Tattoo

Jag har aldrig varit speciellt intresserad utav tatueringar, har inga alls på kroppen och heller inga piercingar. Att skaffa en har varit rätt avlägset men på senare tid har de kommit allt närmre.


Men...ändå är jag kluven. Vill man märka sin kropp i en evighet och tänk om man ångrar sig alt. tröttnar? Hmmm...jag tror nog det är bättre att tatuera sig på något intimt ställe där det inte syns så jättemycket. En söt liten fjäril på ljumsken, ett hjärta på handleden (som Carolina Gynning har) eller mitt namn i alviska (tengwar) är de tatueringar jag kan tänka mig.

image2465


Kommentarer
Postat av: becka

jag har alltid velat ha ett litet hjärta på ankeln, det tycker jag är asfint.

2008-02-17
URL: http://iamgay.blogg.se
Postat av: jonna

gud vad personligt med ett litet hjärta på handleden ? tänk noga efter innan du tatuerar dig och att tänka i dina banor, litet och intimt är inte det smartaste alltid, tro mig.

2008-02-17
Postat av: Johanna

Jag har ett enkelt hjärta på höger handled och jag älskar den tatueringen, dock gjordes denna långt innan jag visste att gynning hade den.

Får väldigt ofta kommentarer om hur fin den är, den är ju som ett smycke där den sitter på armen.

2008-02-17
URL: http://stiila.blogg.se
Postat av: Elin

satsa på hjärta på handleden tycker jag!

2008-02-17
URL: http://[email protected]
Postat av: Hanna

Något litet och symboliskt, och verkligen verkligen genomtänkt om det ska vara. Själv tror jag inte att jag kommer hitta något som kommer falla mig i smaken resten av mitt liv, men man ska aldrig säga aldrig.. :-)

Postat av: Stina

En tatuering kan vara fin, så länge den har en mening och på ett sådant ställe att den även går att dölja :)

2008-02-17
URL: http://tillsammans.blogg.se
Postat av: Marie

en tatuering sk du noga tänka dig för säger alla!
och visst är det sant, själv har jag en stor tatuering över hela vänster överarmen, och visst kan jag ångra mig ibland för motivet jag valde men den är fin och gjort är gjort :)
men tääänk tääänk täänk !!! det gjorde inte jag ;)

Postat av: julia

jag må säga att jag tycker att det kan vara fint med ett hjärta på handleden men jag tycker inte du ska
göra nått så vanligt ?
gör nått ovanligare men endå enkel !, inte massa krimskrams , men ärligt tycker jag att naturligt är finast, och det blir aldrig ute med att vara sig själv ;) gör som du vill , blir säkert fint vilket som :)

2008-02-17
Postat av: Elin

Men, i alviska? Det är ju inte ens ett riktigt språk. För mig skulle det vara som att ha en tatuering på sjörövarspråket. Inte klokt :P /Elolinon

2008-02-17
Postat av: Linda

Hur tar man reda på sitt namn på alviska?

2008-02-18
Postat av: L

Ditt namn på alviska existerar dock inte, gå inte på det och skriv det absolut inte på kroppen. Har du fått reda på det på nätet så har det bara slumpats fram, massa olika namn som har samma. Lurendrejeri bara, språket existerar inte på det sättet.

2008-02-18
Postat av: Babydoll

En tatuering ska betyda nåt för en och vara på ett ställe där den inte ser konstig ut om 20-30 år.Bara då är den lyckad tycker jag :-)

2008-02-18
URL: http://GreeceItaly.blogg.se
Postat av: Sara

Jag ska göra mitt stjärntecken på sidan av översidan på foten! :)

2008-02-18
URL: http://sbn.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag är inte heller mycket för tatueringar, men på andra kan det vara fint! =)

2008-02-18
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Sweetheart

Jag har en pegasus i ljumsken, ganska långt ner, så den är lite hemlig o syns i princip bara på stranden, alldeles lagom tycker jag! :)

2008-02-18
URL: http://graceful.blogg.se
Postat av: HELENASCITY

jag vill också ha ett hjärta på handleden =)

Postat av: rebecka

Om man ska ha sitt namn tycker jag det är finast att ha de på sitt eget språk...alltså för mig svenska...

annars så är jag ganska allergisk mot "vanliga" tatueringar :P

2008-02-18
URL: http://rebeckalund.blogg.se
Postat av: Tess @ Tess Style

Jag har en fjäril mellan höftbenet och ljumsken. Jag hade bestämt mig för just denna fjärilen på den platsen när jag var 16 år. Men den kom inte på kroppen förän jag var 22 år. Då har jag verkligen tänkt igenom hårt och jag ångrade mig kraftigt dagen efter kan jag säga. Men det gick snabbt över och idag skulle jag inte vilja vara utan den. Den är en del av mig likadant min piercing. Jag planerar att göra 1 tatuering till men är inte säker på motivet ännu så det lär dröjja ett bra tag till =)

2008-02-18
URL: http://tess-style.se
Postat av: turbotrollet

Jag har försökt hitta en bra sida där man kan ändra sitt namn till alviska, har du ett bra tips? =)

Hittar bara en sida som ändrar förnamnet till ett namn, och sedan efternamnet till ett annat, och så kan man välja om det ska vara ett hobbitnamn eller någon annan "sort". Men du vet inte andra sidor? =)

2008-02-18
URL: http://turbotrollet.com/
Postat av: turbotrollet

För övrigt så finns väl visst alviska på riktigt?! Det är väl ett "påhittat språk som går att använda", eller liknande?
Finns väl inget land som snackar det (haha), men det finns!
Däremot har nog "L" rätt, känns kanske inte så 100 att kolla sitt namn på nätet, men det är en riktigt kul grej! :D

Och jag ser inget fel i att tatuera det på sin kropp , kan bli fint! Och man vet själv vad det betyder.
Eller ett annat ord på alviska? Tex. "kärlek" eller "andas" eller vad man nu kan gilla.

Jag skulle vilja ha en mening, kanske på alviska, som tatuering a la Victoria Beckham, från nacken och ned på ryggen. Fast hon har skrivit på arabiska, och så vet jag inte vad det står (minns inte), men man ska ju hitta något eget, men själva platsen är grymt fin! :D

2008-02-18
URL: http://turbotrollet.com/
Postat av: Susie Kate Mela

Jag har några stycken och har aldrig ångrat dom. Det blir ju som en del av en själv, som extra hud. Nu skulle det kännas jättekonstigt om de försvann.

2008-02-18
URL: http://candykate.blogg.se
Postat av: L

Hjärta på handleden är fint, men inte så orginellt tyvärr. Många kändisar har det. Så nja, hitta på något som känns som "ditt eget" =)

Postat av: Gabriella

Jag har ett litet hjärta på höften, eller ja vid troskanten typ och jag älskar den :) Jag har och kommer nog inte att ångra mig, den är såpass liten och vill man inte visa upp den, så behöver man faktiskt inte, den sitter på ett säkert ställe.

Postat av: Linda

*skratt* Jag gjorde en fjärill i ljumsken när jag var i Australien ;) Är helnöjd
fast tänker knappt på att jag har den! Go for it!

2008-02-18
URL: http://trueblonde.blogg.se
Postat av: Fifteen minutes

Jag har sju tatueringar, alla är text förutom två där den ena är stjärnor i olika storlekar huller om buller runt vänster handled och den andra är en G-klav i nacken.. Men resten är text och jag tror att det är lättare att stå för text än stora bilder över hela armen.

Postat av: johannah

jag tycker att du ska testa. alltså, gör man bara en sån liten så gör det ju inget om man ändrar sig, det är ju inte direkt så att man har hela armen full av bläck då! jag gjorde ett litet hjärta (exakt som det på bilden) på min mage, och jag har inte ångrat mej ett dugg. & om jag gör det så får jag väl skaffa en massa bilringar, då sjunker den in i allt fett. haha.

Postat av: Samira - Tråkbloggen

Jag funderar på antingen dotterns namn eller mitt efternamn på handleden...men samtidigt tänker jag att det vore coolt att tillhöra en av få som inte har en tatuering från dessa generationer. :)

Ha en fin dag

2008-02-18
URL: http://samira.nu
Postat av: Kenza

Precis vad jag har suttit & tänkt på idag.. Läskigt. Jag funderar på något litet på handleden, som ska sitta lite till vänster (på högra handleden) och så ska det vara lite snett.. Har redan bestämt motivet, men frågan är hur förbannade mina parents skulle bli om jag tatuerade in Tokio Hotels logga.. Kan ju göra den liten, så att man kan tatuera över senare.. Men jag har hört att det finns tatueringar som håller i ett par år bara? Eller är det bara bull?

2008-02-18
URL: http://KENZAAS.blogg.se
Postat av: kim

skulle också gärna vilja veta någon bra sida, där man kan "översätta" sitt namn till alviska. gärna svar till mig mail ;D

kram!

2008-02-18
Postat av: anna

Har du fått klänningen? Jag fick min idag och den är ju supersöt!!

kram

Postat av: Mimmi

små tatueringar är så mycket sötare än en stor på armen, tycker du borde göra fjärilen eller hjärtat :)

Postat av: Nina

Jag tatuerade mig när jag var 15. Något som jag ångrar idag. Det var inte alls genom tänkt, det var faktiskt min tatuerare som valde vart den skulle vara. Om jag hade satt den där jag ville ha den från början hade jag verkligen varit skit sur på mig själv. Men nu sitter den tack och lov på ett rätt dolt ställe :)

2008-02-18
URL: http://nicaah.blogg.se
Postat av: Yaz

Jag har tre tatueringar, inga stora, men dom syns om jag vill att de ska synas (underarmen, vristen, nacken). Det jag tycker e viktigast är att tatueringen betyder ngt för dig, då kommer du inte ångra den. Är det ngt "trivialt" eller bara ngt som man tycker "är sött" eller så kan man ångra sig senare, sett det hända tyvärr men det är ju inte alltid såklart!

Ngt som symboliserar en själv i just det stadiet i ens liv ångrar inte många heller. Kör hårt, men välj noga. Gör inte ngt bara för att du känner att du "bara vill göra en liksom" eller så :)
Älskar tatueringar så jag säger kör hårt. Namnet på alviska är väldigt fint, har jag själv tänkt på en gång, men kom aldrig dit. Har för många jag vill göra :D

2008-02-18
URL: http://marauder.blogg.se
Postat av: Linda

jag ska nog göra 3st små stjärnor på handleden snart , har tänkt på vad jag ville ha för motiv jätte länge och nu har jag kommit fram till at jag vill ha något enkelt men ändå nått som betyder något och det är inte lika ''fasst'' på huden om man jämför med om man skriver någons namn.

ha en bra dag :)

Postat av: Emmelie

Jag har en liten tatuering på höften och jag har inte ångrat mig en sekund. Har haft den i nästan 3 år och den känns som en del av mig....skulle kännas konstigt om det inte satt något på höften!

2008-02-18
URL: http://puffsmode.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag har 4 st varav en av dem är ett hjärta på handleden. Dock är det den jag ångrar. Alla andra är jag jättenöjd med då dem sitter på lite mer "skyddade" ställen på kroppen men just den på handleden stör mig något fruktansvärt. Den syns jämt om man har kortärmat/linne. Men om du verkligen känner dig säker och har funderat på det länge så ska du givetvis göra den. Men som sagt ta dig en funderare tills du är 110% säker.

2008-02-18
Postat av: Elina

Många som resonerar som du men själv förstår jag inte riktigt meningen med att göra något så permanent som en tatuering om man inte vill att den ska synas :)

2008-02-18
URL: http://blow.blogg.se
Postat av: Ursula

Alltid svårt o bestämma sig, men jag tycker att ditt namn på alviska lät som en bra idé :)

Postat av: Josefine

Jag har ju en keltisk runa nedanför vänstra nyckelbenet. Har med funderat på att göra nåt litet på handleden, tecknet för mitt sjärntecken eller nåt.

Tack så mycket för örhängena och det andra du skickade, vad gulligt av dig! Glad man blir =)

Postat av: Isabella

Hjärta på handleden, snyggt :)

2008-02-18
URL: http://Sallee.blogg.se
Postat av: Nicki

jag funderar på att tatuera mig i nacken! Tycker det är fin typ som Victoria backham

2008-02-18
URL: http://niicki.blogg.se
Postat av: johanna

jag gjorde en tatuering när jag var 16 vid höftbenet och jag ångrar den sjukt mycket, får tatuera över skiten nu

2008-02-18
Postat av: Emelinda

Jag har 3 tattoos. Den egyptiska kattgudinnan Bastet på ankeln; kattmänniska som jag är, en skorpion på skuldran; mitt stjärntecken och en ängel på axeln, till minne av min storebror. Alltså bara ställen som går att dölja om jag vill och bara motiv som betyder nåt för mig!

2008-02-18
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Alexandra

Jag ska göra en om en månad :) Ett sånt hjärta på handleden.

2008-02-18
URL: http://darlingno1.blogg.se
Postat av: kim

har du läst gynnings bok? där står förklaringen till varför hon gjorde den o vad den betyder. hon gjorde den ihop med sin kille när hon va typ 20. han har samma hjärta på samma handled ! trist att fejka hennes då!

2008-02-18
Postat av: Rouaa

Tänk igenom vad du vill tatuera och var.

Förresten... Oftast så ångrar folk sig angående storleken på sin första tatuering också. Många gör tatueringen för liten helt enkelt.

Samira kör hårt ;) Jag hänger med!

Kenza du bör vänta tills du är myndig om du ska tatuera dig hos en seriös tatuerare. ingen seriös tatuerar någon under 18. Dessutom så kommer inte tatueraren att tatuera in något som är för litet. det flyter ihop efter något år.
Och om du tänker "jag kan ändå tatuera över det" så bör du skippa tatueringen helt. Det är inte lätt att hitta ett motiv som täcker och passar kroppsformen när man ska göra en cover-up.
Bara lite råd.

Kelly jag är själv tatuerad på underarmen och på båda handlederna. Inget jag tänker på. oftast ä det folk som säger "åh är du tatuerad där?". Sånt glömmer man snabbt av. Dessutom så är det lätt att täcka med en långärmad tröja eller ett armband/en klocka. Och det där med alviska... Det är din kropp, men jag vet inte om jag själv hade litat på en datoröversättning eller liknande.
Mina tatueringar på handlederna är på ett "annat" språk, arabiska, men ajg kan ju språket flytande så där var det inga problem. Om du bestämmer dig för alviska så kolla flera källor. har för mig att det finns lexikon för det "språket" också. Är inte helt 100 dock.

2008-02-19
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Rouaa

"Kelly jag är själv tatuerad på underarmen och på båda handlederna bl. a" skulle det stå.

lömde en sak... Tänkpå att det kan hända att du måste fylla i din tatuering också, om du tatuerar dig. :)

Och skydda alltid era tatueringar med solskydd!

2008-02-19
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Maria

Jag har 2 tatueringar, en på höftbenet i form av en ängel och tre stjärnorn på insidan av ankeln och tro mig - 3 dagar efter att man har gjort dom tänker man inte ens på att dom sitter där. Det blir som en del utav kroppen, som att ha et födelsemärke. Däremot är det grymt kul ibland när någonskymtar dom och berömmer en för dom! En tatuering är något man bär med sig hela livet och jag tror att ytterst få ångrar dem i slutändan :)
Lycka till med vad du än väljer!

Kram Mian

2008-02-19
URL: http://mian.bloggagratis.se
Postat av: anina

Gillar Gynnings!

2008-02-19
URL: http://anina.blogg.se
Postat av: Rebecka

Jag håller helt med Rouaa angående det med att folk lätt ångrar storleken på tatueringen. Jag gjorde min första för ca. 1 år sedan och gjorde den större för 2 veckor sedan. Nu är jag helnöjd med den! Något annat folk skriver här ser jag är att det är fint med en tatuering om den har en mening. Tatueringar är till för att pryda kroppen och behöver definitivt inte ha någon bakomliggande tanke, i längden blir det bara överdrivet.

2008-02-19
URL: http://ribicki.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag ska tatuera in min dotters namn på högra handleden. Det är personligt och inget jag kommer att ångra sen. Hon betyder allt för mig. Blir kul att visa när hon blir äldre=)

2008-02-19
Postat av: Rouaa

Rebecka vad kul att det gick att bygga ut! :)
Jo precis! En tatuering behöver verkligen inte ha en betydelse. Verkligen inte. Det finns ju jättemånga med motiv som dom har tatuerat in utan nån form av betydelse. Vem säger att konst måste ha en betydlese? ibland är det något fint att vila ögonen på bara. :)

2008-02-20
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: ullis

Det går att göra temporära tatueringar som går bort efter några år. Jag har gjort en, för att jag inte var helt säker och ändå ändrade jag motiv flera flera gånger. Satsa på en personlig tatuering tycker jag

2008-02-20
URL: http://enulrika.blogg.se
Postat av: Gabriella

Jag har en på handleden föreställandes ett hjärta. Den inspirerades av carolina gynning men min blev större och tjockare. ville att den skulle synas mer än vad hennes gör. kolla min blogg, la in ett inlägg om tatueringen eftersom jag blev så inspirerad av att läsa ditt inlägg :)

Postat av: rebecca

satsa på hjärtat, har själv varit inne på de..
ett tips är att placera de i nacken, riktigt snyggt ;) lycka till, vet att det är svårt att bestämma sig! kram

2008-02-21
URL: http://rbeccas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback