Tävling med Alströmer och Tehuset Java!

Denna vecka innan jul förvarnade jag att det skulle bli smockat med tävlingar, och här kommer ytterligare en i samarbete med Almströmer och Tehuset Java.
 
Tävlingsuppgift: Vad tycker du är det allra bästa med julen? Står pysslandet högst i kurs? Att i goda vänners lag njuta rykande het glögg? Finna de perfekta julklapparna eller kanske att baka lussekatter? För att vara med och tävla, berätta vad du gillar allra mest med julen och motivera varför i kommentarsfältet här i bloggen.
 
Priser för bästa motivering:
1a pris -  ett tepresentkit från Tehuset Java (värde ca 500 kr).
2a och 3e pris - Värdekuponger på 300 kronor från Alströmer.

 

Psst! Passa på att ge dig själv lite extra tid i jul genom att prova Alströmers färdiga Janssons Frestelse, den är klar att servera direkt efter uppvärmning.

 


Kommentarer
Postat av: Carro

För mig är nog det bästa själva julaftonen, när min systers barn står och kikar efter tomten!
Minns ju såå väl spänningen, nervositeten, upprymdheten från när jag själv var liten och spanade efter en lykta ute i mörkret.

Se dem springa omkring, skutta o skratta när de väl ser honom, för att sedan gömma sig när han knackar på. Men när han väl är på plats är rädslan borta, paketen lockar ju. :)

Känslan upplevs ju nästan igen när man är bland barn. :)

Postat av: Lena

Det bästa med julen är att min familj samlas. Vi är utspridda över hela landet, från Malmö i söder till Åre i norr. Vi ses inte så många gånger per år men julen är en av dem o det är alltid lika mysigt! Sedan blir detta första julen med min lille goding Filip 11 månader. Även om han inte kommer förså så mycket så känns det som att det är nu det börjar, det är nu min lilla familj kan skapa egna traditioner och få se Filips reaktion när tomten kommer!

2012-12-19
Postat av: Alexandra

Det finaste med julen är alla mysiga julsånger man lyssnar på,inte de kommersiella låtarna utan de här fina med Frank Sinatra, en blandning av jazz och blues, den perfekta kombinationenen. Speciellt när man sitter på jobbet, tittar ut genom fönstret, ser snöflingorna falla ned,Åhh.. då längtar jag hem till en mjuk pepparkaka och varm choklad med mina närmaste.
http://www.youtube.com/watch?v=YOlg7OUF0mc

2012-12-19
Postat av: Caroline

Julen gör något med människor, alla blir glada och liksom anstränger sig det där lilla extra för att vara snälla mot varandra, det är väl det som är julstämning antar jag? Det är i alla fall vad jag tycker är det bästa med julen...

2012-12-19
Postat av: Malin

Förut hade jag sagt att det bästa med julen är att familjen och vännernasamlas. Det tycker jag fortfarande är en stor del, men nu när jag blivit äldre och flyttat hemifrån tycker jag att gemenskapen som julen frambringar är det allra bästa. Det börjar redan i början på december då det verkar som att alla människor blir lite gladare, lite snällare och börjar älska lite mer. Julen förändrar människor. Folk håller upp dörrarna, hälsar glatt, önskar varandra god jul, barnens ögon lyser och hela städer lyses upp av stjärnor och adventsljusstakar. Snön är uppskattad, nybakat godis och bullar syns överallt, och som en bonus ska det inhandlas julklappar till de man tycker om. Jag älskar allt med julen, mer under december månad är det som att en god kraft sveper över världen och gör allt bättre.

2012-12-19
Postat av: Johanna

Det bästa med julen är att jag får baka så mycket! Det är något som jag annars inte hinner med så mycket under året.

2012-12-19
Postat av: Sofia Holmström

Eftersom jag bor 150 mil ifrån min underbara familj och endast träffar dem två gånger per år är det allra bästa med julen för mig att spendera tid tillsammans med dem. Att vakna upp av att mamma kommer in med julfrukost på julaftons morgon är nog ändå lite extra speciellt, och får mig att känna mig som barn på nytt igen.

Kramar,
Sofia

2012-12-19
Postat av: Camilla

Alströmmer kom till Alingsås med första potatisen i Sverige. Alingsås är även kallad potatisstaden efter dessa århundraden. Där bor även min mamma som jag ej kan fira julen med i år, mycket ledsamheter och ångest över detta. Tur att jag får fira med min pojkväns familj och släkt i år igen, mycket te dricks det. Bla från Kusmi och Lussete så här års. Hoppas du får en fin jul!

2012-12-19
URL: http://camillale.blogg.se
Postat av: Malin

Julen är så mysig då familjen och släkten samlas,
dricker god glögg, äter hembakade pepparkakor och
massa julgodis som man gjort själv. Det bästa med julen är att man kan baka hur mycket som helst
och det är alltid lika uppskattat. :)

Postat av: Madelene F

Det jag älskar mest med julen är allt julbak, jag älskar när det luktar nybakta lussebullar, knäck och mjukpepparkaka och allt annat gott julgodis man kan göra :) i och med att man bara gör det en gång per år så blir det alltid något speciellt och extra mysigt :)

2012-12-19
Postat av: mikaela

julafton är mysigast...men alla förberedelser är mysiga med..slå in julklappar o dricka glögg o ha julmusik på.och julaftonkvällen är såå mysig..

2012-12-19
Postat av: Jessica sundberg

Som skilsmässobarn tycker jag det allra bästa med julen år att jag får fira den med både mamma och pappa samtidigt. För min och min systers skull firar de ändå jul tillsammans varje år och låter bli att bråka! Det är stort. Presenterna har därför aldrig betytt mycket för mig. Det är gemenskapen och samvaron som betyder något.

Postat av: Nora Miriam

Det bästa med julen är faktiskt det lilla. Hur tydligt det blir att det krävs så lite för att göra en annan människa glad.
Förra julen arbetade jag med psykiskt sjuka personer under julen. Jag kokade tomtegröt och gjorde iordning en julmacka. Det lilla gjorde dessa personer så väldigt glada vilket var otroligt fint. I jul gör jag dörför samma sak igen och hoppas få se samma leenden som jag såg i fjol.

Gid jul!
Nora Miriam

2012-12-19
Postat av: hanna

Hej, de finaste med julen för mig är kärleken, lugnet och ron. För mig betyder julen att det är okej att bara vara. Fina morgontimmar med yoga, långa frukostar med saffransgröt, och krispiga promenader.
:)

2012-12-19
Postat av: Marie

Jag förknippar hela december med julen. En annars så mörk månad muntras upp med härlig julmusik, mys i massor, julgodis, planering och shopping av julklappar, julmingel och julfester. Sedan är det allra bästa med julafton att samlas tillsammans hela familjen i en härlig harmoni, med uppskattning, glada miner, god mat och minnen för livet.

2012-12-19
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Sanna

Det bästa med julen är helt klart gemenskapen. Jag älskar att vara tillsammans med familjen och mysa ner oss i soffan, äta gott och spela Bingolotto på uppesittarkvällen och bara vara tillsammans. Så härligt med alla glada ansikten och den härliga harmonin som ligger i rummet.

kram Sanna

2012-12-19
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Carl

Julen för mig är inte pynt eller bak
Men kärlek är för mig en viktig sak
Min sambo på denna blogg kikar ofta
Och jag hör om minisemlor och snabbmatskakor fast jag bara vill softa
Att rimma är nog inte min bästa gren
Men jag hoppas på tur från tomten och hans ren
För endast det bästa är gott nog
För min egna tomteflicka som ni säkert förstod
Hon älskar både te och koppar
Och hon lyser alltid upp då hon nätshoppar
Därför vill jag tävla åt min fina tjej
Då hon är värd en massa ståhej
Hon fixar julmys,mat och fika hemma hos oss
Och det glada barnet i henne verkar aldrig komma loss
Och när hon om tävlingen började tänka
Ville jag vara den som får hennes leende att blänka
Julen för mig kommer alltid vara bra
Så länge jag får umgås med den jag vill ha'

2012-12-20
Postat av: Anonym

Det finaste med julen är julens budskap om kärlek & frid att samla familjen & skapa minnen med barnen. Dela glädje mat & kärlek

2012-12-20
Postat av: Anonym

Det finaste med julen är julens budskap om kärlek & frid att samla familjen & skapa minnen med barnen. Dela glädje mat & kärlek

2012-12-20
Postat av: Emelie med Hugo&Vilma

Det bästa är när vi ser tomtens lykta lysa i mörkret ute på fältet! Att se barnens ögon då - fulla av förväntan - är magiskt!

God Jul!

2012-12-20
Postat av: Regina

Det bästa jag vet med julen är att få komma hem till mamma och pappas stora hus, träffa mina fyra syskon och vara en riktig familj igen. Mina syskon är också mina bästa vänner och julen är fylld med pyssel, bus, bakning och nostalgi. Vi sitter uppe hela nätterna och tittar på film, spelar spel och retas precis som om vi vore barn igen. Julen hemma hos mamma och pappa är så fylld med kärlek och skratt.

2012-12-20
URL: http://reginalivet.blogg.se
Postat av: Sandra N

För mig är det att se glädjen hos mina barn.
I år får jag inte fira jul med dem på julafton, men känslan jag får när jag ser hur förväntansfulla de är är som tur är inte beroende av en kalender.

2012-12-20
Postat av: Kylie Larsson

När glimrande stjärnor lyser upp fönster överallt;
Och utomhus är allt skimrande vitt och iskallt;
När huset fylls med härliga tomtar, stora och små;
Och julskinkans smakliga doft kan man inte motstå.
När eldens varma skuggor dansar till en underbar julig sång;
Då vet man att julen är på gång.

2012-12-20
Postat av: Lisa

Det allra bästa med julen är att få samlas med sin närmaste familj och bara njuta av varandras sällskap. Njuta av ledighet och frihet. Att verkligen reflektera över hur bra man har det med möjlighet att fira jul med god mat, fina gåvor och tak över huvudet. Julen ger mig möjlighet att bara vara mig själv, utan några som helst krav eller någon stress. Jag är så lyckligt lottad över mitt liv och min jul.

2012-12-20
Postat av: Annika

Verkligen alla smakerna, under resten av året längtar jag så till december för allt ät-och drickbart som är det minsta juligt. Och hela estetiken med julen, för att allt är så sagolikt.

2012-12-22
Postat av: Maria

För mig har nog det bästa varit när juldagarna kommer, alla förberedelser är klara och allt fixat, det "enda" man kan göra är att umgås med familjen, läsa någon julklappsbok, se en matiné på tv, spela spel, ta en träningstur på skidorna och frosa i julgodiset. De senaste åren har min önskan alltid varit att allt ska vara som vanligt på julen. För ibland betyder det att inget har ändrats, att alla är med och är friska. I år blir det inte så. Hjärtat gör så vansinnigt ont samtidigt som jag är så tacksam för de som finns kvar runtomkring. Det är med delade känslor som vi går mot julen i år. Jag tror dock att känslan av styrkan av att vara tillsammans med de som är kvar och man älskar mest, och få tid och möjlighet att vara det, blir det som kommer glädja mig mest i jul. God Jul till alla!

2012-12-23
Postat av: Malin

När avslutas tävlingen? :)

2012-12-29
Postat av: Nora

När utses vinnaren? Har inte sett något i bloggen om att vinnarna skulle vara dragna.
Kram, Nora

2013-01-30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback