Höstdag i skärgården

För att fira min födelsedag i efterskott bjöd Jenny mig på en hemlig heldag. i söndags Jag blev instruerad att åka 1 timmes färd från Stockholm ut till Sollenkroka brygga och jag skulle vara varmt klädd och absolut inga klackar. Vid ankomst hämtades jag av en 30 fot lång segelbåt och efter en mycket trevlig färd i morgonsolen lade vi till vid Galtholmen.

Där bjöds jag på rökta räkor, aoli, vitt vin och färsk baguette. Tyvärr hann solen gå ner lagom till lunchen, men vi hade mysigt ändå. Efter en hurtig promenad på ön med våra tungor blåfärgade av alla lockande blåbär i skogen ordnade Jenny en fantastisk Afternoon Tea där hon t.om hade gjort hemgjord clotted cream! Den hemgjorda sylten med handplockade blåbär avnjöts också till de nygräddade sconsen.

Det var verkligen en underbar söndag, tack ännu en gång schpoonie! ♥ Här nedan kommer bilder från dagen, några med iphonen och några med systemkameran.



















Scones, blåbär och banankaka. Det enda som inte var hemgjort var jordgubbssylten.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fina bilder!

Postat av: Jenny

Wow! va fint...ar det Jenny's bat, hus och skog? :-)

2011-09-15
Postat av: esteterier

Ser himla mysigt ut!

Postat av: Husmor Jenny

Ja visst är det fint! Men tyvärr är det inte mitt utan tillhör en väldigt god vän till mig! =)

2011-09-16
URL: http://vofflan.blogg.se/
Postat av: jenny

åh vad mysigt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback