Jakten efter den bästa lussekatten


Lussekatt-fanatiker som jag är varje år har jag bestämt mig för att bege mig ut på ett stort saffransäventyr - nämligen för att finna den godaste lussekatten i stan. Vi börjar med dessa tre ovan.

1. 7 eleven, 15 kr. Bäst i test, en mycket saftig och lite degig bulle (vilket jag gillar) som innehåller mest saffran av dessa tre katter med en fin gul färg istället för bränd.

2. Pressbyrån, 15 kr. Mycket torr (gårdagens bulle?) och smakar som en vanlig vetebulle. Vart är saffranet? Snålt!

3. Café Stories, 20 kr. En helt klart godkänd lussekatt, luftig och saftig. Russinen är inbakade i degen vilket är gott. Ju fler russin, desto bättre.

Fler katter testas inom kort...


Kommentarer
Postat av: Emma

Den godaste lussebullen, som inte är en katt men ändå, finns på Gateau. Stor och tung, men ändå luftig och SJUUUKT god! Inga russin, ingen mandelmassa - bara en bulle med massor av saffran :D

2010-11-26
Postat av: Ellinor

Den såg faktiskt godast ut också!

2010-11-26
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Hannah

Mina lussekatter är godast ;)

Postat av: Malin

Den godaste katten hittar man hemma, för då kan man smyga i vit choklad :)

2010-11-26
URL: http://passopp.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag har nog ALDRIG KÖPT en lussebulle i hela mitt liv! Bara ätit mammas, mina egna eller nån i familjens!!

Annars har jag bara hört att 7-eleven ska ha bäst köpe-lussebullar..

Jag gillar inte russinen i. Fint som dekoration, men annars föredrar jag pärlsocker på istället!

Postat av: Jennie

...och det ska va MYCKET saffran i = viktigt!!! =)

Postat av: Malin

Jag älskar lussebullar, så det är jätte kul att du testar olika! Jag brukar aldrig vara nöjd med de man köper, tycker alltid att de man själv bakar är godast!

Åker till London om några veckor och det skulle vara jätte kul att få lite tips på vad ska göra, vilka sevärdheter man ska kolla in, vilka affärer man ska shoppa i osv :)

2010-11-26
URL: http://maulun.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej!

7Eleven och Pressbyrån har samma leverantör.

Så det är samma bullar. Skillnaden kan vara hur längre bullarna har stått i ugnen. Och alla bullar måste kastas vid stängning, inga gårdagens bullar inte.

2010-11-26
Postat av: hanna

How Nations Die!

http://www.youtube.com/watch?v=iTLB3wFM9nU

2010-11-26
Postat av: emelie

egen bakade - bäst!

2010-11-27
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Emelie

Slussenbageriet!

2010-11-27
Postat av: Maria

Ähhhh, vad jag blev sugen på lussekatter nu!!! Det är sååå gott..

2010-11-27
Postat av: christine

Hembakt är ju alltid godast :) Men jag gillar Pressbyråns! Kanske ska man ändå testa 7elevens? ;)

Postat av: Linda

härligt test! ja 7-eleven´s katt ser god ut!

Postat av: Jessica

KOlla min blogg va fina vi var igår=)

2010-11-28
URL: http://cravingforfashion.se
Postat av: Alexandra

den från 7/11 är verkligen supergod!

Postat av: Abby

Jag är utbildad nagelteknolog och är frisörstudent. Kommer ge dig massor av tips på hår, naglar, skönhetstips och en hel del till. Kika in och se ifall det faller dig i smaken.

http://abbylarsson.blogg.se

Postat av: christin

Vad roligt att du tipsar om den godaste lussebullen! Jag kommer kika in här igen och kolla om du testat några fler. Jag köpte med mig hem två lussekatter från Pressbyrån idag, hoppas att de smakar saffran! Jag måste testa de hos 7-Eleven i veckan :) Kram

Postat av: Linda

när jag jobbade på ica slängde man inte de som var kvar när det stängdes, man tog med dom hem ;)

2010-11-28
URL: http://pindus.blogg.se/
Postat av: Thoughts

Citat om livets alla upp och ned gångar.

Hitta ett citat som beskriver hur ditt liv ser ut just nu.

Citat som får dig att se saker ur nya perspektiv.



Välkommen In!

Med Vänliga Hälsningar

http://walkinginthoughts.blogg.se

Postat av: terese

Åh. Måste testa att baka med vit choklad i då, som de stod i en av kommentarerna här. Grymt! :)

Postat av: malin

Låter som ett bra sätt att äta en väldig massa lussebullar på :-)

Postat av: Hanna

Kan faktiskt tipsa om Skogaholms lusskatter som finns typ på ICA. De är helt fantastiska tro det eller ej. Kramar

2010-11-30
Postat av: Anna

Kan bara säga en sak Riddarbageriets är bäst. Dessutom har dom receptbok så man kan baka dom hemma, gott blir det!

2010-12-02
Postat av: Anonym

HAHHA 7-eleven o Pressbyrån har som personen skrev ovan exakt samma bullar. Så det där med mer/mindre saffran måste du ha inbillat dig... Och som personen skrev ovan: det beror på hur länge de haft dem i ugnen och sen möjligtvis hur mycket äggspray de lagt på!

2010-12-07
Postat av: Rebecca

När kommer fortsättningen? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback