Dark Temptation + tävling!

Jag är egentligen ingen kaffedrickare, men ibland kan det vara gott med en kopp (med mjölk) vid enstaka tillfällen. Jag har fått testa Zoega´s nya bryggkaffe; Dark Temptation som är lite mörkare och kryddigare med bönor från både Östafrika och Brasilien med toner av stjärnanis och hasselnöt.

Jag tyckte kaffet var gott och använde dessutom en skvätt till mina chokladbollar jag rullade ihop igårkväll. Här  kan du läsa mer om Dark Temptation.

Är ni sugna på att testa lottar jag ut 10 st paket. Skriv en kommentar om varför du älskar kaffe så dras vinnare i helgen.  VINNARE NU UTSEDDA!


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Till helgen så kommer jag och min sambo flytta till vår drömlägenhet! Är så lycklig och veckan bara segar sig fram. Men vad vore bättre än att kunna bjuda alla vänner på en god kopp kaffe när de kommer och besöker oss för att kolla på världens finaste lägenhet?

2010-09-28
URL: http://yassmoo.blogspot.com
Postat av: Johanna

En barndomens sommar och en morgon så ljus, trippade den lilla tösen på ett immande grus. In i köket där morfar satt, på stolen bredvid låg hans gamla hatt. En lång kram till morgonens ära, den skulle hela dagen bära.

Morfar log och hämtade koppen, hällde upp den allra första droppen.

"Nu är du tillräckligt stor", sa han "att du nu kaffe dricka kan, smaka lite i taget min flicka, man ska inte hela koppen på en gång dricka".

Lycklig av iver förde jag drycken mot munnen, i denna stund var tiden försvunnen. Jag och morfar och den vackra stunden, den gav mersmak och kaffedrickandet grunden. Morfar äro borta sedan åren och jag planterade en blomma åt honom till våren. Satt på min balkong med en kopp i handen, blickade bort mot den kritvita stranden.

Kaffet nu minner om den tid som var, morfars fina blick så klar. Stunderna vi hade glömmer jag ej, för jag är ju trots allt morfars lilla tjej.



***



Jag var alltså sju år när jag fick smaka min första kopp tillsammans med morfar en vacker sommarmorgon. Den stunden lever kvar i hjärtat eftersom han är borta sedan flera år tillbaka. Älskade morfar<3 Jag älskar kaffe! Det har jag gjort sedan den morgonen.

2010-09-28
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänker inte krångla till mitt svar,utan bara säga att kaffe gör mig alltid på bra humör. En kopp på jobbet med kollegorna förgyller arbetsdagen,en kopp tidigt på morgonen är en bra start för mig,en kopp med sin bästa vän än livsnjutning och att sedan ha i en stänk whiskey gör kaffet till det bästa som finns.

2010-09-28
URL: http://heartroll.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag älskar kaffe eftersom jag helt enkelt är ett åskmoln utan.

2010-09-28
Postat av: Linda

Jag kan inte påstå att jag älskar kaffe på grund av någon energikick, den uteblir alltid för min del :) Det är något med kaffe i kombination med choklad, en smak som man inte upplever med andra drycker, något obeskrivligt. De som tycker detsamma vet vad jag menar!

Postat av: Anonym

Chocolate, men, coffee - some things are better rich.

Ett roligt ordspråk som stämmer väl in på kaffet, därför skulle jag gärna vilja testa denna nya mörka sort!

Postat av: Liza |Gravid|

Innan jag blev gravid drack ja minst 10 koppar om dagen. Sen trappades de av p.ga illamåendet av kaffesmaken. Nu kan ja dricka kaffe igen vilket jag älskar. Vore kanon att få prova en ny sort :)

2010-09-28
URL: http://lizagood.blogg.se/
Postat av: emma

Jag älskar kaffe, skulle gärna dricka det hela tiden. Godast är det ganska starkt och med mjölk i, kanske lite vanilj och värmd skummad mjölk om man vill lyxa till det.

Kaffe påminner mig om min ungdom, när man började dricka kaffe. Min familj dricker kaffe till frukost, till eftermiddagsfika och kvällskaffe vid åtta-nio-tiden. Rutin, tradition och "som hemma". Dessutom är kaffet som mina föräldrar extra gott, dom har egen brunn och mycket gott vatten.

Min mage är inte lika förtjust i kaffe som resten av mig. Så därför ser jag till att njuta extra mycket av varje kopp jag dricker. Och det är extra viktigt för mig att brygga kaffe på bra, smakrika bönor, länge har det varit Zoegas Mollbergs blandning men det hade varit spännande att testa något nytt, som Dark Temptation...

Postat av: Anna Mc Manus

En dryck man kan lita på! Trots att jag kan få ont i magen av den så går den inte att låta bli. Den inger en känsla av mys och man kan känna smak av ett annat land på sätt och vis. En dryck med många sidor!

Postat av: Pudding

Jag älskar inte kaffe, men min man gör - så därför vill jag gärna vara med i utlottningen!



2010-09-28
Postat av: Livlia

När jag var utbytesstudent så sa min värdpappa alltid såhär till mig:

You like your coffee like you like your man - strong, hot and black!

Och det gör jag fortfarande! Kaffe ska vara riktigt starkt, varmt och svart, inget mjölkblask eller socker får vidröra min kaffemugg!

2010-09-28
URL: http://hanky.se/livlia
Postat av: Sandra

Åh!

2010-09-28
Postat av: Linda

jag älskar kaffe och dricker litervis varje dag. Nu har jag träffat en kille som älskar kaffe nästan mer än jag, så det vore roligt att kunna bjuda in honom på kaffe-dejt och bjuda på ett kaffe han inte ännu smakat :)

I övrigt är ju Zoega grymma på kaffe så att det är gott tvivlar jag inte på :)

2010-09-28
Postat av: carina

Kaffe är mitt allt, utan det fungerar jag inte.

Älskar även att bjuda över vänner på fika & då vore det ju helt perfekt om jag fick testa detta kaffe & bjuda på!

2010-09-28
Postat av: VICKI LARSSON

Morgonkaffet ger ett slags upprymdhet. Utan kaffe inget liv!



2010-09-28
Postat av: Karolina

Jag älskar doften av nybryggt kaffe på morgonen, när man precis har stigit upp ur sängen. Ett gott kaffe med en skvätt mjölk kan göra min dag. <3

2010-09-28
Postat av: Karolina

Jag älskar doften av nybryggt kaffe på morgonen, när man precis har stigit upp ur sängen. Ett gott kaffe med en skvätt mjölk kan göra min dag. <3

2010-09-28
Postat av: Sandra B

Jag älskar allt från ljudet av kaffebryggaren som puttrar och låter, tills det börjar dofta ljuvligt av kaffet. Jag har 3 små barn, och att bara få sätta sig ner med en kopp nybryggt kaffe och läsa din blogg är vardagslyx för mig. Låter spännande med en ny mörk smak.



Tack för en inspirerande blogg!



Trogen läsare



Sandra

2010-09-28
Postat av: Madeleine

Jag älskar kaffe. Speciellt på helgerna, då man kan ta det lugnt på morgonen, eller att bara ta en macchiato på nåt litet café. Mysfaktor!

Postat av: Sofia

Kaffe ska vara svart som helvetet, starkt som döden och sött som kärleken!

2010-09-28
Postat av: Emma Pamnell Persson

Min familj består av mamma, storebror och jag. Storebror bor inte hemma längre, men när vi träffas alla 3 dricker vi alla kaffe tillsammans. Det är som ett band som knyter ihop oss förutom kärleken. Det är någonting som hör ihop med oss.

Postat av: Jeanette

Jag älskar kaffe för det får mig pigg och energisk så jag får saker och ting gjorda.

2010-09-28
Postat av: vintageretroprinsessa



Kaffe dricks med måtta här men älskar att bjuda på kaffe till allt bakat man gör :)

Detta kaffe skulle bli en smakupplevelse till våat hembakta tunnbröd vi ska baka på torsdag :)



Käääärlek mamma Jessica



Ps är ju samma liksa som dig dvs svengelst så här är det mest the som dricks :)

Men eftersom vi bor i norrland är det kaffe som gäller :=)

2010-09-28
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Jessica S

Lukt, smak och energikick i ett litet paket!

Postat av: sofia

Kaffe är en sann räddare i nöden nu inför en stundande tenta i nationalekonomi. 12 timmar i skolan var eviga dag/kväll de senaste veckorna - då är kaffe en överlevnadsgrej för mig.

Postat av: Malin

Kaffe är så otroligt gott och sedan jag började plugga i januari har jag börjat överkonsumera kaffe! Men av någon konstig anledning får jag för mig att jag pluggar bättre med en rykande kopp bredvid mig! :)

Postat av: lovisa

OOH jag är jättegärna med! förut HATADE jag kaffe men nu kan jag inte leva utan det! dricker alltid en kopp på morgonen, extra mysigt nu på hösten då det är dåligt väder ute!

Postat av: tina

kaffe är alltid gott..kul att testa nya saker

nu när hösten är här är det gott med en riktigt varm kopp kaffe. måste ha kaffe många gånger om dagen

trevlig blogg

2010-09-29
Postat av: mika

tycker kaffe är gott

och provar gärna nya sorter

gott att varera

2010-09-29
Postat av: berith

är gärna med och tävlar vill hitta någon ny sort

2010-09-29
Postat av: Anonym

Kaffe gör dagen! En god kopp till frukost tillsammans med tidningen, en kopp efter lunchen för att smälta maten där efter en härlig latte till fikat på eftermiddagen! Kan det bli bättre? pigg o glad hela dagen=) Kanonbra blogg förresten, nyligen hittat hit från Willes blogg!

2010-09-29
Postat av: Sanna

Kaffe är toppen, dels för att det är gott (när man vant sig...) och för att de bästa samtalen och idéerna alltid kommer fram över en kopp kaffe!

2010-09-29
Postat av: Maria

Jag dricker inte kaffe själv, men jag älskar doften av nybryggt kaffe, det ger mig positiva barndomsminnen av nån anledning, får mig att tänka på mamma som sitter i köket och dricker morgon- eller eftermiddagskaffe :)



Vinner jag skulle jag ge kaffet åt min mamma förstås :)

Postat av: Erica



Smaken, doften och upplevelsen är det underbara! Inget slår ett trevligt samtal med någon på ett par koppar kaffe. Det sociala är en oerhört viktig del när det gäller kaffe - och är man ensam är man social med sina egna tankar vilket också ger energi.

2010-09-29
Postat av: Linn

Jag älskar kaffe för att det luktar gott, smakar gott, värmer, är en social dryck och sist men inte minst är det oumbärligt vid tentaplugg ;)

2010-09-29
Postat av: Huong

Lukten av kaffe gör mig lugn. Doften av nybryggt kaffe gör att jag tänker på barndomen. På helgmornarna då man vaknade till kaffedoften, då man satt i lugn och ro och åt frukost med hela familjen :)



Nuförtiden är det dock kaffet i skolans automater som gäller. Vid varje paus vid föreläsningarna är jag den som står först i kön.

2010-09-29
URL: http://sarahuong.blogg.se/
Postat av: Evelina

Kaffe är mitt gift skulle inte överleva annars ;)

2010-09-30
Postat av: Russian Doll

Jag älskar kaffe! Kom precis hem från Portugal där kaffet är gott och billigt och här hemma i skåpet har jag bara pulverkaffe... hjälp mig att få lyxkänslan av riktigt kaffe!

Postat av: Kat

Ååh..Hoppas på vinna så jag kan bjuda mina gäster på en ny smak på min födelsedag,vi alla är kaffe tokiga,det doftar så gott!

2010-09-30
Postat av: Ida

Det är en social grej, så mysigt att varje morgon gå över till min systers hus och dricka mrogonkaffe tillsammans. Jag brukar stå för kakorna/chokladen!

Postat av: Martina

Det finns i mina ögon inget bättre än att få börja dagen med en stark kopp väldoftande kaffe. Det kan få vilket tråkigt måndagshumör som helst att vändas till det bättre! :D

2010-10-10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback