I ♥ Barcelona!

Har tidigare besökt Spanien (Valencia, innan jag började blogga) men det var min första visit till Barcelona och vilken underbar stad! Här kommer typ en bråkdel av alla bilder jag tagit, och fler finns ju som vanligt på Instagram (outfitbilder t.ex) ;-)
 
Gaudis kyrka som aldrig blir färdig. Breathtaking!
 
Jag var med i firandet då Spanien kammade hem Em-segern bland flera 1000-tals på ett torg där samtliga samlas. Var riktigt häftigt att få ha varit med om det!
 
Gaudi-parken.
 
Åkte den blå och röda linjen en och samma dag, så jag var en duktig turist.
 
En hel dag var det mulet och regn vilket var perfekt för alla surfare! Under vår sista kväll åkte vi upp i hotellet W´s sky bar och drack drinkar. Bakom mig i hisskön stod Tobbe Trollkarl och jag sa åt honom att rätta till sina uppvikta byxor då det var strikt dresscode, hehe ;-)
 
Vågor i 3 former. Vattnet, håret och klänningen. Älskar denna bild!
 
Shopping är ett måste i Barcelona och speciellt på Zara då det är mycket billigare än hemma. Det blev kavajen, neonrosa blusen och ett par blommiga shorts och byxor (visar såklart sen!)
 
Otroligt så brun man kan bli på endast 4 dagar på beachen. Under första dagen satt jag mest under parasollet då det var så varmt och sedan användes solskyddsfaktor 30 väldigt flitigt. Svårt att tro att jag har brittiska gener ;-)
 
 Blev som ett litet barn på nytt i alla vågor. Åh, vad jag saknar havet :(
 

Kommentarer
Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Åhh jag älskar Barcelona! vilka härliga bilder, längtar dit. Är precis hemkommen från Paris och har idag fått upp min matkarta = )

2012-07-06
URL: http://pinkpastry.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åhh längtar tillbaka!

Postat av: jenny

Gud..vilka fina bilder Kelly.

2012-07-06
Postat av: Linnéa

Vilken härlig semester :)
Men åkte du dit själv?!

2012-07-07
Postat av: Kelly

Linnéa: Gud nej! Åkte med en vän, då hon skulle på ett bröllop dagen då jag sightseeade, men hon vill inte vara med på kort på bloggen. På Facebook och Instagram ser man henne ;)

2012-07-07
Postat av: Jessica Stonegård

Vilka underbara Bilder gumman!! jag var ju i Barca förra sommaren och nästa sommar måste jag dit igen=) så härligt där! god mat, goda drinkar, billigt, fin strand, alltid fint väder!

puss

2012-07-07
URL: http://modeflickan.se
Postat av: Maria

Vilka underbara bilder! :)

Postat av: Carl-Alfred

Härliga bilder! :)

Postat av: Johanna

Otroligt vackra byggnader! Super härliga bilder verkligen!

2012-07-07
URL: http://joherman.blogg.se
Postat av: jennys dockhus

vil också till barcelona. har inte vart där tidigare

Postat av: Anna

Vi åker till Barcelona på söndag jag och min man.:) Har du några tips att dela med dig av? Skulle uppskattas mycket!

2012-07-08
Postat av: Lydia

Använder du tresemme naturals eller vanliga tresemme när du tvättar håret??
Kram

2012-07-08
Postat av: Hanna

Härliga bilder!

Postat av: Chokladfreaks

Väldigt fina bilder, ser ut som att du haft en härlig resa. Var i Barcelona förra hösten och jag älskade Gaudis arkitektur och alla vackra byggnader, måste nog besöka Barcelona på sommaren med.

Postat av: Sandra

Hej, härligt att du haft det bra i fina Barca! Idag kom jag och älsklingen hem från Häringe slott. Jag vill verkligen tacka för det tipset som du gav i ett gammalt inlägg. Vi hade en fantastisk vistelse med islandshästridning och en perfekt start på semestern. TACK! :-)

2012-07-08
Postat av: Madde

Det ser super härligt ut!!

Postat av: Olivia

Åhh, dina bilder ger mig ont i magen! Vill. Flytta. Till. Barcelona.

2012-07-10
Postat av: Girly

Jag älskar också Barca, helt klart värdens vackraste stad :)
Får se om det blir en sväng dit i år, vårt hus ligger inte allt för långt bort.7h med buss men snabbt med flyg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback