Frulle och mellis


Varje morgon äter jag fiberberikad havregrynsgröt som är det bland det bästa och nyttigaste man kan äta - ultimat start på dagen för mig som tränar mycket. Dessutom kan man variera "toppingen" hur mycket som helst.

Gröten min får oftast sällskap av upptinade hallon och mjölk, annars är det supergott med kanel och äppelmos eller med färsk mango och hallon. Denna gång blev det ett gästspel av en banan.


Mellanmål på eftermiddagen innan träningen, ett måste för att orka med passet/passen. Här blev det en smoothie och keso med torkade frukter och nötter som är makalöst god. Ska faktiskt köpa egen keso framöver och göra min egen variant. Blir så dyrt i längden att köpa portionsförpackningar och dessutom skonar man miljön från all plast.

Vad äter ni till er gröt? Tips på nyttigt mellanmål?

Kommentarer
Postat av: carro

Jag gillar inte keso, så jag äter kesella med hallon och blåbär, ibland med lite nötter eller musli på.

2011-02-23
Postat av: lisette

jag äter inte gröt men skulle jag göra det så har jag äpple som topping och nlinfrön.. bra för magen haha ;)



men har börjat med lättfil och musli. att göra sin egen musli är ganska roligt också. :)

2011-02-23
URL: http://lajsette.blogg.se/
Postat av: emelie

på min gröt blir det antingen..

1. kanel & lågkaloriäppelmos

2. lågkaloeri lingonsylt

3. rivet äpple 6 russin



det är mina favoriter.

oh den där keson måste jag testa!

2011-02-23
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Annie

På min gröt har jag kanel + äpplebitar och jag brukar även lägga till en proteinkälla i form av 1-2 ägg. Mellanmål äter jag både på förmiddagen innan lunch och på eftermiddagen innan träning.



Tips på mellanmål:

Knäcke med mackrill i tomatsås

Kesella blandat med funlight och bär

Avokado med keso

Kokta ägg



Alla dessa mellanmål kan även kompletteras med en frukt.



Vore kul om du skrev lite mer om din träning, alltid inspirerande med stora bloggare som är måna om sin hälsa och kost. Heja dig :D

Postat av: L

Hur tinar du dina hallon? LÄgger du hela paketet i mikron eller häller du ut hallonen på ett fat?

2011-02-23
Postat av: Bella

Jag brukar oftast ha lite honung och mjölk till gröten. Sen till mellanmål kan det bli lite hoummous med valfri grönsak att dippa i det. Eller keso med någon frukt i! Sen har jag oxå testat de här nya GREAT gröten som finns på pressbyrån, de är jättebra alternativ till lunch eller mellanmål om man inte har tid att göra eget eller inte hinner hem. De ska tydligen finnas i stora förpackningar oxå för de som inte hinner fixa frukost på morgonen :)

Postat av: towis

kör dnkelgröt med hallon o solrosrön, ibland även linfrön. Mellanmål blir minikeso eller lättkesella med frysta bär!

2011-02-25
URL: http://towis.blogspot.com
Postat av: Anna

åh jag testade på liknande, var supergott :) åt gröt med bär+ banan och ett ägg, juice^^ ha en fin dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback