Bikramyoga

*puuuuh* Vilket svettigt pass man fick uppleva igår, har inte svettats så mycket i hela mitt liv!

Passet hölls i exklusiva duCalme vid St:Eriksplan, som påminde om ett asiatiskt tempelbygge inomhus. Mörk belysning med tända ljus, orkidéer och Buddhastatyer - mycket stämningsfullt!

Efter man bytt om (jag hade ett par små, svarta shorts och ett svart linne) så fick man sitta ett par minuter i en ångbastu så att kroppen skulle bokstavligen "värmas upp" innan man gjorde entré i rummet där den timslånga, 40 gradiga sessionen skulle hållas. Ett enda stort svettkalas från början till slut med andra ord. Riktigt påfrestande var det, och de 26 st hathayoga-postionerna var också fysiskt krävande. Jag och min kompis var helt slut efteråt. Men riktigt skoj var det och vi fick presentkort för ytterligare en gång :-)


Bilder lånade med tillåtelse av duCalme.

Kommentarer
Postat av: A

Vilken härlig kväll ni måste ha haft!

Och lokalen ser ju helt underbar ut.



Avundsjuk! ♥

Postat av: Caroline Erlin

Lokalen så mysig ut

Postat av: Caroline Erlin

Lokalen så mysig ut

Postat av: Mahlin

va fint det såg ut att vara :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback