nu. Nedan presenteras resultatet av denna ingående granskning som fått namnet Över modebloggarens axlar. Resultatet är en chockerande upptäckt, jag låter helt enkelt materialet tala för sig själv:


På Kellys axlar uppenbarar sig nämligen två dikotomiska (motsatta) figurer. På den vänstra axeln sitter en figur som står för djävulen. Djävulen kan bara begrepp som nitar, svart, sotade ögon, taggig lugg, klackar av stål, trasig denim, platå, grått, lack, läder och "cunt-jokes". Ja, ni läste rätt, denna djävul är fräck och drar minst sagt grova och vulgära brittiska skämt väldigt regelbundet. Denna djävuls skämt får inte beblandas med Kellys humor, nej det är djävulen som styr. Det är ett resultat av nitar, lack och läder. Modebloggaren är i detta fall helt hjälplös.


På den högra axeln sitter ängeln som ständigt matar Kelly med ord som: rosa, rosor, glitter, smultron, prinsessa, blond, cardigan, hjärta, cupcakes, axelbandslös sommarklänning, romantik, candy, blommigt, gloss, volanger, pärla och pastell. Modebloggaren kan även i detta fall ses som helt chanslös i ängelns makt. Hon tvingas pryda kroppen med en blommig klänning, en rosa cardigan matchat med mängder av guldhalsband och armband med rosetter i pastellfärger. Ängeln styr Kelly som en marionettdocka, en rosa sådan såklart.



(Anna, du får ge mig smisk för min paint ihopklippning)

Varje morgon börjar kriget. Djävulen och ängeln slåss, sparkas, skriker och smutskastar varandra tills någon av dem vinner. Ibland kompromissar de, då blir resultatet en blandning av rosor och nitar. Dock slår ängeln lite hårdare och får ofta välja klänningen. Vilket visserligen leder till gliringar från djävulen hela kvällen. Ängeln får också ställa upp och lyssna på hur beskviken djävulen är när de kommer hem.


Kelly är alltså helt maktlös! Modebloggarens morgon fylls alltid med bråk och tjaffs. Det är synd om denna till synes ambivalenta modebloggare.
Nu vet ni sanningen.

Projektet avslutat,  Sharpen checkar ut mot andra projekt!


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Fröken Sharp, jag älskar dig!

2009-06-09
URL: http://stephaniessecret.se
Postat av: Angel

Haha intresssant läsning

2009-06-09
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Hahaha klockrent!

2009-06-09
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Mikaela G

Exakt så är de med dig! =D Det är roligt när det är så att man inte bara har en stil. Man ska kunna variera sig, men jag tycker om när du har din "änglar" stil



Kram

2009-06-09
URL: http://minframtid.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

mycket intressant och grundlig utredning Sharpen, indeed, men nja jag kan inte riktigt ursäkta "jobbet" i Paint, det drar ned helhetsintrycket och betyget något. Men jag vet att det blir bättre i nästa projekt.



;)



you crazy bitches.

Postat av: Johanna

Härligt med fler som varje morgon måste tampas med dessa små filurer:)

Postat av: mee

Jättebra skrivet! Jag är själv likadan.. Ibland faller jag för små puttenutt söta saker i blåa och koralliga toner. Ibland vippiga söta kjolar eller blommor. Och ibland är det nitar och tuffare kläder, skor och accessoarer som faller i mitt intresse. Speciellt på slutet har jag blivit så osäker på mig själv eftersom enligt "alla" måste man ha EN stil. Jag har många gånger funderat om jag påverkas av allt jag läser i bloggar och all information som automatiskt bombas i hjärnan med trender osv och påverkas så pass mycket att jag avviker från "min stil". Där ett tag tänkte jag nu bestämmer jag mig för den här stilen och så kör jag på den men så insåg jag att det går inte. För det har inte med några jäkla trender att göra. Jag älskar det tuffa men likaså det söta och faller stenhårt för båda stilar. Jag kan inte välja då båda är jag och kommer från hjärtat! Jag tycker det är tråkigt att kläder är så seriöst för många. I början var det ju bara en grej för att värma kroppen och nu är det så dödsallvarligt för många. Man måste se perfekt ut, matcha rätt, ha sin stil, vara trendig, inte vara trendig och "shopaholic" som enligt vissa anses divigt osv. osv. Så jävla mycket påtryckningar från alla håll och kanter. Varför inte bara vara. Kläder ska vara kul och roligast är väl om alla får vara sig själv och om man kan mixa och bygga upp något eget!

2009-06-09
Postat av: magic

sharp är inte det ett japansk elektronik märke? :-)

Postat av: Anonym

fattar inget haha

2009-06-09
Postat av: Sara

Haha det var roligt skrivet. Du har ju verkligen två stilar.. :)

2009-06-10
URL: http://zhara.blogg.se/
Postat av: annawii

hahahaha Ellinor, du är bäst!

2009-06-10
URL: http://annawii.devote.se
Postat av: Jenny

Haha Kelly du är för söt!



Kolla gärna in mina "Kelly-cupcakes" som jag bakade igår. Recept finns också! :)

2009-06-10
URL: http://jennysofi.blogg.se/
Postat av: Olivia

tack så mycket :)

2009-06-10
URL: http://cuty.blogg.se/
Postat av: Olivia

tack så mycket :)

2009-06-10
URL: http://cuty.blogg.se/
Postat av: Alexandra

haha fin bild!

2009-06-10
URL: http://shopaholicbloggen.se
Postat av: johanna

Haha roligt! ;P

Postat av: Kashaya

haha, roligt.=) Inte lätt det där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback