Protein-attack!

"Vid 30 så vänder det" har min mamma alltid sagt och så blev det. Mammor har alltid rätt. Jag har hela livet varit smal och slank och ätit hur mycket skräpmat och sötsaker jag vill utan att gå upp ett gram. Men på sistone så har kilona smygit sig på och jag kommer inte längre in i några av mina jeans och klär mig varenda dag i leggings tillsammans med klänningar, kjolar och tunikor. Det känns inget kul. Alls.

Jag har dessutom ett oerhört starkt sockerberoende som jag vill bli av med. Det har blivit för mycket av det goda helt enkelt med alla smulpajer, scones och alla kvällsfikor. Så fr.om idag går jag på mitt livs första diet! Känns sjukt skumt, men samtidigt oerhört spännande då det är en riktig utmaning och är nödvändigt då jag vill ha ett snabbt resultat.

Jag vet såklart att det är träning som är det som egentligen gäller, men dieten är bara en kickstart på mitt nyttigare liv. När jag gått ner mina överskottskilon ska jag uppehålla det genom flitiga träningspass och äta "som vanligt" igen. Så ni behöver inte oroa er om att det inte kommer finnas bakningstips i framtiden på bloggen. Jag har en hel del planerat inför jul :-)

Men just nu känner jag helt enkelt ingen som helst träningsmotivation då jag känner mig "stor". Så vi inleder med detta och som belöning (om jag fått resultat efter 2-3 veckor) ska jag shoppa loss på nya träningskläder och skor - det brukar också sätta fart på träningssuget.

En vän till mig går på en hög proteindiet då hon har som mål att gå ner 10 kg och på endast 8 dagar gick hon ner 5 kg (!) genom att endast äta ägg, fisk och kött och endast vatten som dryck. Inga såser eller sallad till, utan endast som det är. Under vecka 2 får man äta tillbehör som grönsaker och lite keso. Jag hoppas det kommer att fungera lika bra på mig.

Så till frukost idag blir det kokta ägg, rökt lax till lunch och kyckling till middag. Det som är bra med denna diet är att det är all-you-can-eat av dessa saker, så man behöver aldrig gå hungrig.

Det kanske är lite provocerande att en relativt normalviktig eller kanske enligt vissa smal person som jag väljer att gå på diet (mina vänner och Erik tycker inte jag behöver gå ner ett enda gram) men det handlar om att jag inte är nöjd med de extrakilon som jag störs av och mår dåligt över. Jag kommer iaf att dokumentera hur det går, wish me luck!

Denna diet heter Dukan dieten som tagit världen med storm och mer info om denna hittar ni här.

 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det låter som en helt vansinnig diet. Stackars kropp! Enbart protein (utan vare sig fett, kolhydrater etc) är för kropp och hjärna ren svält och något du skulle dö av om du inte avbröt den inom en viss tid. Välj någon snällare diet!



/Dietisten

2011-11-14
Postat av: Sussie

För mig var det likadant - fast när jag fyllde 20. Innan dess var jag hur mycket jag än stoppade i mig underviktig - vilket syns ganska mycket när man är närmare 180 cm. Men när jag fyllde 20 slutade jag med det tuffa stallivet och ridningen, började plugga och så småningom blev jag sambo. Rätt var det var så vägde jag 17 kg mer än vad jag var van vid!

Min sambo kände likadant med sin egen kropp, så för att vi båda skulle komma igång med träning och för att jag skulle bli av med mitt sockerberoende började vi på en very low calorie-diet. Det var tufft att endast leva på shakes i två veckor, men sedan fick vi börja äta riktig mat i samband med upptrappning av träning, och det känns jättebra! jag har iofs inte gått ner så mycket, men 7 kg tycker jag passar min nya ålder fint och jag skall istället för att vara pinnsmal som innan satsa på en vältränad och fast look :)

Jag tror självklart inte att dieter är en långsiktig lösning, för hur kul är det att leva på? men när syftet är att få en liten kickstart med träning eller att "avgifta" sig från dåliga vanor eller sockersug så tycker jag att det finns bra alternativ :)

Lycka till :)

Kramar, Sussie

Postat av: Anonym

Att gå ner "5 kg" på åtta dagar betyder inte att du går ner "5 kg". Det är mest vätska och andra slaggprodukter du tappar. INTE FETT! Det borde du väl förstå?

2011-11-14
Postat av: Kelly

Oavsett, att avstå från överskott av kolhydrater och framför allt socker som jag är beroende av kommer göra stor skillnad på kort tid. Så fort man bryter ett mönster så blir det skillnad på kroppen. Min kropp har inte mått bra av att äta en massa onyttigt som jag gjort dagligen väldigt länge nu.



Dessutom är detta som sagt en liten kickstart bara, sedan kommer jag att träna och äta som vanligt igen.



Oavsett om det är fett eller vätska, jag vill komma in i jeansen igen helt enkelt :-)

2011-11-14
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Annie

Hej Kelly! Önskar dig stort lycka till med din diet och ditt nya liv. Har varit i liknande situation och provat på det mesta, så tänkte att jag kanske kan dela med mig av mina bästa tips!



Tycker absolut inte det är några fel med en kickstart, så kör på det om det är det som känns rätt för dig. Enligt mina (och många andras erfarenheter) är det dock jättelätt att köra på en kickstart i några veckor. Man känner sig peppad och motiverad. Men efter ett tag börjar kroppen kännas orkeslös och man blir trött på att tacka nej till fika, alkohol mm hela tiden. För mig slutade min kickstart med att jag istället gick upp ca 3 kg! Inte alls min mening och kan ju erkänna att jag fick smått panik då jag helt plötsligt vägde bra mycket mer än vad jag tänkt mig. När jag ser tillbaka på min kickstart inser jag att det gick fel för att jag var alldeles för sträng. Jag gav kroppen för lite kalorier och när jag sedan tillät mig att äta som vanligt igen sög både den (och jag) åt sig som en svamp.



Allt slutade med att jag skaffade en PT som gav mig ett väldigt normalt matschema och även en fri dag i veckan. Han lovade att följde jag schemat så skulle jag gå ner, även om jag åt massvis av sött en gång i veckan. Och vet du vad, det funkade! Visst, det var inga 5 kg på 8 dagar, men de kilon jag gick ner höll sig verkligen borta sen plus att jag mådde bra under tiden. På ca 2.5 månader gick jag ner 5 kg (innan sommaren). Under sommaren gick jag upp något kilo men detta försvann snabbt igen med mitt upplägg och min nya kost.



Nu blev det värsta novellen här, antar att det blev så för att jag känner igen mig så mycket. Har precis som dig alltid varit smal och inte kunnat lägga på mig och därför störde det mig något enormt när jag väl gjorde det. Desperata dieter för snabba resultat var för mig ohållbara. Nu menar jag inte att du inte ska köra på det, för vet att det funkar för många! Där emot, var inte var sträng mot dig själv :) Det tar tid att bryta mönster och att bli av med kilon tar ofta så lång tid som det tog att få dem. Så ge inte upp om det känns tufft, onyttigt 1 dag i veckan är bättre än 5 dagar liksom.



Heja dig Kelly och hoppas på fler uppdateringar inom detta :)

2011-11-14
Postat av: Kelly

Annie: Tack Annie! Som sagt är detta endast en kickstart och när jag känner mig lite smalare så kommer jag att börja flitigt med min träning med 4-5 pass i veckan, så då kommer nog inte kilona att smyga sig tillbaka då förbränningen kommer vara på topp :-)



I vintras tränade jag så pass mycket och åt vad jag ville utan att gå upp ett gram, så det kommer gå bra detta :-)

2011-11-14
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Anonym



http://www.facebook.com/stockholmfilmfestival/posts/264415330276413

förhandsvisning skandia 2100 ikväll

för de snabba finns 4*2 biljetter kvar nu

Postat av: Citty Olsson

Är det inte sundare att köpa nya jeans istället? Haha. Om det inte spelar någon roll om du går ner i vikt "på riktigt" eller i vätska menar jag. Då får du ju ändå inget ihålligt resultat. :P

2011-11-14
URL: http://www.finest.se/Citty
Postat av: Kelly

Citty: Det är mitt gamla smala jag vill bli, så nya jeans är inte lösningen ;-) Ihålligt resultat blir det sedan då träningen kickar igång och jag äter som vanligt igen, you´ll see:-)

2011-11-14
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Sofia

Yey!!! hejja hejja!

ska bli kul att följa :)



Kram!

2011-11-14
Postat av: Wille

Jag tycker det är jättebra att du kickstartar ditt nya liv; jag har ju gjort detsamma med LCHF och jag tycker det är toppen. Tycker såklart inte att du behöver gå ner i vikt men det där är ju något personligt hur man känner omkring sin kropp och känner du att det är rätt för dig så är det det.



xoxo



//Wille

2011-11-14
URL: http://willesvarld.se
Postat av: Anonym

I slutändan är det ju man själv som ska känna sig bekväm i sin kropp - hoppas du får det resultat du önskar och finner träningsmotivation :)

2011-11-14
Postat av: tana94 lösenord: trollunge

Jag vet inte om detta är en äkta kelly byxa, men ganska söta var de och de hette ju faktiskt kelly ^^



http://www.ginatricot.com/cdk/da/kollektion/ccollection-p1.html#product_134140

2011-11-14
URL: http://tana94.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Jag förstår precis vad du menar. Jag befinner mig i precis samma situation, även om jag inte har haft dåliga vanor. Förra veckan gjorde jag slag i saken och traskade iväg på ett viktväktar-möte. På onsdag har jag ätit efter deras program en vecka och det har gått utmärkt. Det är skönt när man väl har kört igång. Lycka till, och som sagt, det är känslan och inte vågen som räknas!



Kram Charltota

2011-11-14
Postat av: carro

Låter galet.. man behöver alla näringsämnen för att fungera. farligt farligt. det finns inga genvägar.

2011-11-14
URL: http://myway.spotlife.se
Postat av: jennie

Kelly skriver ju att man bara äter kött i en vecka och sedan börjar med grönsaker mm. Våra kroppar tar absolut inte skada av detta... Folk verkar glömma att våra kroppar inte är designade för den kost de flesta äter nu med massa kolhydrater mm. Vi är fortfarande stenåldersmänniskor genetiskt och antagligen fanns det även tider då dem inte fick i sig mycket mat under vissa tider av året, så det här med att kroppen "mår dåligt" av denna kickstart är ju rent (ursäkta mig) bullshit! HEJA KELLY! Jag börjar med med detta imon!

2011-11-14
Postat av: Merima

Helt rätt Kelly! Det man själv mår bra av gör man! Inte för någon annan och inte för att man påverkas av någon annan! Huvudsaken är att man trivs med sig själv i den kropp man är i :) Å att komma in i sina favvo jeans kan vara motivation nog! Själv tänkte jag ge mig på en kicksstart jag med! Har sambokilo som smugit sig på det senaste året och de är överflödiga! Så vi ska nog passa in i våra jeans igen!! :)

Lycka till! :)

Kram

2011-11-14
Postat av: Sofia

Jag förstår dig!



Det är inte roligt om kläderna börjar sitta tajt. Sen spelar det ingen roll om man är smal eller tjock.



Själv hade jag några extrakilon mer än dig kan jag lova:) Gjorde en k8ickstart med 3 kilo minus som resultat på en vecka. Sen åt jag VV-mat. Mycket bra! Idag äter jag som vanligt och tränar, mindre än jag tänkt men det duger ;) Håller min viktminskning på 10 kg.



Det största lycka till! Hoppas du känner dig som ditt "gamla" jag till jul=)

2011-11-14
Postat av: Emelie

Dom 5 kilona är ju vätska, den där dieten kommer inte hålla i längden, kör på kolhydrats fri mat, skippa socker & mjölk med promenader varje dag ör du i hamn, jag gick ner 13 kilo på det! Protein i form av keso, kvar, ägg & fisk är all good,

2011-11-14
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Cat

Ingen kan ta ifrån eller tycka och tänka hur man själv känner, och det börjar alltid med wn själv! Dock kan jag av egen erfarenhet erfara att endast protein gör en otroligt slö och ingen energi i från kropp till tå efter några dagar.

Samt när kroppen kommer in i ketos = svält så kommer du få en metall smak i munnen.



Jag skippade det och även slutade att titta på vågen och kör min egen diet som kan ses som en blanding mellan GI,LCHF ,sunda vanor,

Fortfarande mycket protein men kolhydradet för orka! Jag har gått ner ca 10 kg och är närmare 30 själv:D



Ex en vanlig dag.

Frulle

2 kokta ägg/stekta/äggröra

Blanda lite keso,kesella och turkist youghurt, toppa med 1/2 äpple,nötter,kanel och kokos

(förbereder kvällen innan då man är så trött på morgonen)

Kaffe



Lunch

Sallad med de vanliga grönsakerna,advocado för mättnad och addera till valfritt kött

Kaffe&frukt



Middag

samma som lunch,här gör jag dubbelt så jag får en matlåda som blir lunch.=)



2x mellis varje dag mellan måltiderna! Ett måste

kan vara ett ägg,kesoröra med hallon (mums) Eller något med högt proteinhalt!



Sedan så kan bli "sugen på något i början" testa och ta en rå morot eller dricka ett glas vatten med citronjuice i, Har inbilliat mig om man är sugen på sött ta något surt.



Oj oj detta blev jättelångt men detta går väldigt fort att gå ner lite kg utan att bli helt slut.



Glöm inte unna dig! Hitta egna goda,nyttiga vanor. en mit fin mörk choklad med en god kopp te och skivad frukt är fantastiskt gott på kvällskvisten:D



Good luck

2011-11-15
Postat av: Malin

Hej,va kul att följa,även fast du inte behöver det!! Men jag vet exakt hur det är,trivs man inte så gör man det inte. Du får gärna tipsa lite mer om mat och träning,för jag är i samma sits nämligen å har dragit på mej lite extra "mys kilon" ;-) Å tack för en kanon bra blogg!!

//Malin

2011-11-15
Postat av: Tina

Håller med Malin här ovan, och ser fram emot att följa dig. Även hos mig har ca 5 kg "mys" i form av glass, godis, gott vin och mumsig mat smugit sig på. Nu kör vi! ;)

2011-11-15
Postat av: Maria

Jag är ganska säker på att jag också kommer hamna i samma situation om några år, så det gäller väl att njuta av att kunna äta vad man vill så länge det varar.. :)

Postat av: ia

Är det Dukandieten du följer?

2011-11-15
URL: http://iasinsida.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag pluggar till folhälsovetare och den här dieten låter helt störd... Rött kött skadar tarmarna i för stora mängder och utesluter man grönsaker och frukt förlorar min sin viktigaste vitaminkälla. Den enda "dienten" som någonsin kommer vara effektiv och samtidigt hälsosam är tallriksmodellen där kan man själv reglera storleken på delarna av tallriken efter behov (typ minska kolhydrater och det röda köttet för viktnedgång). Följer du den dieten som du snackar om kommer du bryta ner muskler (sker automatiskt ner man helt utesluter kolhydrater), ditt hår, din hud och dina naglar kommer att försämras till följd av vitaminbrist som kommer av brist på frukt och grönt. Borde man inte ha liiite mer kunskap när man är 30 bast? Vad tror du hände när du återgår till din normala kost? Jo, precis som med alla mode-dieter, du går upp antalet kilon du minskat plus lite till. Vill du ha en bestående förändring så ska du göra smarta val inte sånt här skrattretande trams....

2011-11-15
Postat av: Kelly

ia: Jepp :-)

2011-11-15
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Kelly

Linda: När jag återgår till min normala kost kommer jag att vara i full färd med min träning igen. Ganska frustrerande då läsare inte läser det jag skriver i inlägget!

2011-11-15
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Kelly

Linda: När jag återgår till min normala kost kommer jag att vara i full färd med min träning igen och kommer därmed inte gå upp allting igen.



Musklerna bryts heller inte ner eftersom man äter proteiner + håret m.m. kommer inte försämras då jag äter hår, hud och nagel tillskott.



Dessutom kommer jag att efter endast 7 dagar äta grönsaker! Så där har vi vitaminerna. LÄS inlägget!



Väldigt frustrerande då läsare inte läser det jag skriver!!!

2011-11-15
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: Mikaela

Ska bli kul och följa dig, jag vet hur det känns med dom där bekvämlighetskilona, mina ska bort nu också. Kör hårt och lycka till!

2011-11-15
URL: http://kaleakim.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hej Kelly,



Jag läste inlägget igår utan att lämna en kommentar men gick och tänkte lite på det här igår och kom fram till att jag nog måste lämna en kommantar ändå :)



först och främst vill jag nog bara inflika att det här är något som vi nog alla upplever när vi träffar 25-30. Lägg även till att du nyligen blivit sasmbo (kallas inte sambofällan utan anledning? :) så förstår jag verkligen din bakgrund.



Jag har själv kört mycket låg-kolhyderatskost som har gett positiva resultat och undviker i största möjliga mån även kolhyderater i min kost idag vilket håller mig i form men jag får fortfarande i mig energin som jag behöver från kolyhderaterna för att orka med mitt liv. Dock så håller jag med en hel ovanstående kommentarer här. Det här är en väldigt dramatisk diet, nästan att jämföra med nutrilett och shaker i och med att det inte är något du kommer köra för alltid utan enbart under en viss period. Hur tänker du fortsätta efter du är klart med denna proteinchock? Är du inte rädd kommer ju bli detsamma som när man slutar med andra dieter?



Jag kan jag ju bara varna dig för att du 1) kommer har världshistoriens värsta huvudvärk ett bra tag eftersom din kropp får extrem abstinens inte bara från socker utan från alla kolhyderater. 2) Du kommer vara trött utom denna värld hela tiden i början. Detta då du inte får den energin du vanligtvis får i dig genom kolhyderater. så räkna inte med att kunna kickstarta din träning som du kunnat gjort under "vanlig kost" utan var beredd på att ALLT kommer vara tyngre i början. Även detta går såklart även över i takt med att kroppen anpassar sig men jag blev själv asförbannad när jag lagt om kosten och insåg att jag inte ens orkade med mitt "svagaste" pass på jobbet.



inte min mening att kritisera detta utan jag är mer nyfiken. Jag tror att alla måste hitta den metod som är lämpade för en själv för att kunna gå ner i vikt. Lågkolhyderatskost och en släng av GI fungerar strålande för mig men vet att många vägrar göra avkall på sina kolhyderater. Lycka till! :)

2011-11-15
Postat av: emma härnqvist

åå jävla "dietister" som inte förstår att kolhydrater inte är bra för kroppen!! stärkelse förvandlas till insulin i våra magar vilket är helt vansinnigt, vilket ger skyhöga sockerchocker... och dippar! you go girl, sen kan du gå över på underbara lchf när du nått din målvikt.. och lilla jag ska nog testa samma, även om det inte är mer än ett par kilo som kan falla bort :) flyger ju trots allt till dubban snart! kram på dig

2011-11-15
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Wille

Emma: TACK! Äntligen någon som nämner detta med insulinnivåer som ofta är en stooor bov vad gäller viktuppgång och obefogade hungerskänslor. Därtill kan sägas att det förts i bevis att det inte är fett i sig som leder till fetma (!) - det är i stor utsträckning kolhydrater som bidrar samt leder till hjärt-/kärlsjukdomar.



Till alla er som går på om vilken "galen diet" Kelly går på och att "man dör" om man äter så vill jag bara säga: LÄS INLÄGGET I SIN HELTHET! Kelly skriver ju att det bara är en kickstartdiet som hon kommer att hålla under ett par veckor. Sedan kommer hon att återgå till en mer "normal" kosthållning. Vad är ert problem?

2011-11-15
URL: http://willesvarld.se
Postat av: Annie

Hoppas du kommer uppdatera mer om detta trotts den starka responsen! Ser verkligen fram emot att höra hur det gått efter en vecka och även hur det gått efter ett längre tag :) Kan ju vara bra för din egen motivation med, att blogga om framstegen ;) Tips är att ta före och efterbilder på kroppen, man blir lätt blind för sig själv men sådana visar ju verkligen skillnaden! (menar alltså inte att du ska visa dem i bloggen, utan för din egen del :))

2011-11-16
Postat av: IZZA

Villa bara inflika ang något som Emma skrev här ovan - "åå jävla "dietister" som inte förstår att kolhydrater inte är bra för kroppen!!"



Det finns Kolhydrater i det mesta - även grönsaker. Många tror nämligen att kolhydrater bara finns i pasta och bröd, men så är alltså inte fallet. Nu menar jag inte att just Emma inte har koll på detta, det vet jag inget om. Men bara som allmän input : )



Själv är jag strikt emot dieter, så jag ska inte yttra mig mer i ämnet : )

2011-11-16
Postat av: IZZA

En annan sak som kan vara bra att veta: kolhydrater är hjärnans främsta energikälla. Så det är ganska vanligt att man lätt tappar koncentrationen och blir mer tankspridd när man går på en kolhydratsfattig diet.



Man får väl göra vad man vill med sin kropp, men sådant kan ändå vara bra att ha i åtanke : ) Sedan finns det en miljon forskningar kring ditten och datten, själv förespråkar jag sunt förnuft! : )

2011-11-16
Postat av: Kelly

IZZA: Som jag åter igen vill påminna, läs hela inlägget så skriver jag att vecka 2 och framåt äter jag kolhydrater och vitaminer i form av grönsaker :-) Så jag kommer inte dö, tappa fokus m.m. framöver.



Just nu lider jag endast av en sockerabstinens som är out of this world.

2011-11-16
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: IZZA

Jag HAR läst hela inlägget, och redan efter några dagar kan man börja tappa koncentration osv. Dö har jag inte sagt något om? Man får som sagt göra precis som man vill med sin egen kropp, men det kan vara bra att ha i åtanke. Det kan ju t.ex vara ett problem om man pluggar. Så folk är medvetna om vad som kan ske i kroppen, menar jag : )

2011-11-16
Postat av: E

Borde inte LCHF vara bland det värsta man kan utsätta sin kropp för? Håller med om att man ska se upp för mängden kolhydrater man proppar i sig, men är inte high fat farligt för hjärtat och kärlen?

2011-11-16
Postat av: Hanna

Låter som en bra idé Kelly, även om du inte är överviktig alls men förstår att du vill bli av med sockersug! Man blir ju väldigt "mätt" av protein och mättnadskänsla minskar ju också sockersuget :) Lycka till! :)



Däremot vill jag bara tillägga att LCHF (till den som skrev om det) är jättebra för att bli av med sockersug, gå ner i vikt osv. MEN så mycket fett är inte ett dugg bra för hjärtat & blodkärlen! Det finns forskning på att man lättare får stroke, blodpropp, högre blodtryck osv. Farligt med andra ord! Det lär ju säga sig självt att vispgrädde och massor av smör inte är nyttigt för kroppen. Så ta det lugnt med LCHF-hetsen & snacka med en dietist istället. Jag förespråkar precis som Izza sunt förnuft, hälsosam mat och träning. Finns inga genvägar.

2011-11-16
Postat av: emma härnqvist

E: du borde de läsa på lite mer och sluta kolla på becel-reklamen :)



IZZA: jag vet mycket väl att grönsaker innehåller kolhydrater, men vet DU vad som sker med stärkelsen som landar i våra magar?

2011-11-16
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: En annan Annie

emma härnqvist: "...stärkelse förvandlas till insulin i våra magar vilket är helt vansinnigt..."



Ja, Emma. Detta ÄR helt vansinnigt. Sen när skulle stärkelse hokus pokus "förvandlas" till peptidhormonet (läs: proteinet) insulin?



Men, däremot leder ju ökade glukosnivåer i blodet från stärkelsen till producerandet och utsläppet av insulin från pancreas. Det kanske var det du menade?

2011-11-16
Postat av: E

Emma Härnqvist: Lägg ner spydigheten och upplys mig istället, du som verkar ha sån koll.



2011-11-16
Postat av: emma härnqvist

Annie: ber tusen gånger om ursäkt för ordvalet "förvandlas", men du förstod uppenbarligen vad jag menade. ha en trevlig dag. och gör som jag - ät vad DU vill :)



E: jag är inte i behov av att upplysa någon annan, ta reda på vad DU vill. hej hej.

2011-11-17
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: En annan Annie

emma: Förlåt om jag verkade duktig. Men för mig lät det så komiskt bara. Läser biomedicinskprogram så jag kan alldeles för mycket om sånt här. Men jag tycker Kelly inte gör något dumt. Hon verkar ha sunda vanor i vardagen, och en sådan här snabbstart kommer vara ett bra sätt att komma igång med att komma iform, och ger nog inga skador när det sker under så kort tid! Heja Kelly!

2011-11-17
Postat av: emma härnqvist

annie: no hard feelings :) bloggar du inte själv? du verkar ha rätt intressanta tankar själv som jag gärna läste mer om.

2011-11-17
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: E

Emma Härnqvist: Jag var sarkastisk. Bara en arrogant person uttrycker sig som du gör. Frågan var riktad till dietisterna som kan mycket om kost/dieter. So spare me...



Jag håller med Wille om att det är ett bra sätt att kickstarta sitt liv. Personligen föredrar jag Kellys diet framför LCHF. Önskar dig all lycka Kelly! Kör hårt! :-)

2011-11-20
Postat av: Bella

Du kan ju iförsig ta vitamintabletter under tiden som du kör din diet så löser du vitaminfrågan snabbt ;P

2011-11-22
Postat av: Sara

Men shit, man blir inte undernärd på en månad och det är ingen som helst fara för kroppen att äta såhär under en kort tid eftersom den har reserver som tar månader att göra slut på..



Köpa ett par större jeans? Hört talas om hur skadligt det faktiskt är för kroppen att vara överviktig? (nu påstår jag INTE att Kelly är det, men om man ständigt löser problemet genom att köpa nya jeans så fort de blir för små blir det snabbt många storlekar som passerar) Övervikt kostar sjukvården åtskilliga miljarder varje år, övervikt är en riskfaktor för ett flertal potentiellt dödliga sjukdomar.



Näää kör hårt Kelly, kul att du fått resultaten du vill ha :) Önskar jag också vore disciplinerad och lyckades hålla en diet mer än två dagar..

2011-11-27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback