I want it back!


(Foto taget igår, krafigt hår-retuscherad!)

Suck vad jag saknar mitt långa hår, förr hade jag tjockt hår som slutade nedanför brösten och i höstas också relativt långt. Men tack vare en dålig frisör som klippte upp hela skiten + blekte sönder det i höstas har det inte gått så bra sen dess att få tillbaka längden igen. Man borde stämma han egentligen :-p

Extensions vill jag absolut inte ha, utan det är endast mitt eget hår som gäller. Men har det inte blivit betydligt längre till nästa sommar, då får det faktiskt bli det. Man ser även lite yngre ut med längre hår tycker jag (åldersnojja, jag?) :-p


13e augusti 2007 och 3e juli 2008. Fan :-(

Svar på de som kommenterat att jag ändå gick med på att få håret blekt och uppklippt och jag måste faktiskt neka till detta. Frisören jag gick till tyckte att mitt långa hår bara såg ut som en "gardin" och ville forma till det för att få mer liv. Ok, sa jag och litade på han och rätt som det var så hade han klippt bort nästan allting. Sedan ville jag fixa utväxten med slingor (som jag brukar) men han insisterade att vi skulle köra hela håret (han var tydligen för lat att göra slingor) och det misslyckades han med totalt, då han hade i blekningen alldeles för länge.

En läxa är iaf lärd, att aldrig få håret uppklippt (speciellt inte av en frisör man aldrig haft innan) och att stanna kvar hos sin frisör man haft innan (jag erkänner, jag var otrogen!) som aldrig har misslyckats med mina slingor.

Kommentarer
Postat av: Vill du bli veckans blogg?

Vill du bli veckans blogg?

Anmäl dig gärna!: http://haninallafta.blogg.se/2009/august/veckans-blogg.html#comment

Postat av: Alma

Samma sak har hänt mig, fast då hade frisören tidigare blekt mitt hår och trots att hon tyckte att mitt hår var förstört blekte hon det vid ett senare tillfälle och jag blev av med 20 cm av mitt hår :'(

2009-08-06
Postat av: Louise

Tycker synd om dig! Men du är minst lika snygg i längden du har nu! Jag är också tveksam till extensions, men mitt hår växer så extremt långsamt att jag snart faller i extensionsfällan...

Postat av: Livvy

Mitt "få långt hår tips": ät mycket proteiner och extra vitamintillskott för att stärka håret inifrån, var sparsam med stylingprodukter och med att föna och platta... Kvalitetsschampo och balsam med fuktigivande och reparerande effekt ska man också ha så klart.

/besserwisser Livvy

Postat av: Nicki

det är tråkigt när man vill ha långt hår igen, känns som det aldrig växer!

Tycker ändå att du är finare i den längd du har nu, det gör sig bra till din ansiktsform och så tycker jag du ser yngre ut nu än med det långa håret som bara hängde

2009-08-06
URL: http://niicki.blogg.se/
Postat av: Anonym

Märks att du har GRYYYM åldersnoja! Herregud 28 är väl ingen ålder! Eller jo... jag får panik bara jag tänker på 25.. 30 är nog det värsta! Haha du närmar dig verkligen :P Jaja :)

2009-08-06
Postat av: Jen

Herregud, du skriver ju bara om ditt hår!

Det är ju långt!

Sen är det väl inte så lätt för en frisör att veta att man "krisar" för några centimeter.

Man har en egen talan hurvida man vill ha sitt hår när man klipper sig. Det är knappast så att dom råkar klippa 2 decimeter mot kundens begäran..



Hellre lite kortare friskt hår, än sletet långt...

2009-08-06
Postat av: hanna

Jag tycker du är mycket finare i den längden som du har nu, som Nicki skrev tidigare så passar de bättre till din ansiktsform.

2009-08-06
Postat av: Emma

I here you sister! ;-) Tycker du är jättefin nu också, men förstår dig. Du kommer garanterat ha ditt långa hår tillbaka nästa sommar! Kramis!

2009-08-06
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Klart du såg yngre ut med långt hår, kortet var ju taget för 2 år sen..?

Hoppas ditt hår återhämtar sig snart iaf. Inte kul att få det förstört av nån annan :(

2009-08-06
Postat av: Anna

Du är fin som du är, jag lovar :) Det är bara du som ser ngn skillnad. Annars är Omega3 bra för håret, blir starkare och tjockare.

2009-08-06
Postat av: Beatrice

Förstår hur du känner..själv var jag dum nog att klippa av mig mitt långa hår till en kort frisyr som slutade lite ovanför nacken. Det tog bara någon dag innan jag ångrade mig så djupt..mådde piss rent ut sagt =/ Men nu har det växt och är nu en bit ner för ryggen..=)Kan tipsa om att jag tog Silicea ett tag som hjälpte till otroligt mycket men har nu gått över till MSM Lignisul som gör att mitt hår och mina naglar växer superbra..=)

2009-08-06
Postat av: Annie

Men ush! Jag lider verkligen med dig! Hatar när frisörer inte kan se arbetet som finns bakom ett långt o välvårdat hår o inte verkar "förstå" att klippa upp (eller ännu värre; skära med kniv!) o blondera hit o dit sliter. Eller förstår kanske dom gör, men tänker att då kan man ju klippa kortare nästa gång?!



Din frisör borde ju verkligen gått igenom med dig mer noga vad en uppklippning o blondering skulle göra med din hårkvalité och även rått dig från att inte göra behandlingen om du ville behålla längden o tjockleken. Nej ush, vad arg jag blir!



Var själv med om en liknande sak för några år sen. Gick till en frisör jag litade på o sa att jag ville ha samma som sist. Jag vet fortfarande inte än vad som gick snett mer än att håret var mycket tunnare, kortare o stripigare när jag gick där ifrån o att det verkligen inte såg ut som sist! Hade också tjockt hår innan, håret såg märkbart bättre ut efter 1 år o nu 3 år senare som det verkligen är tjockt o allt uppklippt växt ut. (Hade ju uppklippt innan det blev "fel" med men valde att spara ut allt mer jämnlångt sen ca 2 år tillbaka!)



Tycker faktiskt du ska ska hårförlängning, i alla fall tills vidare så slipper du störa dig så mycket under tiden som håret växer. Se bara till att välja en metod som inte sliter! Så kan håret växa ifre!d o du kan njuta av långt fakehår;) Do it!

Postat av: Annie

PS. Måste bara tillägga att du är jättesöt i den frisyren du har nu med o att ditt hår är fint nu med! Så menade inte att det inte ser bra ut nu, men jag stör mig så hårt på frisörer som gör så!

Postat av: Emma

Du är lika fin i alla frisyrer Kelly!



Din blogg var den första blogg jag följde riktigt varje dag (innan bloggvärlden exploderade), sen har jag inte riktigt hängt med i ditt liv.. men nu är jag här igen! Ska ta och plöja 2008- och 2009s inlägg! :)

Postat av: Victoria

Jag har också haft otur med frisörer som klipper upp hela håret så det inte riktigt blir något kvar. Då går det sen ju inte att spara ut håret utan man måste ju spara lite, klippa och spara igen för att sen klippa tills håret blir någorlunda jämnt! :(

2009-08-06
URL: http://victoria.blogg.se/
Postat av: Anneli

Om du inte redan gör det så kan jag tipsa dig om att käka lite extra kosttillskott för håret (tex "Hårkontroll"). Tycker att håret blir mycket starkare av det, sen vet jag inte om det får håret att växa fortare men det nya som kommer ut blir ju iaf starkt o fint. Sen att du är lite extra rädd om håret just nu o inte misshandlar det så mkt med föning, plattning, lockning, blondering, färg osv. Sen ska det visst vara bra att massera hårbotten lite extra tex när man tvättar det också, så det stimulerar hårrötterna. Och att du inte sover med en hårsnodd som sliter håret där det är uppklippt. Aja, du vet säkert redan allt det där. :-) Men lycka till med ditt hår.

Postat av: Hanna

Jag fick färga mitt hår mörkt när jag var 17 efter en för rejäl blekning. Inte ett dugg kul just då men hade ett par roliga år som brunett och nu är jag nöjd blondin igen, dock fortfarande inte med samma längd och styrka på håret.. Tålamod, tålamod!

Postat av: Tindra

Jag förstår dig. Mitt hår blev förstört efter graviditet o amning, sedan missfall, och mkt stress privat på det...blir oxå ledsen när jag ser på bilder på mig själv för ngra år sedan.



Så i mars blev det extensions. Åh, vad fin jag kände mig, tänkte att detta måste jag bara fortsätta med. Men 3 månader sedan när det togs ut fick jag en chock. Det var dåligt innan, men nu var det katastrof, hade gått av massor!! =(



Nu vårdar jag håret så ömt det bara går, provar även laser för att få tillbaka tjockare, starkare hårstrån som förr, så det kan bli långt.



Du är iaf jättefin som du är, men extensions är ingen bra idé för de med tunnare hårstrån. Ev. kan jag tänka mig att prova med tejp när mitt hår blir bättre. Keratinfästena skavde, och knipsades bort med tång och drogs ut, bara då gick en massa av.



Tejpade har inte såna vassa fästen, sitter bara 2 månader, men är mkt billigare. Håret kan återanvändas flera ggr. De tas ut på ett mkt skonsammare sätt med en vätska.



Annars finns ju clip ons, det har jag och använder ibland. Funkar jättebra både till vardags eller en utekväll.



Lycka till!

2009-08-07
Postat av: anne

Alltså nu undrar jag lite... Du säger att frisören klippte upp hela skitet och förstörde ditt hår. Men varför gick du med på det? En frisör klipper och bleker väl inte mot kundens vilja??? Du gick med på det och då är det väl inte frisörens fel?



Ditt hår kommer nog växa, lite tålamod :)

2009-08-07
Postat av: Cecilia

Var det inte Bobby som gjorde det?

2009-08-07
URL: http://ceccci.blogg.se/
Postat av: Annie

Det är väl skillnad på att ge håret lite form och att klippa upp/bort allt så det blir tunt o stripigt o sedan avsluta med en helblondering?! Vet faktiskt ingen frisör som rekommenderar helblondering till ett långt hår som ändå går att slinga tillräckligt ljust?



Nej jag förstår verkligen att du känner dig lurad! Frisören borde informerat om vad denna typ av behandlig skulle ge för resultat!

Postat av: Mia

Tråkigt när man inte får håret som man vill ha det :( Men jag var med om samma sak när jag var "otrogen" mot min frisör :)

Postat av: Johannas porträtt & teckningar

Usch vilken hemsk frisör! Tråkigt.



Men håret växer ut igen! =)

Postat av: Anonym

du e fin sådär med! oroa dej inte, de växer ut igen,kanske tar lite tid eftersom du blekte hela utväxten, jag fattar inte varför vissa frisörer bleker hela håret typ, de dummaste man kan göra, bättre med slingor och någon fin toning, jag kämpar oxå med mitt hår efter en dålig frisör som blekte hela håret, så det blev så risigt så fick klippa bort en del men nu blir det ej mer blekning i hela håret, utan endast slingor å toning, för att få tillbaka kvalitén på håret igen, de tar tid men e värt i slutändan...

2009-08-12
Postat av: farmor 50 år

Men herregud vad är det för problem? du har väl hår fortfarande på huvudet?Du lär inte få det lätt i ditt liv framöver om du redan börjat oroa dig över oväsentliga saker...Sluta älta och börja leva tiden går fort och är knapp/ stolt farmor

2009-09-07
Postat av: Sara

I must inform You girls in Stockholm to NOT even consider Bobbys Hair Studio. It's more like a butcher shop only for hair. I did the straightening perm last month and OMG, 50% of my hair is gone!! I'm so down that i can't think of anything else.



Now, Bobby did Not mention any of this side effects and too bad that i'm not in Sweden right now. I'm so pissed at myself that i even allowed someone so ignorant and rude to touch my hair.



As a person he must be the rudest person you ever meet. So please save yourselves and go to professionals...not an amateur!!!

2009-09-28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback