Mellisbollar

Guess who´s back? Det kommer inte ske uppdatering dagligen men här kommer jag dela med mig endast av min bakning med både nyttiga bakverk som här nedan och "vanliga" godsaker som jag tycker man ska få unna sig ibland. Sen kommer nog ett och annat "här är min nya ros-kopp" och pyssel-inlägg, men det har ju ändå med hemmet att göra, eller hur? ;-)
 
Är ni intresserade av vad för grejer jag shoppar, hur det går med träningen, hur jag ser ut numera (klassiska selfies) m.m. får ni följa mig på Instagram. Missbiddle heter jag där :-)
 
 
Med dadlar, kokosmjöl, kokosflingor, hackad mandel, kakao, honung, kakaonibbs och quinoapuffar gjorde jag egna mellanmålsbollar. Nästa gång ska jag ha i lite proteinpulver också. MYCKET goda blev de! Recepet är att mosa dadlarna och blanda ihop dessa ingredienser enligt smak och tills man får en bra konsistens.

Tips: Sätter man bollarna på en pinne och sedan doppar i 70%-ig mörk choklad har man fått till en nyttigare variant av en cakepop. Dekoreras självklart med en rosett också. Måste testas snart!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Om du gillar jordnötssmak så kan jag varmt rekommendera att slänga i lite i smeten (den nyttiga varianten då!). Supergott!

Postat av: Camilla

Om du gillar jordnötssmak så kan jag varmt rekommendera att slänga i lite i smeten (den nyttiga varianten då!). Supergott!

Postat av: pilla

Kul att du är tillbaks på bloggen ibland! Blir så glad av att se dina konstverk!

2013-12-03
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Jenny

Kul att du är tillbaka! mellisbollar är en favorit hos mig. Nu till jul mixar jag bara dadlar, madel och pepparkakskrydda och rullar till bollar, smakar som pepparkaksdeg men är mycket nyttigare! jag brular också göra chokladbollar av typen ovan, men lite andra recept, men kan ju variera till max! I alla fall, kul att ha dig tillbaka i bloggosfären.

Postat av: Sandra

Vad roligt Kelly :)

Postat av: Olivia - LJUVA JUL

Äntligen!! :) Gud vad roligt! Har saknat dig!

2013-12-03
URL: http://ljuvajul.blogg.se
Postat av: Maria

Åhhh jag har saknat dig <3 ÄLSKAR din blogg, finns ingen bättre!!!

2013-12-04
Postat av: Karin

Välkommen tillbaka! Inte alls samma sak med Insta… :)

2013-12-06
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Men hej! Kul att du är tillbaka. :-)

Postat av: anna

åå kul har saknat din blog så mkt
mvh anna

2014-02-13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback