LCHF kladdis

 
Hittade detta recept hos 56kilo . Gillar man en rejält kladdig kaka är denna perfekt och är godast direkt från ugnen när den är varm. Hade den i kylen över natten och den var tyvärr inte alls lika god dagen efter så till nästa gång jag gör en kladdkaka ska jag testa detta recept med bakpulver och mandelmjöl som sägs vara godast dagen efter! Har även hittat andra helt sockerfria recept med mindre smör så det ska provbakas mycket framöver tills jag hittar den smarrigaste och mest nyttigaste kakan!
 
200 gr 70% choklad
200 gr smör
1 dl sockerersättningsströ (jag använde stevia strö)
1 tsk vaniljpulver eller 1 krm Dr Oetkers vaniljarom
4 ägg

Smält smör och choklad på låg värme. Vispa ägg, strö och vanilj riktigt luftigt. Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund. Häll i en springform och grädda i 200 grader i 6 minuter. Servera med en klick vispgrädde och valfria bär.


Kommentarer
Postat av: Annie

Måste bara tipsa! Provade denna kladdkaka (nr 2) i helgen och den var verkligen något av det godaste jag någonsin smakat :D

http://undervarttak.blogspot.se/2013/01/raw-kladdkaka-paleo-recept-enkel.html?m=1

2014-04-10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback