Save thy hair

Jakten fortsätter på bra produkter som kan hjälpa till att rädda mitt slitna hår, så att det äntligen kan få lite längd igen. TREsemmé har hittills fungerat rätt bra och heat-defence sprayen gör verkligen underverk.

Men nu ska jag testa Dualsenses Rich Repair produkter, ett shampoo och balsam beställda från ForHair.se och se om de är snäppet bättre. En recension kommer senare. Sedan ska jag testa Osis Dust It Mattifying Powder som jag hört så mycket gott om och det blev 2-packet för 199 kr ( fraktfritt) som är ett riktigt fyndpris då de vanligtvis kostar 179-199 kr/st i andra butiker/salonger.

Jag behöver knappast volym i mitt hår, men i de fall håret är lite fett lägger det sig helt platt uppe på huvudet och denna fungerar även som ett torrshampoo då den har en mattande effekt. Så nu ska det testas!


Kommentarer
Postat av: Angel

Hoppas det funkar

2009-07-14
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Micaela

Hej. Tänkte bara tipsa om ett bra shampoo och balsam som jag använder. Jag är blond med massa ljusa slingor och har lockigt hår, väldigt likt ditt hår. Jag använder Matrix Biolage Smoothing shampoo och balsam och det är verkligen jättebra! Mitt hår blir följsamt och väldigt lättkammat. Mjukt och fint blir det oxå eftersom den tar bort all frizz =) Tänkte bara tipsa om det. /Micaela =)

2009-07-14
Postat av: Elin

www.feelunique.com har väldigt bra priser och fraktfritt till Sverige. En engelesk sida så ingen tull eller moms heller.

2009-07-14
Postat av: - Hanna

Dust It är GRYMT! Kan inte vara utan det en dag..

2009-07-14
URL: http://haze84.blogg.se/
Postat av: Malin

Dualsenses Rich Repair är riktigt bra produkter! Jag älskar också inpackningn (rund burk) håret blir verkligen som silke och det är en intensivkur. Ska bara sitta i typ en minut! Hoppas du gillar dem :)

Postat av: Ann

Dom produkterna fungerar jättebra på mitt hår, hoppas det gör det för ditt med!!

Postat av: sara

Det där "dust it"är skit grymt! Använder det jämt,kallar det rock pulver för man kan göra rockiga, matta och sträva frisyrer med det, Skit bra verkligen!

Postat av: Linnea Error

Har slingat slitet lockigt hår jag med och jag använder Kérastase Nutrive ;P Den tar bort allt frizz och gör håret jätte fuktigt. Sen måste jag bara varna på dust it att håret lätt blir fett av det och det känns som man hett potatis mjöl o vatten i hårbotten om man tar för mkt xD

2009-07-15
URL: http://lioneaj.blogg.se/
Postat av: FINA - UTBILDAD MAKE UP ARTIST

dust it är jättebra, men det kan bli lite väl matt ibland och om man tuperar kan det nästan gå av, så var försiktig också. loreal's inpackning absolute repair är jätebra för slitet hår. lycka till=)

2009-07-15
URL: http://hellofina.blogg.se/
Postat av: Luwy

de där pulvret du har på bilden skulle jag inte rekomendera om du vill spara på ditt hår, eller du kan ju testa de en gång så märker du själv. Men det sliter jättemycket på håret, eftersom man måste tvätta det mer än en gång för att få bort det + att de går inte att reda ut eller ngt. fast det är jättebra fusk volym om man inte använder de så ofta :)

2009-07-15
URL: http://luwy.blogg.se/
Postat av: Miriam

Dust it är super för volym! Använder den på många av kunderna som kommer in (i skolan, pluggar ännu) och alla är lika förtjusta i en. Men det fungerar ju som ett vax när det kommer i håret och klibbar ihop sig. Jag tycker inte direkt att det sliter på håret, har aldrig haft problem med att få bort det...klart hålls håret inte rent lika länge, men det kan ju kvitta. Bästa med den är att den är dryg tycker jag, för när den väl är i kan man jobba upp volymen under hela dagen då den inte stelnar..

tupera inte med det, totalt onödigt slitage! :) några visdomsord

Postat av: Tessan

om dust-it inte går ut på första tvätten prova ett annat schampo! jag hade det problemet, men nu när jag har ett nytt schampo, och man ska ju byta schampo med jämna mellanrum för hårets skull, så går det ur på en tvätt!! :) alltså, byt schampo ;) dust it är underbart!!

2009-07-16
URL: http://hayal.se
Postat av: Marie

tänk på att inte använda dust it varje dag!!! Det torkar ut hårbotten om man använder det för ofta och då slits ju håret ännu mer. Jag har frågat flera frisörer om detta efter att jag hört rykten om det och även de rekommenderade att man inte använder det mer än någon gång då och då och att man inte överdoserar:)

2009-07-16
Postat av: Bella

DUST IT körde jag mycket med när jag var blond. Helt otroligt vilken produkt, vilken stadga och vilken VOOOLYM jag fick :) Nu använder jag det inte (är mörkare nu) då jag har fått en helt annat struktur på håret. Jag kommer ALDRIG mer färga håret hemma. Usch. Varför slutade jag med ett vinnande koncept för? suck

2009-07-20
URL: http://belimi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback