Världens tuffaste jobb

Kvinnliga småbönder är inte endast jordens fattigaste, utan de har även världens tuffaste jobb. Det är lätt att glömma hur bra man faktiskt har det och frågan är om du eller jag skulle klara av samma jobb? Tveksamt.

Kooperation Utan Gränser har just nu fokus på detta viktiga ämne och jag gjorde deras test för att se hur mycket man faktiskt vet. Testet var bara 7 frågor, tar 1 minut och dessutom skänker man 5 kr till Kooperationens biståndsarbete i utvecklingsländerna.

Gör testet du med och ge ditt stöd! Testet och mer info hittar du här eller klicka på bilden nedan.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag som har pluggat mänskliga rättigheter i sex år uppskattar verkligen inlägg som dessa! You go girl!

Postat av: Bakom Lisen och Ik

Vilken bra grej!

Postat av: Ania

Hej!

Tack för att du hjälper oss att sprida information om det här!! Vill bara förtydliga en liten sak; att om man spelar spelet så är det vi, dvs Kooperation Utan Gränser, som får 5 sek, dessa går till bistånd i utvecklingsländer. (Det är alltså inga partnerföretag som får pengar utan tvärtom, de skänker till oss varje gång du spelar!)

hälsningar Ania på Kooperation Utan Gränser

2010-10-26
Postat av: Kelly

Ania: åh då ska jag rätta det! :-)

2010-10-26
URL: http://kellybiddle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback