Kulturell söndag

Igår besökte jag och Erik Moderna Museet där vi såg Turner, Monet och Twombley-utställningen som pågår t.om 15 januari. Jag som har Claude Monet som en av mina absoluta favoriter njöt därmed av målningar som fanns på display.

Min mysiga stickade ponchotröja som jag fått massa komplimanger för ser ut som en stor potatissäck på bild, haha!


Vi blev så inspirerade av alla målningar att efter museet länsade vi Clas Ohlson på en massa akrylfärger m.m. Både jag och Erik är rätt bra på att måla och teckna, så framöver blir det artstudio i casa Biddle/Jansson. Min plan är att måla en stor näckrostavla á la Monet men jag börjar lite smått först med en canvas i mindre skala.

Kommentarer
Postat av: jennys dockhus

monets näckrostavlor är vackra :)

Postat av: Frida

Spännande!

2012-01-09
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Monica

Hej!



Jag vet att du skrivit att vinnaren av Blocket tävlingen har dragits och kontaktats! Men jag skulle gärna vilja veta vem som vann.



Och även tävlingen om godis.



Kan du inte presentera vinnarna som du tidigare gjort?



Mvh,

Monica

2012-01-09
Postat av: donnasandra

Kul! :-) Har en sån där tröja fast i brunt. Lever typ i den för den är så bra!

2012-01-09
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Pernilla Andersson

Åh vad mysigt att först gå på konstutställning tillsammans och sedan gå hem och måla tillsammans. Lycka att hitta en så perfekt partner. Lycka till med tavlorna. kram

Postat av: Anonym

hejsan, tänkte bara höra om du har kvar din fina blommiga maxiklänning (HM) från 09? är den till salu i så fall? för i så fall är jag sugen på att köpa den. kram

2012-01-09
Postat av: IsaMarie

Monets tavlor är så vackra. Kommer ihåg att vi skulle måla som honom i skolan när jag var ungefär 8. Vi ställde tom ut våra bilder på biblioteket i stan, väldigt seriöst. Men läraren måste ha varit påverkad för allvarligt.. Monet kan tyckas måla kladdigt, tänk då hur det ser ut när ett gång 8åringar ska tolka detta kladd=)

2012-01-09
URL: http://isamarie.blogg.se/
Postat av: Karin

Underbart! Ville gå på den utställningen när jag var i sthlm över jul men då blev det Fotografiska istället. Undrar om den går kvar om ett par veckor då jag kommer dit igen?!:) Monet är en favorit!

KRam

2012-01-10
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback