Mia Moscato och Årets Konditor

I samarbete med Mia Moscato fick jag äran att bjuda hem regerande Årets Konditor Cecilia Andersson där jag och mina vänner lärde oss att göra en Mia Moscato-moussebakelse. Det var en sjukt rolig och framför allt god kväll vi njöt utav denna inte så vanliga tisdag.
 
Resultatet: Smultroncurd, citrondaquise och mascarponemousse (med vinet i). Vi fick 2 st desserter var att dekorera fritt med choklad och ätbara blommor. Receptet kommer!
 
Resultatet av oss nöjda elever som gjorde dessa avancerade desserter from scratch!
 

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Nej men vad kul! Och gott kan jag tänka mig :-D

2013-05-29
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Nicki

så fina :)

2013-05-30
URL: http://niicki.blogg.se
Postat av: Anna

Ser fantastiskt gott ut! Vilken rolig grej att få testa på!

Postat av: Hej

Har inte malin cecilia en blogg längre?Brukade läsa den.

2013-05-30
Postat av: Annster

Ser härligt ut :)

2013-05-31
URL: http://annster.se
Postat av: Caroline

Du är grym på att baka och dekorera! Satsa på att öppna eget kanske? :)

2013-05-31
Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Åhh älskar dina härliga kalas!!! Var alldeles för längensen jag hade nått. Men är glad för mitt lyckade inredningsreportage, får leva på det en stund till = )

2013-05-31
Postat av: Hanna

Vad kul!

Postat av: Elvira

Läs vår blogg och var med i "veckans blogg" "tävlingar" och massa kul! Vår kategori tävlingar!

2013-06-02
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej Kelly! Jag älskar din blogg och har läst den i några år nu, men vad har hänt på senaste? Du skriver sällan, och när du väl skriver, så skriver du bara om event som du varit på och diverse present-korgar du fått hem från olika företag. Sånt du MÅSTE skriva om. Det känns lite osmakligt om man jämför med hur innehållet i din blogg såg ut förut med härliga recept, fantastiska foton och inspiration till tusen! Hoppas du börjar skriva "som vanligt" snart igen. Kram

2013-06-03
Postat av: Kelly

Johanna: Ledsen att du är besviken på innehållet på sistone, men tyvärr är jag inte hemma så mycket om dagarna då jag inte lever mitt gamla sambo-liv med mycket fikabjudningar och bakning m.m. Och de inlägg jag skriver är helt frivilliga och inget jag MÅSTE skriva om, utan det är helt och hållet upp till mig vad jag bloggar om.

2013-06-03
Postat av: Kelly

Johanna: Däremot kan du följa mig på instagram där jag uppdaterar som mest :-)

2013-06-03
Postat av: Rick

Tjejen längst ut till höger på bilden är ju otroligt snygg....

2013-06-06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback