Skalpell och syra!

Igår var jag på besök hos Akademikliniken för min ansiktsbehandling med AHA-peeling. Det inleddes med rengöring av ansiktet, sedan tog hudterapeuten fram en skalpell och började skrapa längs hela ansiktet. Syftet var för att avlägsna döda hudceller, och jag låg stilla i hopp om att inte få ett plötsligt nysanfall eller dylikt.


Att ta itu med pormaskarna var nästa steg. Jag har tack och lov inte alls mycket sånt, men det hon väl fann och klämde på gjorde riktigt ont. Tacka vet jag Nose Strips från NIVEA!


Sedan var det dags för syran. AHA-syra är en koncentrerad, naturlig syra som rengör på djupet och tar bort det yttersta lagret av döda hudceller. I 10 min låg man med det på - lite obehagligt i början då man fick en stickande känsla, men det avtog tacksamt strax därefter.


Efter ytterligare en rengöring, blev man insmord med ett serum och en dagkräm från deras eget märke.

Slutsats: Lite ängslig var man då jag fick höra att en skalpell och syra skulle komma i kontakt med mitt ansikte, men det gick ju bra! Resultatet blev att jag gick därifrån med babylen hud och inte alls röd. Silky smooth!


Behandlingen går på 40 min och kostar 700 kr.


Läs här, för mer info.


Kommentarer
Postat av: fia

å låter som en ordentlig rengörande kur jag giorde nå liknande i söndags och visst kändes de lite men så skönt det va efter åt .

2008-08-19
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh huga så dyrt =S

Postat av: Angel

dyrt men säkert värt det.

2008-08-19
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Låter nästan lite läskigt... ;)

Postat av: cilla

Ohmygod så läskigt! Tur att det blev bra! :D

2008-08-19
URL: http://cijo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hua! Blev man röd i ansiktet efteråt dårå?

2008-08-19
Postat av: Mode med Maria

Haha, ja, skalpell och syra låter lite läskigt! :) Men det är säkert jättebra :)

Postat av: Nadde

Det lät bra tills jag såg orden skalpell och ansikte i samma mening. Det låter supeläskigt. Är det alltid så det går till eller har alla skönhetsalonger olika metoder?

Postat av: Emina

Hehe, läskigt där med skalpell men vil´l man vara fin så..



Puss.

2008-08-19
URL: http://belliss.blogg.se/
Postat av: Mia

Låter ju inte dumt :) Men hur ser man ut när man går då?

Postat av: Karoline

Hej!

Betygsätt gärna ditt bersök hos Akademikliniken så att andra kan ta del av din erfarenhet.

Det gör du här: http://www.kosmedics.se

2008-08-20
URL: http://www.kosmedics.se
Postat av: arro

Karoline Pauli som har Kosmedics.se är totalt oseriös. Hon kallar sig Hotness och Lisa Larsson ofta när hon bloggar förutom Karoline. I den här bloggen har hon använt två olika nicks. Kosmedics.se får betalt av flera företag som Clinic Visage och Plastikkiruggruppen och då vägrar Karoline Pauli att tex skriva att en patient dog efter en operation på Plastikkirurggruppen eller andra negativa omdömen om Plastikkirurggruppen. Om Karoline Pauli blir osamms med en klinik som tex Shama så skriver Karoline nedsättande och kritiska kommentarer på Kosmedics.se. Karoline Pauli betalar inte skatt på sina inkomster från Kosmedics.se. Karoline Pauli har haft minst tre utmätningar hos Kronofogden och hon avskedades från Pricerunner pga samarbetssvårigheter och inkompetens. Man ska inte ha med Karoline Pauli eller Kosmedics.se att göra!

2010-05-28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback