Uppe i det blå

Här kommer bilder från min pojkväns överraskning igår. Det var totalt 4 ballonger som flög och vi fick färdas i den största av dem som rymmer 32 pers och är även den största i världen. Rosa var den också!

Flygningen anordnades av Upp & Ner och det kostar 1 195 kr per person för ca 1 timmes flygning, traditionellt champagnedop, ost & kex och transport till/från start-och landningsplats. Sedan ska man vara beredd på att man ska hjälpa till en hel del också!


Vårt transportmedel. Vi åkte från Saltsjöbaden till Gärdet, men då vindarna var inget vidare där fick vi åka till Djursholm.


Då jag inte fotade hjälpte även jag till - jag lovar! ;-)





Jag hjälper till att dra samtidigt som jag fotar. Multi-tasker!


Försprång!




600 meter.




Sista kilometrarna flög vi preciiiiiis över hustaken. Bilar stannade och alla nedanför blev rätt chockade.


Solnedgång.


Efter en rätt kraftfull landning (känns som en krock) i Vårberga kom alla exalterade barn för att betrakta ballongen.


Efter att vi alla packat ihop ballongen belönades vi med bubbel. Glasen fick man behålla som ett minne.



Vår ballongpilot Gert sabrerar!


Och döper oss till grevar och grevinnor af Vårberg, enligt gammal luftballongstradition.


Kommentarer
Postat av: Karin

Wow vilken upplevelse:)

2011-07-28
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: ERIKA

WOW, vad häftigt! Det där skulle jag med vilja pröva:)

2011-07-28
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ser kul ut! :D

Postat av: Maria

åh, så coolt! :) Kändes det gungigt eller så? Jag känner mig oftast väldigt otrygg på höga höjder, om det känns ostabilt på något sätt, så är inte helt säker på om jag skulle våga :P

Postat av: Christel

Läskigt! =)



BLOPPIS: www.bloppisfyndare.blogg.se

Postat av: Carl-Alfred

Gud vilka härliga bilder! :)

Postat av: Dee

Inte ens om jag fick betalt skulle jag göra det haha. Men kul för er att ni gillade det:)

2011-07-28
URL: http://deelight.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilka underbara bilder på solnedgången :) Har också åkt ballong men det var min styvbror som körde en privatflygning med bara min familj :) Är så mysigt och fridfullt!

2011-07-28
Postat av: Hanna

Häftigt!

Postat av: Kelly

Maria: Det var inte gungigt alls! Helt vindstilla och det var som att stå på fast mark under hela färden. Det enda som var lite läskigt var själva landningen, men vilken adrenalinkick det var! :-)

2011-07-29
Postat av: Lina

Jag tror att jag nog kan ha sett den ballong du var i! Jag och mina kompisar kollade på flera ballonger utanför deras fönster, och jag lade speciellt märke till just den som var rosa :P

2011-07-29
Postat av: Elin

Såg en exakt likadan rosa över stockholm igår! Så fint! :D

2011-07-29
Postat av: lisette

nej gud så underbart det ser ut och måste ha varit.

2011-07-30
URL: http://lajsette.blogg.se/
Postat av: www.mysdags.blogg.se

Ser härligt ut, men jag hade nog inte vågat ;)

2011-07-30
URL: http://mysdags.blogg.se/
Postat av: Anneli

Det där gjorde jag för ett par år sen och även vi åkte med Gert :-) Rätt fantastisk luftfärd! Vi flög några mil norr om Stockholm så vi fick tyvärr inte vyn över staden som ni men ändå vackert! Kram!

2011-08-02
URL: http://jammla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback