Enough

Nej, nu tar jag bort länkarna till alla dessa gratissidor och jag tänker inte nämna dem igen i bloggen. Har fått mig en riktig tankeställare och det är ju faktiskt rena rama pyramidspel som dessa är och gynnar ju endast oss bloggare med mest läsare.

Innan har jag tänkt att man på ngt sätt förtjänar att få tillbaka något för det man gör (och tro det eller ej så tjänar jag inte multumbelopp på bloggandet) men det var faktiskt när jag läste Engla´s blogg idag som jag spontant fick avsmak och ändrade åsikt direkt. Det börjar ju faktiskt bli ganska tjatigt och utnyttjande!




Kommentarer
Postat av: Erika

way to go girl!

2008-12-11
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Angel

hahaha Kelly,du e för härlig men du har inte alls samma nivå.Du har INTE gjortl ikadant e allt ja försöker säga.

2008-12-11
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: angelica

Du ska ha en eloge! Englas läsare spyr på henne och hon kan inte ens svara på kritiken. "Jag har ett hjärta av guld, är så himla söt och rar bla bla bla" - men nu när hennes riktiga "ansikte" kommit fram ignorerar hon kommentarerna. Engla - snart ett minne blott.

2008-12-11
Postat av: Anonym

är du dagens blogganalys?

Postat av: E l i s h

Tycker det har blivit lite för mycket hysteri över gratissidorna.. "Reklam kommentarer" överallt, folk som utger sig för att va stora bloggare i kommentarer för att värva.. Galenskap. Men tycker inte du skulle behöva ta bort länkarna i sidkolumnen, du tjatar inte om det om och om igen som många andra bloggare gör (stora som små). Förstår att du fick avsmak för det, men du har varken vart tjatig eller utnyttjande :)

2008-12-11
URL: http://elish.blogg.se/
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Engla har ju reklam genom allt, genom att alla klickar på hennes länkar i julklappskalendern och genom alla länkar överhuvudtaget hon lär ju kamma hem en fin hacka varje månad.

Postat av: Mini

Håller med, fast att man får något tillbaks..

2008-12-11
URL: http://www.carolinelundh.se
Postat av: FREIJAS MAMMA - Caroline.

Sen kan man ju tillägga att de knappast bara är hon som sysslar med länkar och tjänar på det. Många av bloggarna på topplistan gör precis samma sak.

Postat av: victor

Hej,Jag skriver om åldrandet, dvs demens etc och vad vi kan göra åt det. Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag, alldeles i onödan har det visat sig då vi kan utveckla behandlingar för att kunna förhindra ålderdomen.

Läs mer på min blogg http://victorbjoerk.blogg.se :)

Postat av: zandrea

Bra gjort =)

2008-12-11
URL: http://zandrea.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Oh tack älskade Kelly, äntligen någon av de större bloggarna som inser detta!! Alla skriver bara att det inte är så svårt att värva medlemmar, men har man ingen stor blogg och inte heller bekantskapskrets så ÄR det svårt och man kommer inte ens upp i poäng för en biobiljett. Massa kramar

2008-12-11
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Marieh

Bra gjort! det är så himla tröttsamt att gå in på bloggar och bara mötas av dessa gratissidor hela tiden.

2008-12-11
URL: http://marieh.blogg.se/
Postat av: stinis

usch ja, sånt är inte skoj!'



väldigt tröttsamt indeed!

2008-12-11
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: stinis

usch ja, sånt är inte skoj!'



väldigt tröttsamt indeed!

2008-12-11
URL: http://kissme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra gjort tycker jag ;)

Postat av: Nina

Ja, Gojane är verkligen en ny favorit nu iallafall :D har du beställt kläder därifrån nån gång?

kram :)

2008-12-11
URL: http://nnina.blogg.se/
Postat av: wardrobecandy

Det var verkligen inte min mening när jag skrev de där kommentarerna bara så du vet men jag tror ändå du gör det här för att du själv vill, men bara så du vet :) Jag gick kanske på lite väl.. Aja i alla fall så tycker jag det är grymt! men som någon säger, du kan ju ha kvar det i kanten om du vill! Du förtjänar det! Bara det att man blir lite less på den ständiga reklamen i inläggen på bloggar :) I alla fall, grymt bra! Hoppas andra hakar på!

2008-12-11
Postat av: Fi

Åh, superbra gjort! go go go :)

2008-12-11
Postat av: Amanda

Äntligen en storbloggare som inte är girig och faller för det. SUPERCRED till dig!

2008-12-11
Postat av: KELLY SVARAR:

wardrobecandy: Nejdå! :-) Visst fick dina kommentarer mig att öppna ögonen litegranna, men det var ngt som bara hände idag och när jag såg Engla´s inlägg om detta åter IGEN så fick jag nog! :-)

2008-12-11
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: evelina

Bra sagt!!

Postat av: Anna

Det är så härligt med en så jordnära tjej som dig i bloggvärlden!

2008-12-11
Postat av: Livvy

Bra beslut. Uppenbart kommersiella bloggar (som Englas och hennes jäkla tjat om gratissidor på senaste tiden) är inget kul! Ingen vill känna sig utnyttjad...

Postat av: angelica

Bra beslut! Tack så mycket, för det har verkligen tjatats om gratisbio, gratiskläder, och allt annat gratis skit. Har man inte så många läsare kommer man inte upp i de poängen. Riktigt skönt att få slippa de tjatet i denna annars underbara blogg. Jag verkligen älskar din blogg, tycker den är så mysig. och mysigare blir det nu utan allt snack om t.ex. gratisbio. Fortsätt som du gör!

kram

2008-12-11
URL: http://wippzi.blogg.se/
Postat av: angelica

Ville bara säga att jag skrev om ditt beslut i min blogg och att jag tycker det är så bra gjort!

Läs gärna vad jag skrev om dig!



wippzi.blogg.se

2008-12-11
URL: http://wippzi.blogg.se/
Postat av: Maria - Fashion, Fame and Everything in Between

Håller med dig Kelly! :) Jag har själv inte gått med i någon av de där gratissidorna. Tycker själv att det är jobbigt att läsa när folk skriver inlägg om dem och har därför hållit mig borta från dem =) Tycker dock inte att du tillhör dem som tjatat om dem =)Kramar

Postat av: Patricia

Bravo

2008-12-11
URL: http://shoelover.devote.se
Postat av: Anna

Instämmer... Vad bra att det äntligen är en av era "stora" bloggare som insett detta. För det är som du säger, för mkt reklam om dessa överallt. Det känns som att folk är väldigt giriga... Jag är själv medlem i dessa sidor, men har känt en längre tid att jag har lessnat. Och som kloka människor brukar säga: ingenting är gratis. Men ändå så luras vi att tro det och vi nappar såklart... Nej nu känns det som att "gratis" är väldigt uttjatat!

2008-12-11
URL: http://luella.blogg.se/
Postat av: Amanda

Guud, vad skönt att kunna läsa en blogg utan allt det här gratistjafset!! Tack, tack fortsätt att blogga, du e grym :)

2008-12-11
Postat av: Mariah N

Bra beslut,

2008-12-11
URL: http://nimah.blogg.
Postat av: Sara S

Tack! Äntligen någon som lyssnar på läsarna. Själv har jag slutat läsa Englas blogg för där har det ballat ur totalt med det mesta..

2008-12-11
Postat av: angelica

Tyckte bara det var så skönt att du bojkottar! :)

2008-12-11
URL: http://wippzi.blogg.se/
Postat av: Gud

Bra där :)

2008-12-11
URL: http://stickitup.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, bra! :) Det är så himla trist när storbloggerskorna utnyttjar sina läsare..

2008-12-11
Postat av: Hazel

Bra, äntligen en av de större bloggerskorna som ryter ifrån!

2008-12-11
Postat av: Marina Linder

Du har helt rätt - bra att någon sätter ner foten!



Vad heter kvällsmat på engelska? Det var en fråga på radion som jag inte hörde svaret på! Det är inte supper va?

Postat av: Jennie

Åh, vad bra gjort av dig!

Jag tycker självklart att ni som bloggar förtjänar lite extra men det här med all gratisreklam har bara varit lite för mycket det senaste. Vissa bloggar har jag slutat läsa tack vare det här.



Fortsätt med en grym blogg Kelly!

Kram Jennie

2008-12-11
Postat av: sussie

bra initiativ! det som inte syns är just att vi utan blogg inte alls blir behandlade på samma sätt av tex gratisbio.se.. när jag hade samlat ihop 1500 poäng så bannades mitt konto utan orsak, trots flera skickade mail fick jag inget svar på varför, och mitt presentkort kommer jag aldrig se röken av. liksom, jag som inte ens har någon blogg, vem ska jag berätta om den dåliga reklamen för? såklart att det funkar för engla m.fl, de gör ju reklam för skiten :-) själv ångrar jag bittert att jag gick med för nu får jag sjuuuukt mkt reklam både hem och till mailen, och har inte ens fått en biobiljett för besväret =(

2008-12-11
Postat av: Mode med Maria

Bra grej gumman :) Men förresten har du aldrig ens varit "tjatig" med de där gratislänkarna. :) kram!

Postat av: Anna

Bra och klokt tänkt! verkligen pyramidspel, hoppas fler lägger ner det snart. ha en bra kväll =) kram

2008-12-11
Postat av: wilma

BRA! Äntligen någon som går sin egen väg.

2008-12-11
Postat av: Christine

Helt plötsligt fick jag en enorm respekt för dig. Karaktärseloge till dig!

2008-12-11
URL: http://chrisse.blogg.se/
Postat av: Tanja

Tack Kelly för veckans bästa inlägg!! Jag har själv varit dum nog att gå med i en gratissida (tack vare en bloggare) och jag kommer never ever att kunna få ut ett presentkort på futtiga 150 kr. Läste ovan om tjejen som blev bannad också, sjukt! Fler borde bojkotta dessa sidor!

2008-12-11
Postat av: annawii

Tror att det var ett smart drag för det minskar ju ens trovärdighet att tjata om gratissidorna i tid och otid.



kram

2008-12-11
URL: http://annawii.devote.se
Postat av: Zarah Galore

Fast jag håller inte riktigt med dig om att det bara gynnar de riktigt stora bloggarna.

Se bara på månadsvinnaren för juli månad (-08), hon hade inte ens en blogg, men värvade flest medlemmar den månaden! Och så brukar oftast folk klaga på att de "har små bloggar". Jag tror det handlar om att ha fantasi och inte bara sitta och gnälla. Klart att man inte kan skrapa ihop poäng då. :)



Själv har jag en grymt liten blogg, men har ändå fått ihop skapligt med presentkort, några värvningar men mestadels när jag shoppar på nätet via GBios hemsida och så alla dessa poäng man kan skrapa ihop själv - dessa annonser man bara klickar på (och får 2-3 poäng för varje klick) har gett mig massor! Kommer nya flera gånger i veckan, bara idag klickade jag hem 24 poäng på dem, och på de senaste två veckorna har jag säkert fått ihop runt 100-150 poäng på bara de klickannonserna..



Självklart ska man bojkotta om man inte känner att det ger något, eller är trött på skiten, men jag försöker bara få folk att förstå att det inte alls behöver hänga på hur stor eller liten blogg man har. Som sagt, juli månadsvinnare hade inte ens nån! Då har ju alla som klagar på att de har små bloggar tom. MER än vad den tjejen hade!

Men hon använde sin fantasi och gav sig fan på det, hon stoppades inte av att sitta framför en datorskärm och gnälla på storleken av en blogg. ;)



Men som sagt, alla ser vi ju olika på det, jag ser det så iaf. Jag har haft en enorm glädje med GBio trots att jag själv bara har en fis-i-rymden-liten-blogg. :)

2008-12-11
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Regina

Zarah: Ja, men hon stod ju i centrala sthlm utanför en biograf jag vet inte hur länge och värvade folk... Ska man hålla på me sånt kan man ju inte ha ett heltidsjobb att sköta iaf...



You go Kelly! Äntligen någon som fattat hur tröttsamt det är med dessa gratissidor... Inte för att jag tycker att du har "tjatat" lika mycke som alla andra... Keep up the good work hur som helst =)

Postat av: Zarah Galore

Regina: Men det är ju lite det jag menar, visst, man kan absolut lägga ned GBio om det inte funkar för en, men vem har sagt att man MÅSTE värva folk via sin blogg? Och sedan klaga på att man har en liten blogg för att man inte får någon värvad? Man skulle säkert kunna komma på flera olika sätt att värva folk på om man verkligen ville. Jag struntar i om folk hatar GBio och all reklam och hej och hå men jag blir ganska trött på att folk tror att allt bara ska serveras på ett silverfat, och jag menar inte Kelly utan främst kommentarer som "det funkar aldrig för mig för jag har en sådan liten blogg buhu" eller "det funkar bara för de riktigt stora bloggarna så fuck them nu måste jag skriva något elakt buhu". That's it. :)

2008-12-12
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Anna Phe

Jag tycker reklam kan vara helt ok om man kör i lagom mängd, jag tror inte någon kan neka att en extra slant är otroligt tacksamt. Men jag måste säga att det är smalklöst när en blogg helt förvandlas till annonsplank och förlorar hela iden med att driva en blogg, varför har så många svårt att se skillnad på lagom och överdrifter.

2008-12-12
URL: http://annaphe.se
Postat av: Bibbi

TACK Kelly! Du bara stiger mer och mer i mina ögon! :) Jag har läst din blogg ett bra tag nu och tänker fortsätta. Du har respekt gentemot dina läsare och lyckas hela tiden hålla en levande och intressant blogg, med mycket hjärta dessutom!



Massor kramar till dig! Du är guld värd tjejen!

2008-12-12
Postat av: Liv

Bra beslut!

2008-12-12
Postat av: Liv

Bra beslut!

2008-12-12
URL: http://leifiii.blogg.se/
Postat av: josephine

Jag säger samma sak. hatar dom där gratis sidorna, helt onödigt! Alla alla stora bloggare ska behöva köra med gratis prylar genom sina läsare är helt sjukt, allt tillexempel genom julkalendern, för att dom har en julkalender så ska vi läsare bli medlem så att dom tjärnar på oss, helt sjukt!



Ha en bra fredag, speciellt helg! kram

Postat av: catya

Kelly! jag finner inga ord faktiskt,

det får helt enkelt bli en sån här ist:

PUZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ !

2008-12-12
URL: http://catya.blogg.se/
Postat av: Alinde

Fantastiskt! Du visar att de som innehar ödmjukhet kommer längst. Tack! =)

2008-12-13
Postat av: erica

perfekt, jag är också trött på dem, dom fungerar inte om man inte har jättemånga läsare eller jättemånga gratis nördar på msn vilket jag inte har haha :) kram!

Postat av: Emmaria

Tycker det var ett mycket vettigt beslut! Good for you!

2008-12-13
URL: http://emmaria.blogg.se/
Postat av: Sussi

Bra där! Jag har tröttnat väldigt mycket på allt tjat, speciellt efter att ha testat gratisbio och blivit riktigt besviken. Den enda chans jag har är att samla poäng när jag handlar på nätet. Har gjort det fyra gånger för stora summor genom gratisbio. Jag har fått poäng för en gång av dom. Hur ska man då ha någon chans?

Hoppas att resten av bloggvärlden följer ditt exempel så att vi får ett slut på det.

2008-12-13
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback