Våffelcafé

Ett ställe jag måste få tipsa om är ett underbart våffelcafé som heter Portvaktstugan. Ligger precis vid t-bane stationen Näckrosen (blå linjen mot Akalla, uppgång Gamla Filmstaden). Ett riktigt "Kelly"-café med goda bakverk, fint porslin och enormt goda och frasiga våfflor. Enda nackdelen är att en våffla inte räcker, man vill ha fler! Fördelen - jag bor endast några meter från caféet! :-)

En liten dröm jag har är att faktiskt driva ett eget litet café, med shabby chic-inredning och en uteservering full av rosbuskar. Jag har t.om namnet klart :-)






Kommentarer
Postat av: Emelie

Ser gudomligt mysigt ut :) verkligen.

2011-05-16
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det ser jättemysigt ut!

Postat av: jenny

vilket supermysigt café

Postat av: Sarah

Herregud så mysigt! Det är såna ställen man alltid hittar någonstans ute på landet och bara önskar att det skulle finnas i Stockholm också! Dit ska jag, var det dyrt? Vad kostade en kopp te tex?:)

2011-05-16
URL: http://tana94.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja det såg verkligen ut att vara ett Kelly-café! Om du någonsin besöker Örebro finns det ett ställe som heter Fröken Brogrens veranda som du borde besöka! Kram

Postat av: Sarah

Tack Kelly, vad mysigt att man får en hel kanna, 20-25 är ju små potatis!:) Tyvärr kommer det inte kunna vara ett helg café för mig eftersom jag bor ganska långt bort. Men jag ska absolut tvinga med syrran dit någon dag! :D Tack för tipset och ha en trevlig dag! :)

2011-05-16
URL: http://tana94.blogg.se/
Postat av: Fröken Fridh

Åh vilket mysigt café!

Ska helt klart skriva upp och ta mig dit nån dag :D

Postat av: Stephie

så gott! och mysigt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback