Smoothie legs

Ikväll tänkte jag vara hemma och utsätta mig för tortyr, nämligen epilera benen. Det gör så fasansfullt ont men resultatet blir toppen då man slipper raka benen varenda dag för lena ben. Men så fort man börjar raka dem igen hamnar man på ruta 1.

Egentligen borde man börja med att boka tid för vaxning på en salong som en bra början och senare upprätthålla själv med epilator, men det har jag inte tid med nu och jag vägrar vaxa själv. Wish me luck!

Jag har en Silk épil från Braun och den har även en liten lampa för epilering i mörker (Haha...närå!) . Kostade ca 900 kr. Här kan ni läsa ett inlägg jag skrivit tidigare om den.

Bilderna är från i somras, därav det bruna benet! :-)

Kommentarer
Postat av: linnea

är dom så bra som alla säger ?

Postat av: natalie

Jag har ungefär en sån (fast blå) och den funkar inte så bra, tyvärr. :/ Det är väl olika på olika personer...

Postat av: Madeleine

jag använder alltid min epilator både på ben, bikini och under armarna, och det fungerar super, gör inte allt ont efter ett tag! fattar inte hur folk kan hålla på med rakhyvlar och grejer, måste ju raka benen varje dag då, skulle jag aldrig palla..

2009-01-08
Postat av: CISSI

Har aldrig testat att epilera benen, vaxning funkar för mig ;)

Postat av: emeliecarin

Ja fyfan (ursäkta svordomen) det där gör så satans ont! Men ett litet tips är ju att ta ett varmt bad först och sedan köra igång.

Postat av: Maria

Warning warning warning! Har gått på salong och vaxat mig i många år nu och har inte ens hälften så mycket hår som innan, håller superlänge! Diskuterade dock andra metoder, bland annat denna, med min hudteraput här om dagen som VARNADE för dessa epilatorer! Många tror att det håller precis lika bra som vaxning men hon sa att det snarare kan jämföras med rakning. Visst - håren är borta längre. Men det blir ingen vidare skillnad på hårstrårna. Hon sa att det t.o.m kan bli värre. Hon är otroligt duktig och erfaren. Hörde även runt på lite olika ställen för att vara säker på min sak (då många av mina kompisar inte riktigt höll med...) och där sa de samma sak. Nu har de flesta gått över till vaxning och gissa om de är mer än nöjda?



Sorry Kelly, men det var inget bra köp!



Hälsningar Maria

2009-01-08
Postat av: KELLY SVARAR:

Maria: Men jag förstår inte, både epilator och vaxning rycker ju bort håret med roten o allt. Då borde det ju bara exakt samma effekt.

2009-01-08
URL: http://kellybiddle.se
Postat av: mikaelf

Kelly, dina ben alltså :)

2009-01-11
URL: http://mikaelf.com/blog
Postat av: Helen

Vaxade benen på salong en gång. Använt epilator varje gång sen dess. 15 år... Thank you God for epilatorn!! Skulle inte kunna leva utan den. Har alltid hårlösa, mjuka, lena släta ben... :)

2009-01-12
Postat av: Annapanna

Äsch då, inte gör det såå fasligt ont, sticker till i början bara!! Jag gör det här jämt, dunder bra!!

Jättefin blogg har du iallfall!! Må så gott!!

2009-01-12
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: sheima

åh vill också ha en epilator men ska köpa snart :d orkar inte vaxa eller hålla på med krämer o grejjer. ush xD

2009-01-13
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: Emmah

Gör det inte ont med en sån?

2009-01-14
URL: http://bemmsens.blogg.se/
Postat av: hannah

hur ofta måste man epilera benen? kram!

2009-01-14
Postat av: Ullis

Jag har en sån där hemma, brukade använda den förrut, men när man inte gjort det på ett tag så gör

2009-01-15
Postat av: Ullis

Jag har en sån där hemma, brukade använda den förrut, men när man inte gjort det på ett tag så gör det så himla ont!

Hade ganska kul en gång när jag använde den på en killkompis rygg. Hahaha :)

Postat av: JOSS

En sådan skulle jag behöva. XD

Superfin blogg! :)

2009-01-16
URL: http://jossmos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback