Odd Molly

Denna köptes snabbt igår för mitt presentkort jag fick av Gratismode. Och för er som gnäller om dessa gratissidor och oss stora bloggare, så behåller jag inte allting för mig själv.

Det är många i min familj som jag brukar ge dessa presentkort till som jag får tack vare er och bloggen. Dessutom känns det rättfärdigat med tanke på all den tid man faktiskt lägger ned på bloggen varje dag och jag har ju inte direkt tvingat en massa att bli medlemmar? :-)


 


En längre blus i bomull från Odd Molly, 1195 kr och är så himla fin på.



Kommentarer
Postat av: wardrobecandy.webblogg.se

Okej fine :) ville bara kommentera hur jag känner och jag tycker fortfarande att det är utnyttjande att "tipsa" om en sida minst 20 gånger.

En annan sak som är synd är att bloggare alltid ska motivera med "jag tycker det är okej med tanke på den tid som jag lägger ner på bloggen".

Som jag skrev tidigare, du får REDAN saker för ditt bloggande. Jag antar att du har en lön, för annonser osv? Du får gå på mingel, förhandsvisningar osv. Du får goodiebags, gratisprodukter hemskickat, rabatter på en del nätshoppar osv. Men som jag också skrev tidigare, mycket vill ha mer.. och det verkar ju stämma när du inte känner dig nöjd med det du redan får genom bloggen..



Sen ska jag bara säga en sak till.. Jag tycker du förtjänar de där presentkorten precis lika mycket som vem som helst annars. Din blogg är där den är idag tack vare dig och den är din och jag tycker absolut att du får tipsa om en sån sak som du själv drar nytta av, som dessa gratissidor exempelvis.. men en gång räcker! max två.. Efter det är det inte tips längre utan bara tjatigt och utnyttjande.. Det tycker jag.. Du behöver inte ändra din åsikt men kommentarerna är till för att läsarna ska få lämna sina åsikter..



Och sen finns det otroligt många andra som lägger ner mycket tid på sina bloggar också (jag är inte avundsjuk, jag vet att jag själv inte lägger ner mycket tid på bloggen så jag är inte en av dem) som inte alls får samma respons som du. Vad är det som gör att du urskiljer dig från dessa då tycker du? Visst du lägger ner mycket tid på bloggen men det är ingen som tvingar dig. Är det så jobbigt så sluta då. Jag tror inte bara du bloggar för vår skull utan för din egen, för att du tycker det är kul också så det känns lite fel att motivera så..

I det stora hela börjar jag känna mig rätt less på väldigt många av de större (oprofessionella) bloggarna eftersom det dyker upp allt mer reklam. Det handlar inte längre om att driva en privat blogg och nå ut till läsarna utan nu handlar det om alla events och pengar man kan tjäna.. känns det som i alla fall.. känns som att bloggarna gnäller allt mer också om hur jobbigt det är, hur de faktiskt förtjänar saker fram och tillbaka.. det finns många som pungar ut 5-10 inlägg per dag och inte får ett skit, som blir jätteglad om de bara har en kommentar i bloggen då de loggar in nästa gång. Tål att tänkas på!



Samma sak frågar man en bloggare varför de bloggar så är svaret, för min egen skull, för att jag tycker det är kul. Men ändå så ska man ha saker för den tid man lägger ner. Räcker det inte med den roliga tiden och all annan betalning som hör bloggen till? Dubbelmoral..



(Detta är inget påhopp, jag gillar fortfarande dig och dina personliga inlägg, utan bara mina åsikter kring detta.)



I det stora känns det som att det du säger är: det är okej för mig att utnyttja (för att få gratis presentkort) mina läsare för den tiden som jag lägger ner på bloggen (antar då att du menar för våran skull, att vi dina trogna läsare får läsa om dig osv.) även fast det inte är för er jag bloggar utan för mig själv, för att jag tycker att det är roligt..??

Postat av: Ann

Den var jättefin! Ni har en fördel med en större blogg, men gratissidorna fungerar för alla, med tid och ork. Tycker faktiskt inte att ni ska behöva försvara er! Ni ger mycket tillbaka. Tack för en bra blogg.

Postat av: wardrobecandy igen - bortskämt att gnälla

På samma sätt som det är valfritt och gå med i dessa gratissidor, är det valfritt att sluta blogga.. om det nu är så jobbigt menar jag???



Att ni lägger ner så mycket tid på bloggen och förtjänar ditten och datten för det börjar vara en ganska välanvänd mening i försvarssammanhang bland bloggare.. Som jag sagt tidigare, ni tjänar redan på er blogg.. räcker inte det? Sen trodde jag att man bloggade för sin egen skull? det är då så det brukar låta annars..

Postat av: KELLY SVARAR:

Nej, jag har ingen lön så att man klarar sig ens i närheten från bloggen och dessutom är alla gratissidorna för alla, det är inte endast medlemmar som jag fått mina poäng från - utan även en hel del gratiserbjudanden och tävlingar som man får poäng för att delta i.



Det är absolut inte jobbigt att blogga, du får inte tolka allting jag skriver så negativt :) Jag älskar att blogga och det har blivit en del av min vardag, men det är en hel del jobb ändå, fast man går på extremt roliga events, får goodiebags m.m. som jag är så oerhört tacksam över.



Hoppas du kan stå ut iaf och digga mina andra inlägg, visst var min morsas kakfat urläcker! :-)



Ha en fin kväll! Kram Kelly

2008-12-06
URL: http://www.kellybiddle.se
Postat av: wardrobecandy

Ja naturligtvis kan jag det :) Som jag säger, jag har inget emot dig. Jag gillar din blogg och tycker du förtjänar allt du får genom den inkl. gratis presentkort även fast jag börjar vara rätt less på allas inlägg om de där gratissidorna nu..



Jag förstår att det inte är en dans på rosor att blogga. Jag har själv lämnat kommentarer i bloggar som blivit påhoppade om att de har det för lätt och ställt mig på bloggarens sida. För jag tror inte alltid det är så lätt med alla negativa kommentarer m.m. m.m. och själv skulle jag inte vilja driva en blogg så stor som din med mitt namn och bild i sidan. Jag diggar det du gör :) Men kommentarerna är till för läsarnas åsikter, jag ville bara lämna min :)



Ja kakfatet var väldigt smart och fint! :)



Tack detsamma! Kram

Postat av: Anna

Jag måste bara säga att vissa saker kräver inte alltid kommenteras, det är frivilligt att läsa, hoppa över inlägg som man ej tycker om etc. Reklam och diverse är ofta positivt, de som är intresserade tar till sig andra bläddrar förbi. Detta är bland de få bloggar som jag finner intressant att läsa, och följer den självfallet, tar till mig det som jag tycker om. Kan nog även vara en idé för andra.



Tack för bra tips!



Kram

2008-12-07
Postat av: sussie

jag är också otroligt trött på alla dessa gratissajter reklamer och har redan slutat läsa bla englas blogg som enbart är fylld med reklam. ett tips kan ju kanske isåfall vara att lägga in en "banner" eller länk till dessa sidor där man kan bli värvade av dej, så man slipper läsa om det varannan dag, så är det bättre att det ständigt ligger i kanten ist.



framförallt gratisbio.se är en riktig lurendrejeri sida. ja har samlat ihop över 4000 poäng utan att ha fått NÅGOT tillbaka. de stängde av mitt konto när jag skulle klicka hem mitt presentkort. (mitt konto var tydligen inte godkänt, för jag skulle tydligen utgett mig från att va någon annan?) ja just det, skitsnack. jag blir aldrig mer medlem på några sånna sidor, för det fungerar endast för de stora bloggarna.



dessutom svarar de ansvariga ALDRIG på mail.

2008-12-07
Postat av: IZZA

Jag tror folk i största allmänhet verkligen inte har koll på hur det är att driva en blogg med lite fler läsare.



Absolut, det är jättekul att ha en blogg! Det är jättekul att gå på events! Det är jättekul att få goodiebags (även fast jag bara nyttjar 10% och resten blir presenter till nära och kära..)



Det är ingen slump att de flesta större bloggarna säger samma sak. Det ÄR slitsamt att blogga ibland (men nej, det betyder inte att man borde sluta..) Har ni aldrig haft en jobbig dag i skolan/på jobbet och gnällt av er lite? Betyder det att de i er omgivning ska komma och säga "meh, sluta gnäll. sluta om det är så jobbigt då!". ALLA har rätt till dåliga dagar!



Jahapp, då finns de här gratissidorna. Det är lättare om man har en lite större blogg, då kan de värva lite fler medlemmar - Kul för dem! För de som lyckas vinna massa tävlingar i bloggar - Kul för dem!

Herregud, kan man inte unna varandra lite framgång och roliga saker..? Jag unnar varenda stor bloggare i bloggvärlden lite presentkort och goodiebags. Precis som att jag skulle unna tjejen i kassan på H&M samma sak. Nu blir tjejen i kassan inte bjuden och det är ju jävligt trist, men det är faktiskt inte mitt problem. Jag tycker alla ska passa på och njuta när bra saker händer här i livet, blogg eller ej.



Jag är så tacksam över att jag bara kan vara glad för andras skull istället för att spekulera kring ifall det personen kanske har fått lite för mycket eller inte förtjänar det hit och dit. Vinn tusentals presentkort! Tjäna miljoner! Gå på events varje dag! Good for you, säger jag :)

2008-12-07
URL: http://izabella.devote.se
Postat av: IZZA

Kanske ska tillägga;



Man behöver inte tycka om att det står om grattissidorna hit och dit, precis som att man kanske inte gillar andra inlägg. Om man verkligen tycker att det försämrar en blogg KAN man ju faktiskt på ett pedagogiskt sätt förklara att man tycker det och kanske komma med förslag. Som en tjej här ovan skrev:



"ett tips kan ju kanske isåfall vara att lägga in en "banner" eller länk till dessa sidor där man kan bli värvade av dej, så man slipper läsa om det varannan dag, så är det bättre att det ständigt ligger i kanten ist."



:)

2008-12-07
URL: http://izabella.devote.se
Postat av: elise

jätte fin tröja, verkligen! :)





;; min blogg handlar om min pappa, som är alkoholist. har du samma problem? eller bara vill läsa om det? kolla in min blogg då! kramisar!

2008-12-07
URL: http://eliseg.blogg.se/
Postat av: Jojo

Den var UNDERBART snygg, jag har lite svårt för Odd Molly - men denna var verkligen fab! Ett klart superköp!

2008-12-07
URL: http://jojoaug.blogg.se/
Postat av: wardrobecandy svarar IZZA

Izza: Absolut.. Jag vet att jag kanske gick lite väl hårt på för inte en så stor sak.. Och sen som jag säger i min ena kommentar, jag förstår att det inte är en dans på rosor att driva en blogg. Jag skulle själv inte vilja driva en så stor blogg. Jag förstår att det är jobbigt och självklart får man vara lite nere.. Fast på samma sätt som du anser att man ska vara glad åt andra och unna andra så anser jag att man ska vara tacksam för det man har. För i ärlighetens namn så är inte alla stora bloggar bra.. Jag tänker inte lämna ut några namn (syftar inte på vare sig din eller Kellys) utan en del har bara haft ren tur av olika anledningar att komma dit de är. Jag tycker också att man ska vara tacksam för det finns så många där ute som skulle vilja ta er plats!

Sen handlade inte hela den här grejen om att jag inte unnar Kelly detta.. För det gör jag. Som jag också har skrivit, hon förtjänar att dra nytta av sin blogg, hon förtjänar alla events osv. osv. för det är ändå tack vare henne bloggen är där den är idag :)



Det jag "stör" mig på är att läsarna utnyttjas så mycket på dessa gratissidor.. Som jag också har sagt, tipsa gärna om dem en eller två gånger men sen blir det bara utnyttjade.. Det är MIN ÅSIKT! Det var det enda jag ville ha fram med kommentaren, det handlar inte om att inte unna någon osv. osv. Kommentarerna är trots allt till för åsikter och jag tycker att även kritik är bra, eller vill man bara ha kommentarer som håller med en hela tiden? Skulle inte det kännas konstigt? Att skriva ful tröja typ erkänner jag är jävligt onödigt och barnsligt men jag la ändå fram en åsikt, sen erkänner jag att jag gick hårt på men.. orkar inte sitta och försvara mig.. Jag förstår erat tänk, hur ni menar.. Tycker bara det är synd att ni inte verkar förstå mig lika väl.. Man behöver inte hålla med för det..



PS. Dessutom tycker jag att jag är bra på att unna folk saker.. Jag anser mig själv vara en bra person.. Men något jag avskyr är översitteri (anser inte att nån här håller på med det), utnyttjande, gnällande och otacksamhet.. Jag tycker det är precis lika viktigt att uppskatta och respektera sina medmänniskor som att unna dem saker.. Och jag tycker det är grymt viktigt att visa tacksamhet.. DS.

Postat av: wardrobecandy svarar Anna

Anna: Nej men alla människor har rätt till en åsikt.. eller?



Jag orkar inte disskutera det här längre.. för min åsikt är fortfarande densamma och ni behöver inte hålla med.. Jag vet att jag gick onödigt hårt på..

2008-12-07
Postat av: IZZA

Jag har bara ett par punkter som jag tror kan vara lite tänkvärt! :)



"För i ärlighetens namn så är inte alla stora bloggar bra.." smaken är som baken! Du tycker så, andra skulle inte hålla med Det finns ett stort antal större bloggar jag inte gillar, men det är ju bara min enskilda smak. De är fortfarande bra bloggar, oavsett min åsikt, annars skulle de inte ha många läsare :)



Sedan håller jag inte riktigt med om att det är utnyttjande med upprepande av inläggen heller. Tjatigt och irriterande? Absolut! Men jag tror på personligt ansvar och det är ett fritt val att bli medlem eller ej. Folk skulle kunna tjata tills de är blåa i ansikten om att jag ska göra ditten och datten, men det betyder inte att jag kommer göra det :) Och tacksamhet ska vi inte ens spekulera i, varken du eller jag vet hur en bloggare känner (man skriver ju inte ut ALLT på bloggen). Jag gör det lätt för mig själv och tänker att det nog kan vara 50/50 på den fronten :) Lika många puckon som mysbjörnar ;)



Vi är alla olika, vi har olika smak och vi tycker olika. Rätt eller fel existerar inte när det handlar om smaksak. Sålänge man inte skadar någon så! :)

2008-12-07
URL: http://izabella.devote.se
Postat av: annelie

Verkligen jätte söt blus!

2008-12-07
URL: http://annelien.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jätte söt klänning! :)

2008-12-07
URL: http://sofiajulia.blogg.se/
Postat av: Felicia

Gud vilken snygg, helt i min smak!

Postat av: nathalia

FIN! och jag ville bara säga att jag gillar din blogg:)

Postat av: wc

Visst är smaken som baken.. Vad jag menade med att alla bloggar inte är bra är att en del kan komma rätt långt på bara ett namn.. Sen tror jag inte alla bloggar är "lästa" för att de är bra.. menmen det är en helt annan sak och jag orkar inte gå in och disskutera det närmare.. Inte så här i kommentarer i alla fall.. Känns som att det är alldeles för lätt att missförstå en annan människa.



Ja visst är det så :) Jag har inte krävt att någon ska ändra åsikt.

2008-12-07
Postat av: Helena

Åhh vad fin!! En sån sätter jag upp på önskelistan=)

Postat av: josefine

Jätte fin:)



Puss&Kram josse

Postat av: julia

vad fin! :)

Postat av: Mirrelito

Hejsan! Var med och tävla det är bara checka in i min sida och säga vrf du vill vinna dom sakerna så kanske det blir du vem vet :D

2008-12-08
URL: http://mirnich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback