Smartshake

Min Smartshake jag beställde kom hem till mig snabbt som blixten. Redan dagen efter hade jag fått min avi, bra där!

Dessutom är den grym med portionsbehållare som man kan välja att skruva på underifrån med ens dagliga dos av kosttillskott i pulver-eller tablettform och t.om frukt om man så önskar. Den har även en nyckelring som är ultimat för att hänga sin skåpnyckel i.

Jag ska strax på ett bodypump-och sedan ett bodybalancepass (tai chi, yoga m.m.) och jag dricker alltid min Whey-80 (just nu med jordgubbssmak) tillsammans med lättmjölk både före och efter träning. Detta är till för musklernas uthållighet, styrka och återhämtning som jag tar detta. Jag har varken anlag eller en önskan att bli "biffig", utan detta är endast ett kosttillskott som är perfekt när man tränar mycket. Dessutom är de faktiskt väldigt goda!



Kommentarer
Postat av: Emmelie

Före träningen bör du ta en Gainer, dvs. som proteinpulver fast den innehåller kolhydrater som gör att prestationen under träningen ökar =)

2010-05-03
Postat av: LISA

den såg god ut! (=

2010-05-03
URL: http://lisasofiaa.blogg.se/
Postat av: Kikan

Åh vad du är duktig som tränar så mycket. Själv har jag helt glömt bort vägen till gymmet...Skall ta tag i det där snart igen. Kram Kikan

Postat av: Annie

Duktig du är! Är också sugen på att börja med proteiner, men blir så förvirrad av allt infor som finns att det inte blivit av. Alla säger ju olika! Jag vill, precis som du, ha något som hjälper till med återhämtningen o en önskan är även att det ska ge en viss mätnadskänsla. Vissa menar dock att proteiner bara är bra när man bygger o vill gå upp i vikt, o det är ej min önskan. Skriv gärna om typ 6 veckor vad proteinerna gett för resultat!

2010-05-04
Postat av: Sanna Bracy

Min kompis som har kommit på smartshake :)

Kul att du har en :D

2010-05-07
URL: http://www.smakavlyx.se
Postat av: Anna K

Annie, du har hört helt fel. Protein är inte något man äter enbart för att bygga muskler. Protein ska vara en del av din dagliga kost, varje måltid bör bestå av minst 30 % protein. Protein är viktigt för fettförbränningen. Proteiner lagras främst i våra muskler och är därför väldigt viktiga för muskeluppbyggnaden och vår totala hälsa. Även hud, hår, ögon och naglar är uppbyggda av proteiner. Hormoner, enzymer samt immunförsvaret består av proteiner. Den som vill gå ner i vikt eller allmänt må bättre borde byta ut en stor del av kolhydraterna mot protein!

2010-05-09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback