Filmer

Har ju sett lite filmer på sistone och tänkte rekommendera 2 st. Funny Games och Juno.



Funny games är nog den sjukaste och mest hemska filmen jag har sett, där 2 unga killar utövar psykisk terror över en familj. Man sitter med ett obehag i hela kroppen genom hela filmen, men historien och skådespeleriet är i världsklass. För de som orkar se den - se den!

Igår såg jag bl.a filmen Juno. Denna film har varit extremt omtalad och många har sagt hur tårarna forsar till den. Själv brukar jag gråta till minsta lilla, men jag blev förvånad då jag inte fällde en enda tår. Jag satt genom hela filmen med näsdukarna bredvid mig...men icke! Men sevärd är den absolut ändå, en fin historia med en kaxig 16-årig tjej i huvudrollen.


Kommentarer
Postat av: Angel

Juno va bra

2008-07-09
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: HELENA

Blev också förvånad över Juno. Inte lika bra som jag hade trott faktiskt, men absolut en mysig och sevärd film! :) Funny Games har jag inte sett eller ens hört talas om, men man kanske ska ta sig an den någon dag när man känner sig strong.

2008-07-09
URL: http://helenakas.blogg.se/
Postat av: jen

funny games har jag sett. den är jättebra! han som är till vänster på din bild är verkligen jättehemskt i filmen.. men jättebra skådespelare.. han spelar ofta ett svin i film..



juno gillar jag dock inte...

2008-07-09
URL: http://shadees.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh vad kul med filmtips. Tack för tipsen :)

2008-07-09
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra filmtips! Visste du att Ellen Page, som spelar Juno är 21 år i verkligheten!

2008-07-09
Postat av: amanda

funny games har jag inte sett och faktiskt inte ens hört talas om, men nu vill jag se den! :)

och Juno filmen var en besvikelse för mig, trodde verkligen den skulle vara bättre än va den var tyvärr..

2008-07-09
URL: http://aaamandab.blogg.se/
Postat av: Claudia

Funny Games blev jag sugen på nu...



=)

Postat av: Thanh

jag vet Juno fick inte heller tårar brukar gråta 24 udner filmer haha

2008-07-10
URL: http://stylebyam.blogg.se/
Postat av: Amanda

Juno har jag också hört mycket bra om! =)

2008-07-10
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Mia

Härligt med filmtips! :)

Postat av: Silje

Juno er en søt film ja!

Så den faktisk i Stockholm:)

Postat av: Fredricas Modeblogg

Du måste se Fools gold! Jättebra film.

2008-07-10
URL: http://fredriiica.blogg.se/
Postat av: Johanna



Funny games är såå hemsk, jag höll på att bli galen när jag såg den och fick pausa flera gånger...

2008-07-10
URL: http://stiila.blogg.se/
Postat av: Amanda H

Jag är också en sån som gråter för minsta lilla, men fällde inte en tår till Juno såvitt jag kan minnas. Men den är fantastiskt bra! :)



Jag kan rekommendera The Nanny Diaries med Scarlett Johansson, en hyfsat lättsam, men väldigt härlig och bra film! Rekommenderas varmt! :)

2008-07-10
Postat av: Marina

Juno är så jävla härlig!

Postat av: Jag

Funny games är absolut inte så läskig som man tror, såg den på tyska och den SUGER faktiskt...just my opinion.

MEn hey, Kelly! när avslutas tävligenn om väskanN?

2008-07-10
Postat av: Shagy

Någon som vet bra restauranger/cafér i Visby? skriv i bloggen vettja! :)

2008-07-10
URL: http://shagy.blogg.se/
Postat av: johanna

Kanske jag som missuppfattat allt men..vf skulle man gråta till Juno?! de e ju en komedi typ. satt typ o skratta filmen igenom inte grät iaf

2008-07-10
Postat av: ..:Sarah:..

Juno var ju riktigt bra!!

Postat av: Ellinor

Sorglig tyckte jag inte att den var! Men härlig!

2008-07-10
URL: http://sharpen.blogg.se/
Postat av: Cookie - Alexandra

Haah, dom där filmerna är bara sååå bra!



Ha en underbar dag Kelly! :)

Postat av: Peaches

Kolla gärna in senaste tipset i vår blogg och tyck till! Du lär inte bli besviken!

Postat av: kelly

eugeniashop.com

tänkte lite på dig.. när jag kikade in i webshopen, speciellt på sjalarna, med ros motiv på :) kika in där vettja

2008-07-10
Postat av: Sara

Gå in på min blogg och gissa vem det är på den redigerade bilden! :)



Ha en trevlig kväll/natt!

Postat av: andrea

Juno är skit bra!

2008-07-11
URL: http://anndreaa.blogg.se/
Postat av: sandra

Var med och tävla om ett nagellack från Mavala!Info står på min blogg!

www.havemercyonme.blogg.se

Postat av: Nathalie

Se den tyska versionen av Funny Games, orginalet alltså.. Den är ännu värre, känns mer på riktigt och bratsen är sjukare.



Såg remaken igår och jag tyckte den var snällare + att Naomi Watts var med vilket stör hela filmen, jag gillar henne men hon är för känd för att filmen ska kännas obehaglig.

Postat av: Anonym

http://almah.blogg.se/secondhand/



FINNS EN SKIT SÖT BUSTIER DÄR :) som är lite i din stil

2008-07-11
Postat av: Sweetheart

Funny Games låter som något i min smak! :)

Har för ressten något som jag tror är i din smak på min blogg... Urfina blomkrukor, spana in dem!

2008-07-11
URL: http://graceful.blogg.se/
Postat av: Madde

ja va super besviken när ja såg juno. här i usa marknadsfördes den som komedi liknande 'superbad' o 'knocked up'.. e ju mer drama än komedi, så oj va besviken ja va när ja gick fr bion. Vet att ja borde se den igen för att uppskatta den mer..

Postat av: Emma

Hej! Klänningen/tubtoppen från chicy, den vita blommiga har jag beställt. Har du den som klänning? Min underkjol är jättekort, man ser trosorna om jag försöker ha den som klänning och så ser det konstigt ut´. :( jättetråkigt då jag verkligen tycker den är fin.. jag är inte lång, 1.64, så jag tänkte fråga hur du gör.. funderade om det hade blivit något fel på den, eller är din likadan? Tack!

2008-07-11
Postat av: FOTOGRAF Carolina

Jag gillar Juno! Tycker den är skitbra! sedan måste jag bara få tipsa dig om en underbart vacker, gripande film; TIDELAND! Såå jäääkla braaa!!!!

2008-07-11
URL: http://finastudio.blogg.se/
Postat av: idaa

utmaning! :)



http://idaagillegard.blogg.se/2008/july/utmaning.html#comment

Postat av: Anonym

ett rosa tips.kolla in cyckeln på min sida:p

2008-07-11
Postat av: Anonym

cyckln på www.lillanmalutta.blogg.se

2008-07-11
Postat av: sandra

vilken skit bloggare du har blivit, heltsjukt.... innan älskade jag din blogg, en av dom första jag började läsa men nu e du fett med besvikelse asså

2008-07-11
Postat av: Tanja

Har just kollat på Funny Games. Ruggig film men den förstördes lite i slutet tyckte jag... men helt klart sevärd! Tack för tipsen! :D

Postat av: svar till sandra

Nu ljuger du (:

2008-07-12
Postat av: Jeanie

Inte för att vara elak Kelly för jag gillar din blogg väldigt mycket, men har du tappat lusten för att blogga? Det händer så ofta att det inte kommer inlägg på flera dagar..

2008-07-12
URL: http://www.jeanie.devote.se
Postat av: björn

Judarna och CIA är ju en fara förstås (i och med hjälper judarna - även Obama har ju sagt så). Dom dödar ju och är överreligiösa och tar uppfinningar och intellektuella ideer (genetiskt, kulturell mem etc). Och rätt till land (englands misstag)= bättre å upplösa landet för fredens skull.

Einstein tex Newton var ju tidigt ute och hade enligt flera kunnat få fram relativitetsteorin (men ägnade sig åt apokalyps och religiösa grubblerier som hämmade hans kreativitet). Även poincare var tidigt ute - bara tankeled till - men var både enligt sig själv lite korkad (tänke långsamt = låg bandbredd som vi idag med biokemi kan förbättra).

Judarna är ju lite falska - utnyttjat förintelsen jfr med försäkringslösningar och ansvar som Bengalien och slavhandel etc förr i tiden.

Man kan ju fråga sig.

Men vi ska ju tänka på väst (helst euroasien).

Det är vårt projekt (det är en sorts strikt logik hos judarna som inte har kreativitet, vårt adelsmärke, ger demokrati, open access och frihet = kanske är lite för generöst men är vårt adelsmärke i kulturell mening). Polarisering med ryssland etc är skadlig likaså.



Einsten tex var ju en horbock (jfr västerländska vetenskapsmän som varit bättre och försökt nå sanningen - det gör ju inte judarna= pengar, makt, egenintresse och utnyttja andra nationer)

Bäst är att få väck dom - etniskt skitfolk som inte tillför något (vi har fel fokus här = samma folk i kristna högern i usa)



http://strikeforcevetansvarreligionen.blogspot.com/

2008-07-12
Postat av: Frida Lindström

Hej!



Mitt namn är Frida och jag har äntligen, efter två års arbete, blivit klar med en bok som jag arbetat med. Jag har valt att göra boken på egen hand helt utan inblandning från förlag etc vilket också innebär att jag inte har tillräckligt med resurser för att marknadsföra boken. Den främsta målgruppen är tjejer och jag har därför letat upp en hel del intressanta bloggar för att visa upp boken där. Anledningen till det är att jag vill se om det finns något intresse av den, jag har har nämligen inte tryckt den ännu och min fråga är därför om det är någon som tycker att boken verkar vara intressant så att jag vet på ett ungefär hur många jag kan trycka. Kolla gärna in länken och hör av er om ni tycker att den verkar intressant. Ursäkta ”reklamen”. Tack på förhand! http://www.mattraningangest.se/

Postat av: Frida Lindström

Hej!



Mitt namn är Frida och jag har äntligen, efter två års arbete, blivit klar med en bok som jag arbetat med. Jag har valt att göra boken på egen hand helt utan inblandning från förlag etc vilket också innebär att jag inte har tillräckligt med resurser för att marknadsföra boken. Den främsta målgruppen är tjejer och jag har därför letat upp en hel del intressanta bloggar för att visa upp boken där. Anledningen till det är att jag vill se om det finns något intresse av den, jag har har nämligen inte tryckt den ännu och min fråga är därför om det är någon som tycker att boken verkar vara intressant så att jag vet på ett ungefär hur många jag kan trycka. Kolla gärna in länken och hör av er om ni tycker att den verkar intressant. Ursäkta ”reklamen”. Tack på förhand! http://www.mattraningangest.se/

Postat av: Ella

KELLY! När avslutas tävligen egentligen om harges väskan??

Tacksam för svar

2008-07-12
Postat av: sandra

Nej jag ljuger inte... blev tipsad att läsa din blogg av en arbetskollega, sen efter det hittade jag fler roliga (mode) bloggar att läsa... men just nu har jag fett med lust att ta bort dig från min favorit lista på datan... om du inte skärper dig hahaha

2008-07-12
Postat av: Taraldmaryam

Great site. Keep doing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback