Recept

Fick förfrågan om receptet på mina smarriga muffins och här kommer det. De rosa formarna kommer från Åhléns (100 st för 50 kr) och eftersom de var lite väl tunna använde jag dubbla formar till varje muffin.

2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
100 g smör
3/4 dl mjölk
2.5 dl vetemjöl
2 äpplen
Kanel
Strösocker

Vispa ägg och socker, tillsätt vaniljsocker och bakpulver. Smält smöret och blanda med mjölken. Tillsätt i smeten och ha i mjölet allra sist. Skala äpplena och skär i klyftor. Blanda kanel och socker i en skål och blanda äppleklyftorna i det. Stoppa 2 st i varje muffin. Grädda i mitten av ugnen, 10-12 min i 225 grader. Mina formar var lite stora, så det blev sammanlagt 10 st.

Kommentarer
Postat av: Pauline

Sv: Åå tack! Var det längesen nu köpte dom..? tror du dom finns att köpa fortfarande? (:

Postat av: kristin

tyvärr är ju nästan alla muffinsformar sådär tunna. Bästa tipset är att ställa ner formarna i en muffinsplåt. Då räcker det med en form och man vet att de inte "flyter ut" :)

2009-04-04
Postat av: Linnea

Hej hej!

Tänkte bara påminna dig om att texter, precis som bilder, är skyddade av upphovsrätten. Det gäller alla texter, inklusive recept...

2009-04-05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback