Easter cruise

Tack vare Bindefeld AB och Tallink Silja Line fick vi erfara enorm lyx under 40 timmar ombord Silja Symphony till Helsingfors och tillbaka. Som "Commodore class"-resenärer fick vi inkvartera oss i de lyxigaste hytterna på båten med alla tänkbara bekvämligheter. Vi fick även frukost, middagsbuffé och drinkar när vi var ute och svirade.

När vi ville slappna av hade vi dessutom en egen lounge där man kunde luta sig tillbaka och njuta av utsikten, läsa tidningar och äta alla bullar och färsk frukt man kan tänka sig. Frosseriet var ett faktum och vi gick konstant illamående mätta hela helgen.

Jag har aldrig gillat kryssningar av denna sort, men denna resa var otroligt rolig. Sällskapet gjorde det - men även all lyx! Dessutom var det ett utmärkt tillfälle att besöka ett land jag aldrig varit till.

Ett flertal bilder i detta inlägg är tagna och lånade av medresenären Izza.



En egen korridor där det krävdes nyckel för att komma in! ;-)


Izza och jag i ena halvan av vår egen kommendörssvit. Wille fick en egen hytt.





Bubbel och färsk frukt hittade vi i hytten!



Fler drinkar skulle det bli...



Min virkade klänning/tunika kommer från BikBok.


Med spegel i duschen (?) :-)


Vi upptäckte till vår förtjusning vår egen privata lounge med "all-you-can-eat" fika och frukt.



Jag och Wille under middagen då vi proppade oss fulla! Det bruna som hänger är mitt stora fjädersmycke från Cocoo.se


Commodore-personalen kirrade fina bord till oss med utsikt.


Bara för att det är buffé behöver man inte slafsa med upplägget. Till förrätt gjorde jag ett smarrigt "smörrebröd" med grovt bröd, gravad lax, creme fraiche, lök och rom. Fantastiskt gott!



Efteråt var det show-time!


Wille var lysande glad!






Frukost för "Commodores" serverades i en egen liten restaurang och man fick även ett glas mousserande ifall man önskade. Vi tackade artigt nej och gick loss på annat istället. Varma rätter fick beställas och lagades á la minute av en kock. De amerikanska pannkakorna gick inte av för hackor.



Båtens shoppinggata, utsikt från glashissen.



Vi hade iaf tur med vädret! :-) 7 timmar fick man på sig att upptäcka staden och det gjorde vi genom att flanera runt och kolla i butiker.




Domkyrkan - påminner lite om Sacré Coeur i Paris.


Finska duvor utmanar ödet.


Vid hamnen fanns en mysig liten saluhall.



På kvällen blev det middag åter igen och sedan lite spel iförd min nya blus från H&M. Carolina Gynning har tydligen också slagit till på denna.


Min vinst: 2,40 EUR. Ka-ching!


Då vi inte orkade ta oss ut blev det filmkväll inne i hytten, ultimat då vi hade tillgång till kanaler som TV1000 och Canal+ så det blev Avatar (med finsk textning). Perfekt avslutning på en härlig helg.


Kommentarer
Postat av: annelie

åhh vart kommer din virkade topp i från den var super snygg :) ???

2011-04-27
Postat av: Maria

Vilken lyxresa ni fick :) Jag åker på kryssningar nu som då, men hyttarna jag brukar sova i är av lite annan karaktär.. ;)

Postat av: Lynn

Vilken trevlig resa :) och det är ju en ganska rolig bild på duvorna, haha.

Postat av: Johanna

Hoppas att det gick fint! Siljabåtarna är helt OK att åka och det är inte lika många fulla tonåringar som vinglar omkring. Hoppade ni hade de fint i Helsingfors! Stockmanns inredningsavdelning hoppas jag att du inte missade!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback