Just in CASE

Visst lyckades jag få till rubriken rätt fyndigt? :-p (Etui=case).

Jag har fått chansen att lotta ut söta och praktiska bind-och trosskyddetuier från Libresse här på bloggen. Jag har valt ut de som är "Kelly"-style med rosetter och rosor (som jag själv använder).



Det enda ni behöver göra är att skriva en kort motivering/kommentar i detta inlägg om varför ni skulle vilja ha ett etui. Jag lottar ut 4 st rosett-etuier, 3 st ros-etuier och 3 st mjuka ros-etuier för trosskydd. Totalt 10 vinnare alltså, lycka till! (Ni som inte har en blogg, ange er mailadress i kommentaren)



Pssst! Vill gärna tipsa om ytterligare en tävling som Libresse håller, där man har chansen att vinna en lyxig designerväska. Tävla här!

Kommentarer
Postat av: louise

hejsan kelly, vilken udda och rolig tävling :D

jag älskar saker som är söta och små oavsett vad det är. och om det är möjligt att göra en ganska grå och pms:ig vecka mer piffig och praktisk är jag självklart med och tävlar! vem vill inte göra sig själv lite gladare med dessa just när man behöver det som mest? ;)



TACK!

Postat av: Erika

Jag skulle vilja vinna ett med rosett på för att förvara bindorna bättre i väskan, smidigare också när man springer iväg till toaletten istället för en stor väska. Just nu har jag en stor nesscesär och det kunde inte vara mera opraktiskt!

2010-02-23
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Linas inredning

Jag skulle vilja vinna en ask till bindor så jag kan ha med den i väskan. Just nu har jag bara en extra binda i ett mindre fack tillsammans med andra grejor och det blir inge bra alls faktiskt. Dessutom älskar jag söta förvaringslösningar!

Postat av: Sarah

Å, jag skulle verkligen behöva en. Eftersom att min mens kommer lite "hipp som happ" 8det har jag ärvt av min lära mamma...) . Så det är svårt att veta när min mens kommer, så jag har alltid en i väskan eller i jackan "just in CASE" (haha tyckte det var jätte roligt!) Men det är inte alltid lika kul i skolan när man ska ta med sig en binda till toan, gå igenom hela korridoren med alla nyfikna ögon och alla killar som skriker "Jaha du Sarah! Så det är den perioden i månaden höhö!" Med en sån här ask skulle jag kunna göra det med lite mer värdighet och jag skulle lättare ha koll på var jag har bindan i väskan. Och dessutom är ju den med rosor (som jag helst skulle vilja ha) skit snygg!



Mail: [email protected]

2010-02-23
URL: http://tana94.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hoppas på att vinna ett mjukt rosetui för mina trosskydd. blir lite snyggare än fryspåsen jag har dom i nu./ [email protected]

2010-02-23
Postat av: Angel

Jag skulle vilja vinna för att det är så tråkigt att bara sänga ner bindorna i väskan plus att det är sjukt svrt att hitta dom när man väl behöver dom och är stressad.

2010-02-23
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: nadja

hoppas jag vinner den blommiga söta asken så slipper man vara blyg att ta upp en binda från väskan numera :)

2010-02-23
URL: http://rosalady.blogg.se/
Postat av: Karin

Skulle gärna vinna den blommiga asken att förvara bindor i, detta eftersom jag just blivit tvungen att sluta med mina ppiller då jag mår dåligt av dem. Så när lingonveckan kommer så kan jag åtminstone bli glad när jag ser den söta asken:) Skönt dessutom att ha dem liggande löst, har hänt ett par ggr att de ramlat ur väskan när man rotat efter annat. Kan bli lite smått pinsamt i vissa situationer ;)

2010-02-23
Postat av: Maria

Jag är helt förtjust i små söta burkar och metallaskar, därför skulle såklart en av dessa etuier passa mig perfekt :)



(och så måste jag fråga: kommer dessa kunna köpas i butik?)

Postat av: Linnea

jag skulle gärna vinna en rosettask då min fina (och blommiga) "bind"-necesär börjar ge upp i dragkedjan..

2010-02-23
Postat av: Anonym

åh vad söta! :)

jag skulle precis behöva en sådan så jag slipper skämmas när det ramlar ut bindor och tamponger ur väskan på bussen..

Postat av: Sandra

Åh jag skulle så gärna vilja vinna det med rosetten på, för jag bor i Spanien, och dom har ju inte Libresse här, annars hade jag redan inhandlat ett. Men då är ju en tävling här det perfekta stället att få ett på.

Postat av: Emma

Jag skulle vilja ha ett sånt Etui för att om jag räknat rätt kommer jag behöva stor användning av det på min student :(

Postat av: riina

jag skulle vilja vinadet rosiga bind- eller trosskydds "asken". Det skulle värkligen vara bra att ha med sig lite så där diskret speciellt om mensen inte e regelbunden o kommer lite nu som då. och om bindor/trosskydd flyger ur väskan lite nu som dåså e det ju inte så kul. Dessutom är det ju jätte jobbigt att ta med sig trosskydd i väskan på resor när "klistret" fasnar i annat och den där remsan man skall dra bort på baksidan inte vill hållas där och klistrar fast sig i allt annat.Och om jag skulle vinna någon av dessa så skulle det inte vara lika jobbigt när folk rotar igenom ens väska (utan att man vet om det) och hittar bindor

2010-02-23
Postat av: Natalia

Jag skulle vilja vinna ett sådant etui för att jag lyckas alltid göra bort mig med mina bindor, de råkar alltid hänga med ett kollegeblock eller en kursbok och skämma ut mig :$ Vore bra med ett etui för att ha alla samlade på ett smart sätt så man inte gör bort sig så ofta som jag gör. Ganska pinsamt när de hänt en flera gånger och jag lär mig aldrig...



[email protected]

2010-02-23
Postat av: Michelle

Båda var jättefina! Och det skulle vara jättekul att vinna, men kommer tyvärr inte på någon bra motivering till varför :(

2010-02-23
URL: http://kaksmeten.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej Kelly!

Jag skulle gärna vilja vinna (vilken spelar ingen roll), jag har alltid mina OB's i fula kartonger, och bindorna i dess mindre fina förpackning, skulle vara så himla kul att vinna någon gång och dom här var ju så himla fina! Jag skulle bli sjukt glad om jag vann faktiskt.



Kram!

2010-02-23
Postat av: annie från visby

Hej Kelly!



Vill jätte gärna vinna ett med rosett på,

har en minimal väska och i den ligger bindor och tamponger kors och tvärs by that time in the month, inte så fräsch, och definitift inte så snyggt, därför borde jag få chansen att piffa upp väskan med den fina etuin :)



[email protected]

Mvh Annie

2010-02-23
Postat av: Nelly

Hej Kelly!

Jag skulle vilja vinna eftersom jag är i stort behov av ett sånt här. Jag har jämt tyckt att det har varit ganska pinsamt det här med bindor. Jag tycker det är jobbigt när man ska ta en binda från väskan och ner i fickan, pga att jag inte vill att någon klasskamrat ska se mig. Tycker också att dessa var de finaste etuier som jag har sett och ett sånt skulle verkligen göra det mindre pinsamt



Kram:)

Postat av: Matilda

Hejsan Kelly!

Använder inte trosskydd/bindor själv men skulle vilja vinna en till min underbara mamma, hon fick en ny snygg väska i julklapp av mig, så än saknas någonting snyggt att ha trosskydd och bindor i.

2010-02-23
Postat av: mowri

Jag har en kompis som faktiskt har en väldigt konstig fobi, hon kan inte köpa bindor än gå omkring med de i väskan, och eftersom hon älskar rosetter så skulle det vara kul att ge henne en vardagsgåva..

2010-02-23
URL: http://mowri.blogg.se/
Postat av: Winnie

hmm... jag är rätt klumpig av mig och varje gång jag har en binda i väskan råkar någon på något sätt se den. ett etui skulle väl hjälpa lite iallafall :)

2010-02-23
URL: http://winnies.blogg.se/
Postat av: A Anna

Jag vill var amed! haha Anledning?? JO följande: En gång så var jag hemma hos min kille (i början av vårt förhållande) och skulle träffa hans föräldrar för första gången, och vad händer? jo jag ska ta fram min mobil och kalender ur min handväska, och ur rasar - tadaaa- en bindförpackning som ligger lös i väskan - Mitt framför ögonen på svärföräldrarna.. Hahah åhh, då hade det behövts ett sådant här fint etui som täcker bindorna ;)



2010-02-23
Postat av: stephie

känns hygieniskt att ha! nu lägger jag ner allt i väskan, kan bli lätt kaotiskt att hitta rätt. skulle verkligen behöva ett etui för en mer diskretare användning, kan man säga.

Postat av: viktoria i norr

Jag menar, vem behöver inte ett sådant etui? FÖrutom killarna då, förstås. Och jag skulle faktskt köpa ett paket bindor igår - trots att jag sällan använder det - för att de var såååå söta. Tror du det fanns kvar några? Icket, hela hyllan var alldeles tom, de fina etuierna lyste med sin frånvaro..

Så då satsar jag på dig, KellyBelly! En liten rosett skulle sitta finfint i min väska! :D

Postat av: Pernilla

Jag skulle verkligen behöva ett snyggt etui till bindor, då jag otaliga gånger har råkat tappa ut dem på golvet, när jag behövt något från väskan... det har hänt på restaurang, i skolan, på bussen, i kyrkan...

Det skulle kännas lite mer okej att ett snyggt etui ramlar ur väskan istället för en binda ;)

jag hoppas på turen att vinna ett för det skulle komma till användning :)

2010-02-23
Postat av: Sandra

Åh, jag skulle verkligen behöva ett sådant etui! Bindor som jag förvarar i väskan blir alltid mosade av böcker eller något annat så dom måste slängas, eller så kan jag inte öppna väskan offentligt eftersom jag inte vill att folk ska se mina mensskydd, haha. Ett fint etui löser ju båda problemen! Smidigt :)

2010-02-24
Postat av: mia

vill tävla..

smidigt att ha ett etui ....bara att fylla på så man alltid har med sig...tack för en trevlig blogg

2010-02-24
Postat av: Annapanna

Hej söta du!

Blev tipsad av en kompis om din blogg. Oj så fin och så piffig du är!

Blir verligen inspirerad och har redan tagit tag i småsaker som ska piffas i mitt hem också.

Du är en inspirationskälla!



Ja just det... Etuiet var det =)

Lingonveckan kan få en helt knäckt ibland! Puh! Varför inte här också piffa till veckan så det känns lite mer skoj!



Ha det!

Postat av: Erica



Vackra förvaringslösningar är det bästa! Det sätter guldkant på vardagen då jag blir glad av söta motiv som dessa. För det andra, har aldrig vunnit någon tävling på bloggar så det hade gjort min dag :)))



2010-02-24
Postat av: Nora

Åh, så fina! Gillar den med rosor på mest! Tänk vad härlig det skulle vara att ta upp denna söta ask varje gång man ska hämta en binda. PMS-humöret skulle få en glad sväng uppåt och man skulle nästan längta till nästa lingonvecka bara för att använda asken :)

2010-02-24
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag skulle vilja ha den svart-vita rosettetuiet. Jag brukar alltid vara "räddare i nöden" för mina vänner vad gäller mens och bindor. Du kan inte gissa hur många gånger som en vän behövt en binda och alla rotar i sina väskor och inte hittar någon - förutom jag då. En bra förvaring för dessa "räddningsbindor" skulle vara bra!

Postat av: Angelica

Jag skulle vilja vinna trosskyddsetuiet. För det är många gånger man har en stor väska och då är det svårt att hitta det man behöver. Eftersom jag främst använder tamponger vid mens skulle jag behöva något som man förvarade trosskydd, att ha i slutet av mensen t.ex.

2010-02-24
Postat av: Pernilla Andersson

Jag vill vara med i tävlingen. Jag fullkomligt älskar söta askar och burkar.Det måste ju kännas i alla fall lite roligare att ha mens om man kan ha bindorna i en sådan söt ask. Vad gör man inte för att sätta guldkant på tillvaron? Vänligen Pernilla Andersson

Postat av: Disa

Här kommer min lilla motivering!



Jag har inte haft mens på fyra år och för två månader sedan fick jag äntligen reda på varför; jag har ett fel på mina äggstockar som har lett till detta. En sjukdom.

Ett av sätten att komma till rätta med sjukdomen är att äta p-piller, vilket jag nu har gjort i en månads tid. Förra veckan fick jag min första mens på fyra år (yey!) och återupptäckte hur det är att kånka runt på tamponger och bindor i väskan. Jag råkade öppna upp min väska med alla bindor och tamponger fullt synliga vid ett par pinsamma tillfällen på jobbet och tänkte flera gånger att jag måste lösa det på något sätt. Ser liksom inte så fräscht ut med alla dessa plastiga bindförpacknigar, även om mens ju är något helt naturligt osv :)

Så ja, ett sådant där etui vore ju himla trevligt!



Ha en trevlig dag :)

2010-02-24
Postat av: cassandra

Hej!



Alla vet vi ju hur bindorna ligger och tråkar i handväskan om dagarna, den ligger där för just "Just in case", i fall att. När man sitter där och letar efter en sak, eller två i väskan kan där möjligen trilla ut eller synas en glimt av en tråkig binda, med folk tätt intill eller om en olycka sker som att tappa ut allt på en öppen gata och där plötsligt flyger ut en binda är inte alltid så roligt. En del skäms, en del skiter i vilket men jag hade gärna tagit emot något som piffar upp i det lilla facket i väskan, som piffar upp en vit tråkig binda!



[email protected]

2010-02-24
Postat av: Hanna

Min motivering är : Allt som gör lingonveckan roligare/trevligare är välkommet, ska man tvunget ha mens så ska man ha det med stil..."

Postat av: Cecilia

Om man ska ha mens så ska man ha det med stil tycker jag! Vore bekvämare och ha en fin förpackning istället för att försöka gömma när man måste gå på damrummet ;)

Postat av: Frida

Åh, jag skulle faktiskt använda en sådan söt ask till mina jobbiga smärtstillande. Efter sju år av långvarig ryggsmärta har jag fortfarande ingen bra förvaring av mitt dagliga intag av dessa onda piller, utan får leta i botten av väskan. Så ett fodral med vackra rosor skulle inte bara förgylla min vardag utan också förenkla den ;)



Tack för en härlig blogg!

Hoppas du har en underbar torsdag!

2010-02-25
URL: http://freerida.blogg.se/
Postat av: Frida

Glömde skriva att jag menar en hård ask ;)

Tack för tävlingen!

2010-02-25
URL: http://freerida.blogg.se/
Postat av: marina

Jag vill självklart ha ett litet etui,

för mina klåfingriga vänner som i väskan rotar,

att hitta trosskydden ska låta bli!



Puss!:)

2010-02-25
Postat av: Frida

Det är ju så otroligt pinsamt när de sticker fram där i väskan i de mest opassande situationerna, som när man står och letar efter busskortet eller plånboken. Jag skulle gärna vilja ha en etui, har kollat efter dem i affären eftersom de säger på reklamen att man ska få på köpet men det har jag då aldrig fått, sen drar man sig ju såklart för att fråga efter dem, haha!

2010-02-26
Postat av: Tarawyn

Det skulle vara oändligt praktiskt att slippa dra loss bindor som vikt upp sig och fastnat i allehanda saker i handväskan, plus att det är mer hygieniskt. Dessutom är ju rosettetuiet helt otroligt sött.

Postat av: Christin

Hej! Min motivering är helt enkelt att jag ÄLSKAR rosetter och jag tycker att livet skulle bli väldigt tråkigt utan detta fina rosettetui.

Vänligen,

[email protected]

2010-02-26
Postat av: Louise B

Åh! Jag tyckte både rosetten och den med rosorna var otroligt fina! Det skulle vara perfekt med en sådan för väskan och mensperioderna skulle kännas lite roligare, om inte annat glamorösare iaf ;)

/ Louise ([email protected])

2010-02-27
Postat av: eliin

Jag skulle väldigt gärna vilja vinna den med en roset på ! :D Älskar rosetter ;D

Det skulle vara väldigt bra att ha om det...händer något plötsligt ! :D

2010-02-27
URL: http://eeellin.blogg.se/
Postat av: Janny

Jag skulle så gärna vilja vinna rosett-etuin för att slippa behöva förvara mina bindor helt "öppet" i väskan. Har inte varit så kul för mig dom gånger när jag har rotat fram busskortet ur väskan och ut tittar bindan ut eller i värsta fall faller ut...noooooooo. Eller när kompisarna (både kill och tjejkompisarna) vill låna något av mig och jag säger till dom att kolla in i väskan och där finner dom min binda som ligger där lite ohygieniskt bland alla andra saker...inte så jätte glamouröst. Detta etuit skulle helt klart förgylla mina periods-dagar.

2010-02-28
Postat av: Linnea

Skulle hemskt gärna vilja vinna då det är väldigt praktiskt att ha sina bindor i dessa så att man slipper ha dem lösa! Snygga är dem ju också! Snyggast är nog den med rosett men jag skulle bli glad om jag vann vilken som! :D

2010-02-28
URL: http://linneass.devote.se
Postat av: Eli

Den blommiga var sjuktsöt Kelly. Love it!



Om jag ska komma med en bra och ärlig motivering till varför jag ska vinna så är det för att jag tycker att jag är värd asken med tanke på all mensvärk, ryggont, humörsvängningar och illamående som mensen faktiskt bär med sig en gång i månaden.



Hade vart roligt att förknippa den med en praktiskt binda i ett snyggt etui som man inte glömmer bort att fylla på just in case!

2010-03-03
Postat av: Maria

Vad hände med tävlingen, har du utsett vinnare ännu? Håller tummarna stenhårt för egen del, för de verkar som att dessa underbara etuier inte går att få tag på här i Finland.. :(

Postat av: Julia

Jag skulle vilja vinna ett sådant där sött plåt-etui för att det skulle liva upp mina lingonveckor lite grann! Sen kan man ju lägga andra saker i etuiet också, kondomer t.ex. Alltid redo för något styggt på ett sött sätt liksom hihi ;)

2010-03-10
Postat av: Anne

Något snyggare etui kan man väl inte hitta att ha i väskan.

2010-03-16
Postat av: Anonym

jag vill vinna ett mjukt :)

Postat av: Amanda

Hej Kelly!

Jag skulle vilja vinna ett mjukt paket eftersom att jag inte tycker om att använda tamponger och bindor får oftast inte plats i de lite mindre vanliga "lådorna" som finns. Det är hemskt jobbigt att bära runt fula bindor löst i väskan, så ett sådant fodral skulle passa mig som handen i handsken!

2010-03-17
URL: http://ammimanda.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det mjuka rosetuiet ser ju perfekt ut! Jag har en stökig väska och det blir lätt ofräscht när trosskydd ramlar runt bland allt annat :)

Postat av: Ida

Åh vad söta de mjuka fodralen var! Bindor och trosskydd flyger runt i hela min väska, så när det väl är dags att använda dem så är dem inte lätta att hitta! Det känns varken kul eller fräscht! Om jag skulle vinna, skulle det verkligen vara en spark i baken att fixa en mer organiserad väska :)



Kram och tack för en bra blogg!

2010-03-17
Postat av: camie

Hej Kelly!



Jag skulle behöva vinna ett etui, dels för att jag inte hittar några i affären - antar att jag är för långsam ut på marknaden.

Och dels, och viktigast, för att jag satt in en spiral som krånglar till det i min lilla livmoder. Jag behöver alltså alltid ha bindor och trosskydd med mig i väskan - och det är väl inte alltför fräscht att ha dem löst i väskan.

Så om inte för min och min ekonomis skull (allt extra tvättmedel som går åt) så för min karls skull... ingen ska behöva se sin fläckväns blodfläckiga trosor...

Postat av: Isabelle

DU ÄR MIN IDOL OCH FÖREBILD. JAG SER VERKLIGEN UPP TILL DIG. DET HADE KÄNNTS SOM EN ÄRA ATT FÅ BÄRA OCH ANVÄNDA NÅGOT SOM DU VALT UT OCH SOM JAG VET KOMMER IFRÅN DIG. JAG HOPPAS VERKLIGEN JAG VINNER! DET HADE GJORT MIG OERHÖRT GLAD!



DU ÄR VERKLIGEN UNDERBAR KELLY, FORTSÄTT SÅ OCH LÅT ALDRIG NÅGON KROSSA DIG! DU GER OSS UNGA TJEJER SÅ MYCKET BRA ENGERGI OCH HOPP! PUSS ISABELLE

2010-03-17
Postat av: Jessica

Hej!



Jag vill gärna vara med!



Kramar

2010-03-17
Postat av: Angelica

Gud vad söööt! Jag vill ha!! Skulle vara så coolt att ha i handväskan, ser ju mer ut som en accessoar än troskyddsfodral. Kramis

2010-03-18
Postat av: Elin

Hej,



Jag skulle vilja vinna för det skulle verkligen liva upp min vardag istället för att som nu ligger slängda lite slarvigt i väskan. Skulle vara praktiskt och så var de ju sjukt fina också!

2010-03-18
Postat av: Matildaz

Åh rosett etuiet skulle jag gärna vilja vinna. Varför? Eftersom det är otroligt fint och det blir lite roligare att ha mens:)

2010-03-19
URL: http://matildaz.blogg.se/
Postat av: Andrea

Älskar den rosiga troskyddspåsen! Jag och fem vänner ska snart iväg till Spanien och fira att vi snart har tagit oss igenom gymnasiet! Det skulle vara kul att ha en fint fodral till troskydden istället för en plastpåse som annars. Det är de små detaljerna som förgyller!

2010-03-21
Postat av: Filippa "Yoki" Cervin

min motivering: jag är 11 år och har precis fått mens, det är hur pinsamt som helst i skolan när folk går och rotar i väskan och hittar bindor. så jag behöver verkligen en, jag vill att folk går och hittar bindor, det är faktiskt inte så kul.

2010-03-30
URL: http://yokis.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej

Jag skulle så gjärna vinna den med rosett på eftersom mina bindor ligger huller om buller i väskan då jag inte har något bättre ställe att lägga de på.

Hur snyggt hade inte varit att dessutom ha likadana som sin blogg-favvis? :)

Jag ska inte smöra men jag behöver verkligen en!

Kram

2010-03-31
Postat av: Emelie SAMMA EMELIE

Tror jag glömde skriva min mailadress:



[email protected]

[email protected]



Hej

Jag skulle så gjärna vinna den med rosett på eftersom mina bindor ligger huller om buller i väskan då jag inte har något bättre ställe att lägga de på.

Hur snyggt hade inte varit att dessutom ha likadana som sin blogg-favvis? :)

Jag ska inte smöra men jag behöver verkligen en!

Kram

2010-03-31
Postat av: Linnéa & Jennifer

hejsan!



Vi undrar vart du har fått tag på dina etuier? :)

Svara på e-post!



Tack på förhand!



Mvh LInnéa och Jennifer

2010-08-25
Postat av: Isabel

hej kan du säga vart man får tag på såna jag behöver det jag har pricis fått mens och jag tycker det är pinsamt att ta med hela väskan till toaletten!! tacksam för svar<3

2011-10-11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback