Tillskott

Jag hittade dessa tabletter hemma igår och med min plan att försöka rädda mitt hår till hur den en gång var, så ska jag äta en tablett varje morgon och kväll. Det är kosttillskott med kisel, biotin och folsyra som stärker och förbättrar kvalitéten på ens hår, hud och naglar. Finns på Naturapoteket, 139 kr betalade jag för detta paket med 120 st tabletter.

Sedan ska jag inte gå till frissan varje månad för att fixa utväxten, utan det blir som jag brukade göra förr - varannan månad varvat med massvis med hårinpackningar. Dessutom vill jag sätta in lite mörkare slingor för en mer honungsblond färg. Nu jäklar ska det gro!



Kommentarer
Postat av: Bikthörnan

Bikthörnan är en ny blogg, som fungerar som en biktstol. Där bloggare/människor skickar in ett mail med en bikt (anonymt, eller underskrivet/länk)som sedan kommer upp på bloggen, där man kan få hjälpsamma kommentarer. Bikten kan handla om vad som helst. Välkommen med din bikt. :)

/Bikthörnan

2009-04-15
URL: http://bikthornan.blogg.se/
Postat av: AnnaIda

låter som en bra idé, jag behöver också göra något drastiskt för att mitt hår inte ska fortsätta se ut som en stor risbuske.

De där tabletterna, måste man svälja dem hela?

Får inte ens ned en hel panodil ;)

2009-04-15
URL: http://annaida.blogg.se/
Postat av: Camie

Jag har också börjat äta kosttillskott som ska rädda mitt hår! Fast min anledning är att jag stressat för mycket och ätit mat med för lite näring i att jag börjat tappa hår :( Jag hoppas att det funkar :)



Ha en trevlig kväll :) Kram

Postat av: Anonym

Prova även på naturliga inpackningar som ägg-gula eller olivolja. Även bra dyra inpackningar innehåller konstgjorda ämnen och tillsatser som inte är bra för håret.

2009-04-15
Postat av: Caroline Erlin

Många säger attd e inte hjälper

Postat av: jessica

Hoppas det funkar:) Skulle jag gärna testa för mitt hår skriker om hjälp!

2009-04-15
URL: http://jessiii.blogg.se/
Postat av: Angel

hoppas d går bra.

2009-04-15
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Anonym

kul om det fungerar! sånt skulle mitt hår också behöva, haha :)

2009-04-15
Postat av: Lina

oj dom har jag testat , eller testar rättare sagt, smakar inget vidare men sväljer man fort så :) har dock slarvat så resultatet syns inte än..

2009-04-15
URL: http://lslf.blogg.se/
Postat av: Randy

Åh vilket bra tips! Själv så har jag ganska svagt hår och borde nog också köpa lite av såna piller.

2009-04-15
URL: http://randys.blogg.se/
Postat av: Rövarmamman

jag kör omega 3 tab. om funkar bra i mitt hår:) Ska bli spännande att se om de funkar, e annars väldigt skeptisk mot naturapoteket.

2009-04-15
URL: http://roxenmo.se
Postat av: johanna

Hoppas det hjälper, isåfall vill jag också ha :P

Hur mycket kostar en sån karta med tabletter? :)

Postat av: Annika

Vad bra, då kan man läsa i din blogg sen om tabletterna funkar:)



kram kram

Postat av: Annie

Lycka till! Tycker absolut du ska lägga lite mörkare slingor för en mer naturlig färg där utväxten inte behöver fixas så ofta :)

Postat av: Amanda

Jag har ätit 2 förpackningar av hårkontroll men nu har jag slutat =) Det gjorde faktiskt mitt hår lite bättre misstänker jag!



Men en varning bara.. Tabletterna smakar FISKMAT! Haha, riktigt äckligt. Men du vänjer dig ;) kram

2009-04-16
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: ELISE

det där funkade superbra för mina naglar förr.

Postat av: emma

Jag åt de där förut och de fungerar faktiskt lite men efter ett tag fick jag utslag på armar och hals vilket inte var så roligt.. Däremot behöver det ju inte bli så för dig men jag antar att jag var allergisk mot något i dem.

2009-04-16
Postat av: Emma

Bra idè gumman! jag är inne på exakt samma grej! Låter utväxten va nu ett tag (för det har väl ingen missat!) och kör på med en massa inpackning. Det är ju smällen man får ta när man envisas med att vara blond. Men hur fint är det inte? :) Du kommer bli superfin i lite honungsfärgade slingor! Ska kanske också skaffa mig sånna tabletter.. ha en underbar dag! Kramis!

2009-04-16
URL: http://modenessa.blogg.se/
Postat av: Helene Ljungberg

Vad bra att du köpt dessa tabletter jag har käkat dem ett tag nu och tycker att de verkar bra,tycker håret blivit tjockare faktiskt!Vad roligt att se alla dina smycken,det var en gedigen samling du hade där men det är ju himla skojigt med smycken,speciellt armband som jag har dille efter.Mitt senaste köpte jag på nätet från Hultqvist ett att vira flera varv med nitar i härlig lila färg från le chic.

Ha en bra dag!

/Helene

2009-04-16
Postat av: Ida Ohlsson

Jag måste tipsa dig om ett naturläkemedel som heter Alpha Plus MerVital Zink/C med Propolis. Detta är riktigt bra, mitt hår växte så det knakade när jag åt dom. Dessutom blev min hy väldigt fin! Läs om det här http://www.evitamin.se/ProductSheet.aspx?prd=2539

2009-04-16
URL: http://feliscatus.blogg.se/
Postat av: Långhårig

Jag ställer mig alltid skeptisk till sådana där "mirakelpiller". =)



Min erfarenhet är att enda utvägen är att kapa allt som är slitet. Tråkigt men sant. När mitt hår förvandlades från välmående tjockt svall till torrt, livlöst och tunnare än vanligt så kapade min frisör nästan tre decimeter (jag hade ner till rumpan). 1½ år senare så räcker det åter ned till rumpan, men är tjockt, friskt och välmående :)





2009-04-16
Postat av: Alinde

Äter man redan nyttigt och balanserat gör inte såna kosttillskott så mycket skillnad, tyvärr. De kan ju göra kvaliten på nytt hår, utväxten, av bättre kvalitet. Men hur lång tid tar det för det håret att växa ut i längder, lång tid. Topparna kan inte på ngt vis påverkas av vitaminer. Att vårda håret, undvika fön/platt/locktång, klippa någorlunda regelbundet, undvika blekning/färgning, det är nog allt man kan göra.

2009-04-16
Postat av: Anonym

men du , för det mesta så hjälper det inte så mycket med tabletter , utan det bästa är ju om du mår bra annars , om du äter bra och är ute mycket , och mår bra , så mår ditt hår bra , och speciellt om du rör på dig , sen kan du ju ta inpackning på topparna en gång i veckan :)

2009-04-16
Postat av: raquel

demdär är riktigt bra men jag klarar inte av att äta dom eftersom att de smakar som fårskit luktar :(

2009-04-17
URL: http://raquel.blogg.se/
Postat av: Bella

Dem där tabletterna är superbra! Mitt hår blev betydligt tjockare efter bara någon månad. Vissa kompisar trodde att jag hade satt i löshår eftersom det blev så tjockt på så kort tid. Tyvärr smakar dem hundtorrfoder, men om man sväljer med juice går det bra....Det är värt det!!!!

2009-04-17
URL: http://bellizimo.blogg.se/
Postat av: Bella

Dem där tabletterna är superbra! Mitt hår blev betydligt tjockare efter bara någon månad. Vissa kompisar trodde att jag hade satt i löshår eftersom det blev så tjockt på så kort tid. Tyvärr smakar dem hundtorrfoder, men om man sväljer med juice går det bra....Det är värt det!!!!

2009-04-17
URL: http://bellizimo.blogg.se/
Postat av: Linnéa

jag har käkat sånna där i ett halvår och jag märkte skillnad på hårkvalitén efter bara 3 veckor! Sedan det håret som växte ut då jag käkade tabletterna blev ännu tjockare och glansigare fast jag färgade det som vanligt som resten av håret. Fast nu märker jag inte av nåt alls. Kanske har vant mig eller så har jag preparerat håret för mkt ^^



Kolla in min blogg :) fin blogg btw!

2009-04-19
URL: http://lioneaj.blogg.se/
Postat av: annika

Köp kiselgel och drick 1 msk om dagen.

Jäklar vad håret mår bra av det!

Det blir verkligen tjockare och man får mer volym.

Jag kör både på det och hårkontroll...funkar prima =)

Postat av: Julia

Hjälper dem???

Får det håret att växa snabbare med????



KRAAAAM

Postat av: Maja.

fungerar det där? kanske värt att testa:)

2009-04-21
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hejsan! Ville bara tipsa dig om en riktigt bra produkt! Jag har gått på hårkontroll innan när jag hade jätteslitet hår, det hjälpte till viss del. Men en gång när jag kom in till hälsokosten tipsade expiditen mig om SOLARAY - HAIR NUTRIENTS.. tror jag den heter.. och han sa att varenda kund som köpt den var stammis..jag testade den och mitt hr växte 4 cm på en månad den första månaden..jag är inne på min andra månad nu, och mitt hår har blivit helt fantastiskt.. Jag gjorde ett inlägg om denna produkt på www.styleserach.se och fick runt säkert 20 tjejer att köpa denna produkt.. tycker du skall spana in den iallfall.. jag Lovar att du blir nöjd... KRAM! GRYM BLOGG!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback