Halloween pops!

Jag har pysslat ihop några Halloween-cake pops ikväll i form av en pumpa, öga, djävul och spöke. Väldigt pilligt, men riktigt kul! Djävulen med hornen och svans är definitivt min favorit.
 
Ni är många som undrar hur jag gjorde dem? De är gjorda av en smet (som jag gör alla mina cake pops med) bestående av ballerinakladdkakekex tillsammans med philadelphiaost och sedan doppade i choklad. Jag färgar inte chokladen själv utan har köpt färdig. Samtliga dekorationer som iris, mun, horn, svans m.m. är gjorda av sugarpaste. De små ådrorna på ögat är penslade med röd choklad.
 
Klassisk cakepop-smet: 1 paket ballerina kladdkakekex, 50 gr philadelphiaost. Mixa till en smet i en mixer eller matberedare. Räcker till ca 20 st cakepops-bollar.
 
Här kan ni lyssna på en radiointervju jag gjorde om cake pops för P4 tillsammans med Lotta Bromé förra året.
 

Kommentarer
Postat av: Emma | Emmas bakblogg

Fina! Och djävulen med svans var nog finast :) aldrig sett förut

2012-10-30
URL: http://parlsocker.blogg.se
Postat av: Sandras Värld

Guuuuud så söta! Du är så pysslig! Kram

Postat av: Joanna-Livet med Asperger+reumatism

så söta:)

Postat av: Helena N

Men gud så fina!
Du slutar aldrig att imponera Kelly!
Kram Helena

Postat av: Jane

Du är heeeelt otrolig gumman!! Superläckert!!

Postat av: Tina

Ser djävulskt goda ut......o fina är de oxå. kramisar Tina

Postat av: Madeleine

Shit vad häftiga!
Hur har du gjort dem?

Postat av: Denise - gravid med nr 1 i v 28

läckra

2012-10-31
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Larsdotter

Fantastiskt fina och så himla roliga :)

Postat av: Karin

Åh vad söta! Du har verkligen en så inspirerande blogg, mycket roliga tips och recept :)

2012-10-31
URL: http://karinskonst.blogg.se
Postat av: Emma Mattsson

Hej Kelly
En undran bara....
Det receptet, ungefär hur många pops blir det? Ska snart själv göra en massa cakepops till min dotters namngivning och behöver veta hur mycket av allting jag behöver handla

Tack på förhand och Happy Hallowen

2012-10-31
Postat av: Kelly

Emma Mattsson: Oj, det glömde jag ange. Ca 20 pops blir det av receptet :-)

2012-10-31
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Jeanette

WOW! Så fina! :) Jag måste prova att göra vanliga runda snart.. :)

Postat av: Annie

Shit vad duktig du är! Provade att göra cake pops för några veckor sen och tyckte det var otroligt svårt att få dem snygga. Så beundrar verkligen utseendet på dina!

2012-10-31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback