Ricin-kur

Det är inte endast kroppen som jag har som projekt, utan även knoppen. Om man inte är en läsare av min blogg och ser Ricinoljan "vid svår förstoppning" ståendes framme i badrummet kan man ju undra lite :-)

Men faktum är att efter många tips och efterforskning på bloggare som testat detta och visat före-och efterbilder visar det sig att flitig användning av ricinolja gör att håret växer 4-5 gånger snabbare om man masserar sin hårbotten 2-3 ggr á 30 min i veckan innan tvätt. Fungerar även på ögonfransarna tydligen. Håret växer 4-5 cm istället för 1 cm per månad, fantastiskt!

Jag köpte min olja på Apoteket (finns bakom disken, så fråga personalen), 60 ml för 41 kr. Första behandlingen kommer göras ikväll, får akta så man inte får något i munnen bara. Kan ju bli rätt "ricigt" annars :-p

Förutom detta är jag duktig med att ta 1 kapsel dagligen av Silica Forte Plus, så till sommaren kommer jag förhoppnings ha mitt långa drömhår :-)


Det som sätter fart på magen sätter tydligen fart på härväxten också!


Kommentarer
Postat av: Mirka

Detta ska jag också prova, efter att ha läst en del om det :) Helt fantastiskt om det funkar!

Postat av: Maria

har också läst en del intressant om detta. fast har hört att om man har färgat hår så bleks färgen bort ganska fort om man använder ricinolja.. kanske skulle vänta till sommaren, då jag i allmänhet brukar låta bli att färga håret utan låter det blekas naturligt istället.. Men skulle också vilja testa den på fransarna, så kanske det blir ett köp snart ändå :)

Postat av: Josephine, Makeuponista

Jag har testat och mitt hår växte mycket snabbare. Kan tipsa om att köpa en stor flaska (500 ml) hos t.ex. bodystore istället, blir mycket billigare och räcker längre! :)

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ricinolja-kallpressad

2011-11-15
URL: http://makeuponista.se
Postat av: jenny

det skulle jag också vilja testa

Postat av: Bitte Kråkbo

Vore en ren fasa för mitt Kråkbo hår som växer som gräs.

Vill även passa på att tacka för vinsten igen som nyss tatt slut men som smakat ljuvligt. Mitt livs bästa vinst ever.

2011-11-15
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Bitte Kråkbo

Yes it is=)

2011-11-15
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: emelie

detta ska jag utan tvekan testa. blir en tur in på apoteket när jag ska ner på stan! :D tack för ett bra tips.

2011-11-15
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Anna

Var genaste tvungen att springa och köpa den där oljan.:) Men blir lite orolig om det där med att den drar ur färgen ur håret..stämmer det?

2011-11-15
Postat av: Stephie

min lillasyster använder den där flera ggr i veckan och hennes hår har växt som ogräs. Undra vad det är som gör att håret gror så mykcet just av den oljan...

Postat av: Frida

Wow, verkar ju superbra! Väntar spänt på resultatet!

Postat av: Frida

Jag kan förresten även tipsa om Holland and Barrett's "skin, hair and nails". Funkar sjuktbra för både hår och naglar! (Men tror bara du kan köpa det i England)

Postat av: Lotta

Men åh, då kanske man ska testa det där då? Så man slipper alla extensions till slut ;P

2011-11-15
URL: http://loodie.devote.se
Postat av: Cissi

Ryktet säger ju att den "magiska ingridiensen" i de hypade ögonfransserumen, ingen nämnd, ingen glömd, är just ricinolja... Känns ju rätt värt att doppa en förbrukad eyelinerpensel i flaskan och stryka längs med fransarna, innan man köper ett serum för 1300...

Du kan också spä ut den med oliv- eller solrosolja, smörja in ansikten och torka av med våta, varma tvättlappar. Googla OCM om du aldrig hört det förr, min hudterapeut använder sig av den metoden.

Tack för påminnelsen, ricinoljan hade helt fallit i glömska här!

Kram!

2011-11-15
URL: http://Cinnia.se
Postat av: Ingela

Hej söta Kelly.

Kan du förklara HUR du gör när du masserar in oljan?

Och HUR mycket? Doppar du fingrarna lite olja och masserar eller droppar du direkt i hårbotten? Vill verkligen oxå testa detta.

Varm kram

2011-11-15
Postat av: Ida

Låter ju helt fantastiskt! Måste testas på mitt hår också! :)

Postat av: Annie

Någon som vet något om eventuella biverkningar? Blir alltid lite skeptisk när något låter för bra för att vara sant ;)

2011-11-16
Postat av: Kelly

Ingela: Igår kväll tog jag ca 2 msk olja, lite i taget i handen, dopparde fingrarna i oljan och gned i hårbotten och lät det sitta (med en handduk runt huvudet) i minst 30 min. Sedan tvättade jag håret 2 ggr på raken då oljan är rätt tjock. Denna procedur kommer jag att göra 2-3 ggr i veckan framöver.



Annie: Ja, visst låter det alldeles för bra? Men enda biverkningen är tydligen om man har färgat hår, så kommer den att blekas lite. Men då är det ju bara att färga om det. Enligt alla före-och efterbilder och historier man hört så verkar detta fungera och vara fantastiskt.



2011-11-16
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Annie

Har också läst runt och det verkar verkligen fantastiskt! Tänker alltid att det är något lurt med allt som verkar "för bra" typ som att håret ska bli uttorkat av oljan eller att oljan har någon negativ effekt på hårsäckarna typ. Men blir faktiskt också sugen på att prova :D

2011-11-16
Postat av: jennie karlsson

köpt den med, det var verkligen svårt att tvätta ur den, kanske jag tog för mkt. Ska prova lägga i det med en färgpensel nästa gång! Den doftar ju inte så gott.

2011-11-19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback