LCHF våffla

 
Häromdagen testade jag att grädda LCHF-våfflor. De blev helt ärligt helt "ok" och självklart ljusår från riktiga våfflor men tillsammans med grädden, kokosen och alla bär blev det faktiskt ett bra alternativ om man som jag följer ett nytt sätt att äta, samt är glutenkänslig. Här kommer receptet till ca 6-7 st! (från 56kilo.se)
 
2 dl mandelmjöl
2 dl vispgrädde
4 ägg
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
en nypa salt
1 tsk vaniljpulver eller vaniljextrakt
 
Mixa alla ingredienser och grädda i smör  i våffeljärn (alt. kokosolja som jag hört de ska bli frasigare av).
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Helt fantastisk sida. Vilka läckerheter. Jag fick en svår candida för ett halvår sedan. Har blivit mycket bättre sedan jag la om kosten som liknar LCHF. Dock får vi med candida ej äta mejerier. Philiadelphiaost går bra. Även kokos i alla former vilket gör att jag använder kokossocker som är ett mycket bättre alternativ än Stevia. Du får gärna hitta på flera desserter. Vet ej om grädde är gångbart? Varken fil, yoghurt eller mjölk är okej.
Ann

2014-07-31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback