No germs!

I och med dessa jobbiga sjukdomstider då övergången till höst leder till förkylningar och när även svinflunsan går runt, så är det extremt viktigt med att skydda sig det lilla man kan.

Jag ska snart få testa en produkt som heter "no-germs" och är en antibakteriell handspray som är alkoholfri och därmed inte torkar ut händerna. Den innehåller kamomill, lavendel och Aloe Vera (så jag förmodar att den även doftar gott) och är perfekt att ha med sig i handväskan (speciellt när man varit på stan och åkt kommunalt). Kostar endast 35 kr/st. Och sen är den ju rosa! :-)



Kommentarer
Postat av: Angel

Åh så bra,är själv på jakt efter derma gel

2009-09-04
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Tobias

Smart :P känner mig alltid lite sjuk efter att ha varit i folkmassor, på stan osv

Postat av: Mia ❤

Åhåå, måste testas! Kanske borde köpa in till jobbet med... :)

Postat av: Christine

Oh, sjuksystern i mig säger nejnej, hade aldrig vågat lita på detta för kliniskt rena händer.

För normalt hemmabruk efter toalettbesök o. dyl kanske det kan fungera skapligt men för att hindra bakterier och virus att fastna vill man ha rejält med handsprit.

Aloe i all ära dock.

2009-09-04
Postat av: Pernilla

Kanske vore nåt.. Jag jobbar i klädbutik så hanterar ju mkt pengar som hur många som helst tagit i.. Jag har en aco alcogel, men använder den aldrig. slarvis! (A)

2009-09-04
URL: http://begovia.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

sötgumman =)



verkar i alla fall som jag kommer ha sthlmsplaner 17-18 oktober nu =)



kram

Postat av: Alexandra

en sån borde man ha i väskan!

2009-09-04
URL: http://shopaholicbloggen.se
Postat av: Lisa

Hej,

Såg på deras engelska hemsida att de har funnits i 17 år så det borde ju vara lika bra som andra företag. Själv tycker jag det vore skönt att slipa lukta sjukhus varje gång man använder det.

Toppen tips Kelly:)

2009-09-04
Postat av: Ida

Är nog inte så tokig, även om jag tror att (uttorkand) sprit är bättre!

Postat av: sandra

Åh den var lite snyggare än den anti bakti grej jag köpte idag.

Hade hellre velat ha den där då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback