Christmas afternoon tea

Hemma idag ännu sjukare och ynkligare och har precis svarat på en massa jobbmail. Sämsta veckan att vara sjuk denna vecka, men vad ska man göra? :-(

Medan jag ändå sitter vid datorn kommer här bilder från min afternoon tea med jultema jag hade hemma hos mig i söndags. Blev riktigt lyckat och en supermysig lill-jul hade vi tillsammans med glögg, godsaker, julmusik och julklappar.



Äppelljus!


Kiviks musteri skickade mig sitt sortiment av deras glöggsmaker: hallon med kardemumma, tranbär med ingefära, äppel med kanel och vanilj och äppel med apelsin och saffran. Allas favorit (förutom Blossan) var hallonglöggen.


Vanilj/citronmuffins med cream cheese frosting och dekorationer som jag gjorde själv av sugarpaste. Jag hängde även polkagris-stavar på muffinsstället.



Min populära kladdkaka med pepparkakssmak. Gjorde succé som alltid. Äts med vispad grädde, mmmm!


Chokladmuffins med grön frosting och guldiga sockerkulor. Skulle föreställa granar (och inte gröna bajskorvar) ;-)



Mina små pepparkakshus.


Nybakta mini-lussekatter som blev så saftiga och goda! Lägger ut receptet sen.


Jag och underbara Wille.


Dresscoden var: Christmas. Och ja, jag hatar Eriks fula växter bakom oss som han envisas ha kvar :-S


Jessica och hennes kille Jimmy värmde sig vid brasan.


Alla tog med varsin klapp och vi körde "Secret Santa".


Min vän Carina fick en söt stjärtlapp!


Fullt hus!


Kvällens snyggaste: Olivia och Fredrik som liksom jag alltid går all-in när det gäller teman.


Kommentarer
Postat av: ERIKA

WOW, du har verkligen stått i Kelly!

2011-12-13
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Gud vad fint du gjort! Du är verkligen pysslig av dig !

God jul!

Postat av: Jenny

GUD vad fint! Och sådana där äppelljuslyktor som du sa att du skulle göra! :) Jättemysigt såg det ut att ha varit!

Postat av: Viktoria

Åh vad fint du hade gjort det!

2011-12-13
Postat av: jenny

vilken trevlig tillställning. ser verkligen jättemysigt ut. Cafét du visade i inlägget innan ser ju verkligen helt underbart ut :)

Postat av: Linda

Mysiga bilder och krya på dig! Jag är tillbaka i bloggvärlden men under nytt namn och tema =) Kram/ Linda fd. FashionFlyer

Postat av: Johanna

Nice! Ser att Mogis syster är med, är du inte vän med Mogi?

Postat av: Malou

Du är ju fantastiskt duktig på att baka! Har du någonsin funderat på att öppna ett eget cafe?

Postat av: Lidingömamman

Du är verkligen helt fantastiskt duktig på att baka och fixa. Dina teman är helt otroliga. Pepparkakshusen och muffinsen med vanilj och citron är verkligen superfina (ja, allt annat också förstås).



/Lidingömamman

Postat av: Rebecca

Vilket tålamod du har :-) Att limma ihop alla dom där minipepparkakshusen...:-))Jättesöta.

Och dekorationerna på muffinsen -wow...

2011-12-13
Postat av: Sandras Värld

Gud så mysigt! Du är så duktig. kram

Postat av: Wille

Världens bästa Kelly!



Tusen tack för en härlig eftermiddag/kväll!



Pussssssss



//W

2011-12-13
URL: http://willesvarld.se
Postat av: Pernilla Andersson

Oj vilka fina bakverk! Så duktig du är. :-) kram

Postat av: Förvirrade Morsan

såg helmysigt ut! ^_^*

2011-12-14
URL: http://nextpage.blogg.se/
Postat av: Design & Stuff

superfint :)

Postat av: Maja

Kakorna är ju hela fantastiska :) granarna o husen å allt... wow!

2011-12-14
URL: http://bonnyandme.com
Postat av: ANNAWII ♥

Åh vad duktig du är gumman!!!

2011-12-14
URL: http://annawii.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka underbara bakverk du gjort! Och jag håller med dig; blommorna var ingen höjdare ;) Ha en skön dag!

Postat av: Paulina

Underbart! Vad duktig du är! Önskar jag också var så kreativ!

Postat av: Anna J

Vad fint allt ser ut. Duktig du är! Fick lite inspiration till söndagens julfika med vännerna. Vart har du hittat mönstret till kladdkakan?

2011-12-14
Postat av: Mary

2011-12-14
Postat av: Mary

Vad mysigt! Jag vill oxå ha afternoon Tea parties men min kille tycker d är fånigt. Han förstår inte alls varför man gör sånt. Vad göra?

2011-12-14
Postat av: Jenny

Det är roligt men temafester, och speciellt då man går all in. Du inspirerar mig :) Jag har faktiskt haft ett teparty redan och har dessutom köpt ett vånings kakfat. Jag få tack dig för det ;) Och tepartyt var mycket uppskattat av mina vänner.

Postat av: Mandella

Hej



Jag såg ditt inlägg 2009-01-02 och fann att du hade den klänning jag letat efter sedan dess - en enärmad jeansklänning från BokBok. Har du den kvar? Jag vill SÅ gärna köpa den!



Vänlig hälsning

Mandella

Postat av: lisette

Så underbart mysigt du gör det! Jag gilla faktiskt granen som liknar en bajskorv haha, det var faktiskt min första tanke :D Och jag känner igen det där med killar och växter. Har erik gröna fingrar egentligen? de ser halvdassiga ut ;)

2011-12-14
URL: http://lajsette.blogg.se/
Postat av: Frida

Wow, vilka underbara bakverk! Du är verkligen superduktig & kreativ.

2011-12-14
URL: http://www.studsmatta.biz/
Postat av: ss

hej!



har en fråga om DW klockan du bär... den e sjukt snygg men kostar en hel del så min fråga är om tyget/materialet tål vatten/ fukt eller ej?

2011-12-14
Postat av: Kelly

ss: vad är det för klocka du menar?

2011-12-14
Postat av: SAndra

Verkligen fint och juligt fika !! Älskar dom små minihusen! :D

2011-12-15
Postat av: mari

Snälla!!!Säg till karln på fotot att byta sina vita strumpor till ett par andra gjärna svarta he he :))

2011-12-15
Postat av: Emma

Vad fint! Du är så duktig och pysslig! Vilka fina glöggkoppar också. Puss!

2011-12-17
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: johanna

Du gör ju helt underbara saker! undrar hur du gör mönstret på pepparkakan har du någon mall?

2011-12-17
Postat av: Emma

Men OJ va duktig och pysslig du är! Jag är imponerad:-)

Postat av: Alexandra

Oj vad fint du har gjort det. Vad duktig du är!! :) God Jul!

2011-12-22
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Amsoca

Åh vilka gulliga pepparkakshus!



Jag gjorde faktiskt också julgranscupcakes nu vid julen. http://amsoca.blogg.se/2011/december/juliga-cupcakes.html



Det är kul att läsa din blogg!



//Amsoca

2012-01-14
URL: http://amsoca.blogg.se/
Postat av: Erik

Ser ut som en trevlig tillställning!

2012-01-20
URL: http://www.studsmatta.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback